رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

طرح‌های تحول سلامت گیلان تا پایان دولت دوازدهم، قابلیت افتتاح را دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه های حوزه سلامت گیلان، گفت: طرح‌های تحول سلامت استان، تا پایان دولت دوازدهم، قابلیت افتتاح را دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت و همچنین سعید جغتایی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست با معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تقدیر از توجهات دولت به بخش سلامت، اظهار کرد: به همت دولت و سیاست‌های حمایتی آن، سطح برخورداری مردم از خدمات بهداشتی و درمانی افزایش یافته‌است.

وی با اشاره به ضعف‌های عدیده گیلان در بخش درمان، افزود: سطح برخورداری شاخص‌های درمانی در گیلان به مراتب از سایر استانهای کشور عقب‌تر است و این عقب ماندگی در دوران کرونا به شدت خود را نشان داد.

دکتر سالاری با تقدیر از حسن توجهات وزارت بهداشت به توسعه زیرساختهای درمانی کشور، گفت: با عنایات دولت به ویژه از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، سطح برخورداری گیلان در بهداشت و درمان، افزایش محسوسی یافته، اما همچنان نیازمند توجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای و پروژه‌های عمرانی گیلان، گفت: علیرغم عقب ماندگی‌های عدیده حوزه سلامت گیلان، طرح‌های تحول استان به ویژه کلینیک‌های تخصصی ویژه که مردم می‌توانستند در این دولت از آن‌ها بهره ببرند نیز افتتاح نشدند.

وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه تعدادی از پروژه‌های طرح تحول سلامت در گیلان، گفت: افتتاح و بهره برداری این پروژه‌ها تا پایان این دولت نیازمند اعتبار است و خوشبختانه دولت کنونی توانایی تامین آن را دارد.
دکتر سالاری همچنین در دیدار با معاون وزیر بهداشت خواستار تامین تجهیزات پزشکی، سرمایه‌ای و اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های تحول سلامت در استان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در نشستی که با مهندس سعید جغتایی- رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور داشت، بر تامین اعتبار لازم جهت اتمام پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان استان به ویژه فاز دوم مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور، کلینیک مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) و مرکز جامع خدمات سلامت رشتیان تاکید کرد.

Share