پدر نرجس خانعلی زاده؛

دلتنگ «نرجسیم» اما دخترم عاقبت بخیر شد | برای جبران زحمات کادر درمان و پرستاران رعایت کنیم

ششم اسفند یاد آور روز تلخ برای ملت ایران به ویژه گیلان است، روزی که خبر رسید «نرجس خانعلی زاده» در راه مداوای بیماران کرونایی، خود مبتلا شد و نخستین شهیده عرصه سلامت کشور لقب گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر،  یک سال گذشت از ورود ویروسی که ناخوانده آمد و این روزها به صاحب خانه تبدیل شده است، ویروسی که در این مدت بارها و بارها قدرت نمایی کرد و در برخی از زمان‌ها شاهد پر پر شدن هموطنان به واسطه ابتلاء به این ویروس بودیم.

در تمام یک سال گذشته عده‌ای همانند هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از ایران در حوزه سلامت در خط مقدم حضور یافتند و در این راه جان خود را از دست دادند. این بار اما لباس رزم رزمندگان خط مقدم سفید بود و محل دفاع نیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی. کادر درمان و پرستاران بعنوان رزمندگان جبهه‌های سلامت از همان ساعات اولیه زینب وار در کنار بیماران حضور یافتند، حضوری که گاه به از دست دادن جان خود این عزیزان ختم شد.

«نرجس خانعلی زاده» پرستار جوان گیلانی یکی از هزاران هزار پرستار و کادر درمانی بود که در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در زمان خدمت به بیماران به این ویروس منحوس مبتلا شد و متأسفانه نتوانست آن را شکست دهد و تبدیل به نخستین شهید جبهه سلامت کشور شد. دختر جوانی که برای رسیدن به آرزوهای زیبای خود هنوز راه درازی را باید طی می‌کرد اما حضور در کنار بیماران و مداوای درد آنها را به عنوان وظیفه و رسالت خود دانست و تا آخرین نفس نیز در محل خدمت خود حاضر و سرانجام در ششم اسفند ماه سال ۹۸ به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا به درجه رفیع شهادت در جبهه سلامت رسید.

دلتنگ «نرجسیم» اما دخترم عاقبت بخیر شد

مگر می‌توان فراموش کرد لحظه رسیدن خبر شهادت نخستین شهیده مدافع سلامت گیلانی را که یک کشور در عزایش سوخت و به شجاعتش در خدمت بالید، شهیده‌ای که رئیس قوه قضائیه نیز برای تسلی این خانواده داغدیده با آنها تماس گرفت.

قطعاً غم از دست دادن عزیز به ویژه اگر آن عزیز، فرزند باشد برای پدر و مادر سخت و طاقت فرساست. یکسال دوری از فرزند قطعاً برای خانواده شهیده «نرجس خانعلی زاده» سخت بوده اما آنها نشان دادند که به تصمیم فرزندشان برای خدمت در عرصه سلامت احترام گذاشته و از آن حمایت می‌کنند.

به بهانه نخستین سالگرد شهادت شهیده «نرجس خانعلی زاده» گفتگویی با خانواده وی انجام دادیم که «رضا خانعلی زاده» اظهار کرد: آرزوی هر پدر و مادری دیدن عاقبت بخیری فرزندش است.

وی ادامه داد: دوری از «نرجس» برای من، مادر و برادرش بسیار سخت است، اما مطمئنیم در جوار باری تعالی جایگاه متعالی دارد و این نکته ما را تسلی می‌دهد.

پدر شهیده خانعلی زاده به روحیه ازخودگذشتگی و ایثارگری فرزندش اشاره کرد و افزود: او عاشق پرستاری بود و در راه خدمت به مردمش از هیچ کاری دریغ نمی‌کرد.

برای جبران زحمات کادر درمان و پرستاران رعایت کنیم

پدر نخستین شهیده مدافع سلامت با تاکید بر از خودگذشتگی دخترش و دستگیری وی از مستمندان، بیان کرد: او پناهگاه افراد نیازمند دربیمارستان‌ها بود و خالصانه خدمت می‌کرد از ما خیلی جلوتر بود ما مدعی بودیم اما او از ما خیلی جلوتر بود.

وی با بیان اینکه «نرجس» بسیار مهربان بود؛ حال اطرافیانش برایش مهم بود، گفت: دوست داشت دنیا برای همه قشنگ باشد.

پدر شهیده نرجس خانعلی زاده با اشاره به فداکاری و تلاشی که کادر درمان و پرستاران در بیمارستان‌ها، برای مداوای بیماران کرونایی انجام می‌دهند، تأکید: ما باید به عنوان یک شهروند برای کمک به کمتر شدن کار آنها دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنیم تا با کاهش آمار ابتلاء به کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس کمی از محبت‌ها و فداکاری این عزیزان را جبران کنیم.

Share