اقدام قابل تحسین شهرداری رشت؛

مقابله با مافیای ساخت و ساز غیرمجاز در رشت | چند ساختمان غیرمجاز تخریب شدند

مریم گل احضار تاکید کرد: با دستور ویژه شهردار رشت تلاش ما بر این است که با اجرای قانون از مافیای خلاف سازی جلوگیری کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهرداری رشت در راستای اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم تخریب چند ساختمان در بلوار شهدای گمنام و خیابان دانشجو را اجرایی کرد.

مریم گل احضار سرپرست منطقه چهار شهرداری رشت در گفتگو با دیارمیرزا در مورد تخریب ساختمانهایی که به صورت غیر قانونی ساخته شده اند، گفت: تخریب این واحدها از مدتی پیش آغاز شده است به طوریکه روز گذشته ۳ مورد و امروز نیز شاهد یک مورد تخریب ساختمان های خلاف ساز بودیم.

گل احضار با بیان اینکه با همکاری و همیاری دستگاه های نظارتی و در راستای دستور اکید شهردار رشت این اقدام صورت گرفته است، تاکید کرد: با دستور ویژه شهردار رشت تلاش ما بر این است که با اجرای قانون از مافیای خلاف سازی جلوگیری کنیم و محیط و بستر امنی را برای کسانی که طبق پروانه و قانون ساخت و ساز انجام می دهند، فراهم کنیم و با افرادی که خلاف سازی می کنند و با این کار خود جان و مال مردم را به خطر می اندازند مقابله کنیم.

وی در مورد ساختمان هایی که امروز تخریب شده یادآور شد: در راستای وظایف قانونی که برعهده من گذاسته شده است، ملکی واقع در پارک دانشجو تخریب شد و سه مورد نیز روز گذشته در منطقه شهدای گمنام تخریب شد و این اقدامات ادامه دار خواهد بود.

گل احضار با اشاره به اینکه همه املاکی که در حال تخریب هستند پیش از این اخطار های قانونی گرفته اند، افزود: این املاک چندین بار مورد پلمپ دستگاه قضایی قرار گرفتند و مالک متاسفانه ساختمان را فک پلمپ کرد و به اخطارها توجهی نداشت به طوریکه همچنان بر خلاف سازی خود اصرار داشتند و حتی بنده چندین بار این افراد را به شهرداری دعوت کردم و هشدارهای لازم را دادم اما همچنان بدون رعایت استحکام بنا و قوانین و ضوابط شهرداری به ساخت و ساز خود ادامه دادند.

وی با اشاره به اینکه برای تخریب این املاک از همه مراجع و دستگاه های مربوطه مجوز صادر شده است، گفت: تخریب تعداد زیادی از املاک که به صورت خلاف ساخته شده اند در هر پنج منطقه شهرداری در نوبت اجرای احکام قرار دارد.

سرپرست منطقه چهار شهرداری رشت با بیان اینکه از شهروندان درخواست می شود تا برای حفظ جان و مال خود املاکی که مجوز ساخت ندارند را خریداری نکنند، گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی از مردم املاکی را میخرند که به صورت عین المال به آنها فروخته می شود و هیچگونه پایان کار و استحکام بنایی ندارد، از مردم می‎خواهیم قبل از خرید ملک حتما از شهرداری در مورد پایان کار ساختمان استعلام بگیرند.

وی ادامه داد: کسانی که در عرصه ساخت و ساز هستند در خواست می کنیم از احداث بنا در زمین های نسقی تا زمانی که تکلیف املاک نسقی مشخص نشده خودداری کنند.

گل احضار افزود: این اقدام و قاطعیت در عمل را مدیون پشتیبانی آقای احمدی شهردار رشت هستیم که با افراد متخلف به صورت جدی برخورد می کنند.

Share