با حضور نماينده تام الاختيار رئيس دانشگاه آزاد

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان معرفی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ، با حضور معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی کشور، نماینده تام الاختیارریاست عالی دانشگاه در هیأت امنای استانهای شمالی (گیلان، مازندران و گلستان)، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ، با حضور معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی کشور، نماینده تام الاختیارریاست عالی دانشگاه در هیأت امنای استانهای شمالی (گیلان، مازندران و گلستان)، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، فرماندار و اعضای شورای شهر لاهیجان ، رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان درسالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد قلی زاده، معاون سما در دانشگاه آزاد اسلامی کشور ضمن تشکر از مردم ایران اسلامی و همچنین مردم استان گیلان در حماسه ای که مجددا در روز ۲۲ بهمن امسال آفریدند ،اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مراکز علمی و مهم این کشور است که باعث ارائه خدمات زیادی به فرزندان این مرز و بوم شد.

IMG_3285 معاون سما در دانشگاه آزاد اسلامی، با تشریح توصیه های ریاست عالی دانشگاه در راستای رسیدن به اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی ، افزود: مدیران و مسوولین دانشگاه آزاد اسلامی با رعایت اصول اخلاق مداری، داشتن صبر و حوصله و برقراری ارتباط مؤثر درپیشبرد اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی کوشا باشند.

در ادامه دکتر احمد شاهورانی، با تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با تشکر از حضور امت اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، گفت : حضرت امام خمینی ، پیشوای جامعه اسلامی است و امروز شاهد سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم . هنوز شاهد حرارت وحدت و روحیه انقلابی در مردم قهرمان ایران اسلامی هستیم.

وی با توصیف ویژگیهای حکومت امام زمان (عج) ، ادامه داد : یکی از ویژگیهای حکومت امام زمان (عج) میانه روی است. ایشان میانه روی دارد و با استدلال و تعهد و عقلانیت و تدبیر حکومت می کند . امروز دولت، دولتی میانه رو و با تدبیر است و کوشش می کند تا با اعتدال کار کند .

دکتر شاهورانی با تأکید بر توجه به علم و دانش، بیان کرد : هیچ مسئله ای بالاتر از توجه به دانش و علم نیست که این باعث حرکت جامعه به جلو می شود که خوشبختانه جامعه ما در سی و پنج سال پس از پیروزی انقلاب حرکت های خوبی داشته است . یکی از این حرکت ها ، تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی است که با پیشنهاد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی وکمک یک میلیون تومانی حضرت امام (ره) و تأئید ایشان ، امروز شاهد آن خواهیم بود که دانشگاه آزاد اسلامی به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است.

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی کشور همچنین تصریح کرد : مدیران و مسوولین در دانشگاه آزاد اسلامی باید جهت خدمت به فرزندان این مرز و بوم ، ادای وظیفه کرده و جهت رسیدن به اهداف دانشگاه ،با برنامه ریزی مناسب و ادامه کار دیگران، دانشگاه را به جلو هدایت کنند .

IMG_3344 این مقام مسوول با تأکید مجدد بر نگاه ویژه ریاست عالی دانشگاه بر ارزشها و کار بر روی مسائل فرهنگی ، گفت: ارزشهای اسلامی باید در محیط های دانشگاهی رعایت شود.یک مسوول ، قبل از اینکه بعنوان یک مقام پاسخگو باشد باید خود یک معلم اخلاق بشمار آیدو روشهای وی مبتنی بر ارزشهای اسلامی باشد.ما در دانشگاه باید محیطی را آماده کنیم تا این محیط نشانگر ارزشهای اسلامی باشد.حرکت دانشگاه به سمتی باشد تا به طرف آرمانهاو اهداف دانشگاه سوق پیدا کند.

دکتر شاهورانی با مهم دانستن اولویت های کاری برای مسوولین واحد های دانشگاهی ، ادامه داد: بکار گیری صرفه جویی ،استفاده از تمام نیرو ها و پتانسیل های موجوددر واحد های دانشگاهی، توجه به مسائل آموزشی و پژوهشی، رشد شرکت های دانش بنیان، رشد پارک های علم و فنآوری و ارتباط مراکز دانشگاهی با صنعت از دیگر مسائلی است که باید در اولویت کاری مسوولین واحد های دانشگاهی قرار گیرد. امروز در دانشگاهها باید تفکر علمی حاکم باشد چرا که هر مسئله مهمی در تکنولوژی باید در دانشگاهها تحقیق و پژوهش شود و پس از به نتیجه رسیدن وارد جامعه شود پس این دانشگاهها هستند که می توانند یک تحول علمی در جامعه بوجود آورند .

در ادامه از زحمات دکتر قاسم فرج پور، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تقدیر و تشکر شد و دکتر علیرضا امیر تیموری بعنوان رئیس جدید این واحد دانشگاهی معرفی شد.

گفتنی است دکتر علیرضا امیر تیموری،عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ،دانشیار پایه ۱۵ گروه ریاضی ، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رئیس کمیته پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و رئیس کمیته منتخب دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را در کارنامه کاری خود دارد.

پس مراسم تودیع و معارفه مسوولین حاضر در جلسه ، در کنار مزار دو تن از شهدای گمنام در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان حضور یافته و با این شهیدان گرانقدرتجدید میثاق کردند .
IMG_3356

Share