در نامه وزیر ورزش به اینفانتینو و شیخ سلمان مطرح شد؛

اعتراض رسمی ایران به میزبانی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا

وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به اینفانتینو و شیخ سلمان خواستار بررسی همه جوانب میزبانی در رقابتهای مقدماتی مرحله دوم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و لیگ قهرمانان آسیا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه مراسم جشنواره فیلم‌های ورزشی، اظهارداشت: مراسم بسیار خوبی بود. قسمت مهم و تاسف برانگیز آن فقدان ورزشکار هنرمند ما علی انصاریان بود که جای او خالی بود. امیدواریم شر کرونا از مردم جهان و ایران برداشته شود تا شاهد چنین وقایعی نباشیم. امیدواریم پیوند ورزش و هنر مستحکم‌تر شود تا با این اقدامات شور و نشاط بیشتری را برای مردم فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه خطری ممکن است میزبانی ایران را در جام جهانی فراهم کند و اینکه در جریان آخرین وضعیت هستید، تصریح کرد: برای اینفانتینو و شیخ سلمان نامه نوشتم و شرایط را توضیح دادم. با توجه به ابهاماتی که به خاطر کرونا شنیدیم و همینطور پخش تلویزیونی واقعا جای ابهامی وجود ندارد. از ۴ دیدار باید ۳ بازی را میزبانی داشته باشیم، بنابراین حق ماست میزبان این بازی‌ها باشیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: تمامی امکانات فراهم است و مشکلی نداریم؛ به ویژه اینکه در آن فصل سال، کشورهای حاشیه خلیج فارس به خاطر هوای گرم مشکلاتی را برای ورزشکاران ایجاد می‌کنند. من دو سه روز پیش نامه‌ای نوشتم و مشکلی برای میزبانی نیست. از آنها خواستم این موضوع را لحاظ کنند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی درباره اینکه کشورهای عربستانی میزبان تراکتور و استقلال هستند و اینکه میزبانی را به ما ندادند، خاطرنشان کرد: ارزیابی خوبی از این تصمیمات نداریم. سالهای گذشته به خاطر ملاحظات سیاسی آنها به کشور ما نمی آمدند و کشور سوم میزبان می‌شد. الان هم باید همین طور می‌شد. اگر قرار است بین تیم‌های ایرانی و عربستانی مسابقه‌ای برگزار شود، یا باید در کشور ما برگزار شود یا در کشور ثالث.

وی درباره اینکه یعنی این تیم‌ها به عربستان نمی‌روند، گفت: فعلا تصمیمی در این باره نگرفته‌ایم، طبیعتا فدراسیون فوتبال باید تصمیم بگیرد. ما ملاحظات دیپلماسی را هم در نظر می‌گیریم و متناسب با آنچه در گذشته بوده و پیگیری‌ها تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.

سلطانی‌فر در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا تحریم ناجوانمردانه ممکن است میزبانی را بگیرد، تصریح کرد: هیچ چیزی از جهت اینکه تحریم مشکلاتی را ایجاد کند محدودیتی نداریم، امکانات خوب داریم، مسیرهای پروازی باز است، امکان تست‌گیری و قرنطینه داریم، مسابقات را با رعایت کامل پروتکل‌ها می‌توانیم برگزار کنیم اما تحریم‌ها هم ممکن است تاثیرگذار باشد. ما موظف هستیم با فدراسیون فوتبال پیگیری‌های لازم را داشته باشیم، وزارت امور خارجه هم هم پیگیر است

وی درباره اینکه شخصا چقدر امیدوار هستید، گفت: در این باره درصد نگرفته‌ایم.

Share