رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

هدف نهایی برنامه‌های قرآنی انس مردم با قرآن است | قرائت آیات قرآن تاثیرات شگرفی بر انسان دارد

مهدی قره شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: هدف نهایی برنامه‌های قرآنی کشور این است که شرایط انس با قرآن را برای مردم فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی قره شیخلو در مراسم تجلیل از پیشکسوتان قرآنی گیلان در آستان امامزاده عبدالله شهر لنگرود با اشاره به افزایش ظرفیت‌های قرآنی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هدف نهایی برنامه‌های قرآنی کشور این است که شرایط انس با قرآن را برای مردم فراهم کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: فعالیت‌های قرآنی برای این انجام می‌شود که مردم را تشویق کند با قرآن رابطه مستمر و جاری داشته باشند.

وی قرائت مستمر و روزانه قرآن را از زمینه‌های ایجاد انس با قرآن خواند و خاطرنشان کرد: کلمات قرآن معمولی نیست و کلام خداوند است.

قره شیخ لو تاکید کرد: قرائت آیات قرآن تاثیرات شگرفی بر انسان دارد.

وی تلاوت قرآن را مرحله دوم ایجاد انس با قرآن دانست و افزود: تفاوت تلاوت و قرائت، توام بودن با تدبر برای فهم بیشتر مفاهیم قرآن در تلاوت است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اذعان داشت: مرحله سوم انس با قرآن تبدیل فهم قرآن به عمل است.

وی یادآور شد: قران خواندن، فهمیدن آیات آن و عمل به مفاهیم قرآنی برای همه لازم است.

قره شیخ لو گفت: رویکرد سازمان اوقاف تلاش برای مردمی کردن فعالیت‌های مرتبط با آموزش قرآن و تبلیغ معارف قرآنی است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: باید تلاش کنیم مساجد و بقاع و خانه به پایگاه آموزش قرآن تبدیل شود.

این مراسم با تلاوت ابراهیم فلاح تبسم چهره، حسین رفیعی و محمد فلاح‌پور ادامه پیدا کرد.

در پایان این مراسم با حضور رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرکل اوقاف گیلان، امام جمعه و فرماندار لنگرود از ۳۰ نفر از پیشکسوتان و اساتید قرآنی گیلان با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

Share