دیارمیرزا گزارش می‌دهد:

سازمان بازرسی پیگیر تضییع حقوق بیت‌المال توسط شهردار رشت می‌شود؟!

اگر بپذیریم شهرداری رشت درست می‌گوید و تیم‌های شهرداری رشت حرفه‌ای باشند و شهرداری قانوناً نتواند تیمداری کند ولی این بدان معنا نیست که شهرداری رشت بدون اینکه تیم را واگذار کند و درآمدی کسب نمایند آن را رها کند!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در مرداد ماه سال جاری خبر انصراف تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت از رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان بر روی خروجی دیارمیرزا قرار گرفت، و پس از آن واکنش‌های متعددی به این خبر شد اما همه این کنش و واکنش‌ها گره‌‌ای از کار تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت باز نکرد و این تیم نتوانست در مسابقات شرکت کند موضوعی که سبب شد هیات رییسه سازمان لیگ فوتسال در مصوبه جلسه مورخه ۹۸/۰۷/۱۰ خود تیم فوتسال بانوان رشت را به مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال کشور سقوط دهد.

اما موضوع به همین‌جا ختم نشد و نعیم باقری، مربی تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت نیز در گفتگویی با دیارمیرزا از عدم حضور تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت در مسابقات لیگ دسته اول کشور خبر داد و همچنین اعلام کرد که تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت و تیم فوتسال امید شهرداری رشت که پرافتخارترین تیم فوتسال امید کشور نیز بودند به دلیل عدم حضور در مسابقات به دسته پایین‌تر سقوط کردند.(اینجا بخوانید)

البته وضعیت سایر تیم‌های شهرداری رشت نیز بهتر از این نیست و ابراهیم الماسخاله سرمربی تیم فوتبال نوجوانان شهرداری رشت نیز در گفتگویی با دیارمیرزا از مشکلات تیم‌های فوتبال پایه شهرداری رشت صحبت کرد (اینجا بخوانید) با این وجود آنطور که به نظر می‌رسد تیم‌های فوتبال پایه شهرداری رشت نیز سرنوشتی بهتر از تیم‌های فوتسال شهرداری نخواهند داشت.

بهانه‌ای که شهرداری رشت برای توجیه عدم حمایت از این تیم‌ها مطرح می‌کند، نامه وزارت کشور در خصوص ممنوعیت تیمداری توسط شهرداری‌های کشور است اما با این وجود چند موضوع را باید مورد توجه قرار داد اولاً آیا تیم‌های فوتبال پایه و تیم‌های فوتسال شهرداری رشت جزو تیم‌های حرفه‌ای محسوب می‌شوند؟ ثانیاً آیا ممنوعیت عدم تیمداری حرفه‌ای تنها در شهرداری رشت اجراء می‌شود یا شهرداری‌های دیگر نیز باید این کار را انجام دهند!؟ ثالثاً آیا شهرداری رشت تصمیم بهتری به غیر از رها کردن این تیم‌ها نداشت!؟

در خصوص اینکه آیا تیم‌های شهرداری رشت حرفه‌ای هستند یا نه باید گفت هیأت فوتبال استان گیلان با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال در خصوص تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت از آنها استعلام گرفت و آرش جابری، دبیر سازمان لیگ فوتسال در پاسخ اعلام کرد که «مسابقات لیگ دسته اول فوتسال کشور در رده سنی بزرگسالان که باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از استان گیلان در آن حضور دارد، به صورت حرفه‌ای برگزار نمی‌گردد.» اما شهرداری رشت به هیچکدام از این موارد توجهی نکرد و این تیم نیز به مانند تیم بانوان رها شد!

در رابطه به اینکه آیا تیمداری حرفه‌ای تنها در رشت ممنوع است باید گفت که در همان گروهی که تیم فوتسال بزرگسالان شهرداری رشت حضور دارد، تیم‌های شهرداری قرچک، شهرداری قزوین و شهرداری ساوه نیز حضور دارند حالا چه شده که شهرداری رشت نباید تیمداری کند اما قرچک، قزوین و ساوه می‌توانند این کار را انجام دهند خود جای سوال است!؟

اما جدای از این مسائل اگر بپذیریم شهرداری رشت درست می‌گوید و تیم‌های شهرداری رشت حرفه‌ای بوده و شهرداری قانوناً نتواند تیمداری کند، می‌توانست با فروش امتیاز تیم‌های شهرداری درآمدی کسب کند و آن را خرج ورزش‌های همگانی شهر کند نه اینکه آنها را رها کند تا به لیگهای پایین تر سقوط کنند؟ موضوع زمانی جالب می شود که بدانیم امتیاز هر یک از تیمهای فوتسال و فوتبال شهرداری میلیون‌ها تومان می ارزد و متقاضیانی در سراسر کشور وجود داشته و دارند که آن را خریداری کنند. کما اینکه سال گذشته نیز امتیاز فوتسال بانوان سپیدرود رشت به نامی‌نو اصفهان فروخته شد.

صدالبته باید بر این نکته بار دیگر تاکید کنیم که هیچ اصراری برای تیمداری وجود ندارد اما وقتی تیمهایی در اختیار شهرداری است که می توان با فروش امتیاز آن مبالغی را به دست آورد، عقل حکم میکند که مانع سقوط یکی یکی تیمها به دسته های پایین تر شویم.

با توجه به اتفاقات صورت گرفته که نشان دهنده تضییع حقوق بیت المال توسط ناصر حاج محمدی شهردار رشت است، به نظر می‌رسد سازمان بازرسی استان گیلان می توانند با ورود به موضوع اقدامات اخیر شهردار رشت را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند تا اجحافی در حق رشتوندان صورت نگیرد.

Share