استاندار گیلان در تودیع و معارفه فرماندار سیاهکل؛

پروژه های عمرانی دارای افزون بر پیشرفت ۷۰ درصد، زودتر به مردم تحویل داده شود

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حفاظت از محیط زیست به ویژه در مواقع بروز حوادثی همچون آتش‌سوزی‌ها تأکید کرد که پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی دارای افزون بر پیشرفت ۷۰ درصد، زودتر به مردم تحویل داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع امروز (سه‌شنبه) در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان سیاهکل با تبریک ایام پرفضیلت ماه رجب افزود: امروز و در این ماه مبارک در شهرستانی حاضر شدیم که جاذبه‌های گردشگری، دیدنی‌های بکر، مردم خونگرم و مهمان‌نواز آن، هر گردشگری را برای حضور در این مناطق مستعد که تاریخچه‌ای کهن و دیرینه نیز دارد، ترغیب می‌کند.

وی با بیان اینکه در سایه انسجام، وفاق، همدلی و مشارکت همه جانبه در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دوره سخت و دشوار مقابله با کرونا نیز سپری می‌شود، ادامه داد: پس از غلبه بر بیماری؛ در این مناطق مجدداً شاهد حضور پررنگ گردشگران و رونق کسب و کار ناشی از خدمات بخش گردشگری خواهیم بود.

استاندار گیلان یکی از اقدامات دولت علاوه بر پرداختن به مسائل اقتصادی و معیشتی را ایجاد امید بین مردم و همچنین افزایش نشاط اجتماعی در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: این مناطق از دیرباز شاهد برگزاری جشنواره‌های گوناگون بومی و محلی به ویژه در منطقه دیلمان بوده که در چنین شرایطی، با استفاده از بستر فضای مجازی باید برگزار شود تا شاهد پویایی اجتماعی و افزایش نشاط در شهرستان باشیم.

وی امنیت و سلامت را دو نعمت مهمی دانست که کشور ما کارنامه درخشانی در این بخش دارد و افزود: سیاهکل از بابت شاخص‌های امنیتی و وجود آرامش اجتماعی، شهرستانی خوب و شایسته محسوب می‌شود که زمینه را برای توسعه و تعالی فراهم کرده است.

 زارع ادامه داد: در پرتو همین همدلی‌ها، شاهد اجرای موفق طرح مواسات و جمع آوری کمک‌های مومنانه و نیز فعالیت گروه‌های بسیجی در سیاهکل بوده ایم.

وی شاخص جمعیتی را یکی از مولفه‌های مهم و قانونی در اختصاص اعتبارات شهرستانی عنوان کرد و گفت: به سبب ظرفیت‌های متعددی که شهرستان سیاهکل دارد، در دولت تدبیر و امید اقدامات همدلانه خوبی با فعالیت دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه علاوه بر جمعیت، شاخص وسعت هم بعنوان مولفه اختصاص اعتبار باید درنظرگرفته شود، افزود: باتوجه به اینکه امروز انجام هر فعالیتی در کنار استمرار همراهی ها، نیازمند اعتبار است و در شاخص وسعت و شرایط جغرافیایی، سیاهکل متفاوت از سایر شهرستان هاست که در این خصوص پیشنهاداتی به سازمان‌های ملی داده شده که امیدواریم اصلاح شود.

وی احیاء واحدهای راکد تولیدی و بازگشت کارخانجات تعطیل به چرخه تولید به ویژه طی دو سال اخیر را همواره جزء اهداف مهم دولت دانست و با اشاره به اینکه واحدهای تملیک شده بانک‌ها مقرر شده به چرخه فعالیت برگردند، اظهار داشت: توجه به این واحدها و حمایت از بخش خصوصی برای رونق اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی مورد تأکید است و در این راستا از هر ظرفیتی که زمینه اشتغال را فراهم کند ضمن استقبال، حمایت هم می‌کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه فعالیت صنایع تبدیلی و شیوه‌های مدرن کشاورزی طی سالیان اخیر در این شهرستان با اقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران مواجه شده، افزود: بایستی در مسیر تحقق این مهم؛ ضمن راه‌اندازی واحدهای جدید و ایجاد اشتغال، حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به طور اصولی مورد توجه باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و باران در مناطق مختلف استان طی روزهای آتی اشاره و بر لزوم آماده باش تمامی دستگاه‌های خدمات رسان تأکید و تصریح کرد: تأکیدم به فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های استانی و شهرستانی این است که به صورت میدانی پای‌کار باشند و از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنند.

 زارع به همراهی‌های خوب مردم هنگام بروز آتش سوزی‌ها اشاره و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها را جزء انتظارات خود از فرماندار جدید عنوان کرد و گفت: حفاظت از محیط زیست از اولویت‌های ماست.

وی به قرارداشتن در آستانه فصل زراعی جدید اشاره کرد و از کشاورزان سخت‌کوش گیلانی خواست که از فرصت بارش نعمت الهی استفاده بهینه کرده و مزارع خود را شخم زمستانه بزنند.

استاندار گیلان به درپیش بودن مهمترین رویداد سیاسی و اجتماعی سال آینده نیز اشاره و اضافه کرد: برگزاری انتخابات با سلامت و امنیت کامل، زمینه ساز افزایش اعتماد است و باید برای حضور گسترده مردم در این مشارکت بزرگ، بسترسازی‌های لازم صورت گیرد چراکه صندوق آراء تضمین حفظ این نظام است.

وی ادامه داد: مشارکت حداکثری با محوریت قانون، همکاری مردم، مسئولان و حفظ وحدت محقق می‌شود و زمینه ساز افزایش اعتماد عمومی است.

 زارع به تأکید همیشگی خود به فرمانداران درخصوص خلوص نیت برای انجام شایسته امور اشاره کرد و ادامه داد: نظم و انضباط، تکریم و تلاش برای جلب رضایت مردم را در رأس فعالیت‌های خود قرار دهید.

استاندار گیلان با بیان اینکه همکاری شایسته اعضای شورای اداری در بخش‌های مختلف مورد انتظار است، گفت: پروژه‌های عمرانی و نیز شماری از واحدهای اقتصادی دارای افزون بر پیشرفت ۷۰ درصدی را با اهتمام مضاعف، هرچه زودتر و حتی قبل از هفته دولت پیش‌رو به بهره برداری رسانده و به مردم تحویل داده شود.

وی استفاده حداکثری از مشارکت مردم، ظرفیت جوانان و سمن‌ها برای پیشبرد امور و اهتمام به جلب رضایت آنان، تعامل و همکاری با ائمه جمعه، نماینده مجلس و نخبگان شهرستان و تلاش پرانگیزه تا آخرین روز مسئولیت را جزء انتظارات خود از فرماندار جدید شهرستان سیاهکل عنوان کرد.

در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش‌های محمود صوفی در دوران تصدی فرمانداری سیاهکل، رحمت حیدری نژاد به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

Share