رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

اکثر خانه‌های بهداشت شهرستان رشت استیجاری است | دستگاه سی‌تی‌اسکن و ام.ار.ای نداریم

سالاری با بیان اینکه گیلان تنها استانی است که طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در آن اجرایی نشده است گفت: برون رفت از شرایط فعلی دانشگاه علوم پزشکی ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «ارسلان سالاری» در مراسم هفته پژوهش و فناوری که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد اظهارکرد: حل مشکلات جامعه نیازمند پژوهش‌های نوین و کاربردی است که نیازهای جامعه را شناسایی کرده و در رفع آن پویا باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه وضعیت استان به‌لحاظ بهداشتی نامناسب است، گفت: گیلان تنها استانی است که طرح تحول بهداشتی را اجرایی نکرده است و اکثر خانه‌های بهداشت شهرستان رشت استیجاری است.

سالاری اذعان کرد: ایران با داشتن بیش از چهار میلیون دانشجو، جز ۱۰ کشور برتر از لحاظ  تعداد دانشجویان است که در راستای توسعه و توانمندسازی نیروهای انسانی فعال است.

وی به اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی اشاره و اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان جهت برون رفت از شرایط موجود نیازمند است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: توسعه طرح تحول نظام سلامت، تقویت پژوهش‌های فاخر و مؤثر و تعیین وضعیت اعضای هیئت علمی از اهم اهداف این دانشگاه است.

سالاری خاطرنشان کرد: متاسفانه در سطح دانشگاه دستگاه سی‌تی‌اسکن و ام.ار.ای نداریم و در صورت نیاز، بیمار به بخش خصوصی ارجاع داده می‌شود.

وی اظهار کرد: ۲۰ دستگاه دیالیز و سه دستگاه سی‌تی‌اسکن به گیلان اختصاص داده شده و با پیگیری‌های انجام شده برخی از این دستگاه‌ها در مراکز درمانی در حال نصب و برخی دیگر در آینده نصب خواهند شد.

Share