با حضور جمعی از مسئولان؛

مجید عاشوری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان شد

آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با حضور مسئولان دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از آنا، با حضور جمعی از مسئولان، مراسم معارفه مجید عاشوری به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و تکریم سیروس بیدریغ برگزار شد.

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این مراسم، واحد لاهیجان را از قدیمی‌ترین واحدهای دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور دانست و اظهار کرد: در این واحد دانشگاهی، افراد بسیاری خدمت کردند تا به جایگاه رفیع فعلی رسیده است. فضای فیزیکی شاخص، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز، استادان و کارکنان و دانشجویان از سرمایه‌های این واحد دانشگاهی هستند.

راه‌اندازی سریع بستر کلاس‌های مجازی از افتخارات واحد لاهیجان است

محمدتقی صفرزاده با بیان اینکه واحد لاهیجان در زمان شیوع ویروس کرونا جزء نخستین واحدهایی بود که در این عرصه وارد شد، ادامه داد: واحد لاهیجان از نخستین واحدهایی بود که با ساختن مواد ضدعفونی‌کننده بسیار موفق عمل کرد. راه‌اندازی سریع بستر کلاس‌های مجازی نیز از دیگر افتخارات این واحد دانشگاهی محسوب می‌شود.

وی با قدردانی از خدمات سیروس بیدریغ رئیس قدیم این واحد دانشگاهی عنوان کرد: مسئولیت‌ها از لحاظ دین اسلام فرصت‌هایی بوده که خداوند به افراد داده و امتحان بزرگی برای مسئولان است؛ بنابراین سیروس بیدریغ دارای عملکرد خوبی بوده و توفیقات بسیاری داشته است.

دانشگاه آزاد اسلامی باید به دانشگاه حل‌مسئله محور تبدیل شود

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نیز با بیان اینکه این دانشگاه به برکت و نگاه ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری به جایگاه فعلی رسیده است، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دهه‌های تثبیت، توسعه و گسترش افزایش کیفیت آموزشی را طی کرده و اکنون خود را باید به حدی برساند که قابل رقابت با دانشگاه‌های برتر کشور و حتی جهان شود.

مجید عاشوری با بیان اینکه طبق برنامه‌های دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، باید تلاش شود که دانشگاه آزاد اسلامی در افق ۱۴۰۴ انتخاب نخست داوطلبان ورود به مراکز آموزش عالی باشد، ادامه داد: برای رسیدن به اهداف، این دانشگاه باید به دانشگاه حل‌مسئله محور تبدیل شود و مشکلات جامعه و کشور از طریق دانشگاه پیگیری و حل شود.

وی یکی دیگر از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی را تربیت دانشجویان به‌عنوان آینده‌داران کشور و نظام شمرد و اضافه کرد: می‌توان با ایجاد فضای فرهنگی سالم، ایجاد شور و نشاط و انجام کارهای فرهنگی، پژوهشی و علمی ماندگار زمینه رشد جوانان را در این دانشگاه فراهم و آنها را با اصول نظام و اسلام آشنا کرد و این ارزش‌ها را به آنان انتقال داد.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه برنامه‌های فراوانی برای توسعه نگاه حل‌مسئله‌محوری و حل مشکلات جامعه در این واحد در حال برنامه‌ریزی است، تأکید کرد: این واحد می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب در ارتباط با توسعه صنایع کشاورزی و صنایع مربوط، توسعه زیست‌بوم گردشگری و توسعه خدمات فنی مهندسی و علوم پایه در راستای حل مشکلات منطقه‌ای و ملی بسیار شاخص و عملگرا عمل کند.

سیروس بیدریغ رئیس قدیم واحد لاهیجان نیز با برشمردن تهدیدها و فرصت‌های موجود در واحد، روند رشد دانشجو را  نشان‌دهنده اعتماد بالای جامعه به واحد و از سرمایه‌های آن دانست.

مجید عاشوری با مدرک دکتری تخصصی زراعت، عضو هیئت علمی تمام‌وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان است که سوابقی ازجمله رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش، مسئول بسیج اساتید واحد رودسر و املش، عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مدیر آموزش، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، معاون دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را در کارنامه اجرایی خود دارد.

Share