نماینده ولی فقیه در گیلان؛

زدوبندهای سیاسی و برخوردهای قلدرمآبانه و با چماق با مردم، از عوامل شرایط بد موجود گیلان است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: گیلان دستخوش تاخت و تاز میدانی برای بعضی از سیاست بازان که حتی الفبای سیاست را نمی دانند شده و این با فرهنگ متعالی دین و ارزش های انقلاب اسلامی سازگار نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه برگزار شد اظهارکرد: محضر حضرت آیت الله رئیسی که جهت رفع مشکلات موجود در استان ولایتمدار گیلان حضور پیدا کردند، خیر مقدم عرض می کنم.
وی با تبریک ولادت با سعاد حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد امام عظیم شان(ره)، افزود: مردم گیلان سه دوره تاریخی را سپری کردند و نخستین دوره مربوط به قبل از اسلام است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دومین دوره تاریخ گیلان مربوط به ورود اسلام و پذیرفتن مکتب تشیع توسط مردم این منطقه است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مفاخر گیلان مانند سلار دیلمی، شیخ صدوق از طرف مادری، میرزای اشکوری، میرزا حبیب الله رشتی و … از شخصیت های بزرگ دوره اسلامی محسوب می شوند و در این راستا گیلان در تاریخ به سرزمین ولایتمدار معروف شده است.

آیت الله فلاحتی، وقوع انقلاب اسلامی را سومین دوره عزتمدارانه تاریخ گیلان خواند و بیان کرد: انقلاب اسلامی طلایی ترین دوره گیلان محسوب می شود و براین اساس مردم این استان خود را مدیون بعثت بزرگ انقلاب اسلامی می دانند و تقدیم ۸ هزار شهید گویای این امر است.

وی به تقدیم ۳۰ شهید مدافع حرم توسط مردم گیلان اشاره کرد و گفت: دوره انقلاب اسلامی از طلایی ترین تاریخ مردم گیلان است و از این بابت خدا را شاکریم اما غافل نیستیم که می شد بهتر از این باشد بنابراین قانع نیستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه استان از ویژگی های دریا، جنگل، جلگه، آب و خاک به طور کامل برخوردار است، تصریح کرد: اعتراف می کنم اگر بسترهای لازم با مدیریت های بدور از سیاست بازی و قلدرمآبانه برخورد کردن با مردم و جامعه و مدیران، و در کنار هم بودن فراهم باشد، می توانیم از این عرصه های الهی و خدادادی استفاده کنیم.

آیت الله فلاحتی، گیلان را از استان های مستعد عنوان کرد و یادآور شد: گیلان می تواند اشتغال برای درون استان و استان های پیرامونی خود ایجاد کند.

وی خطاب به رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: آنچه در ۴۰ سال گذشته گیلان مشاهده کردم، می شد فراتر از شرایط کنونی باشیم اما زدوبندهای سیاسی، برخوردهای قلدرمآبانه، برخورد با چماق با مردم، برخورد خشونت آمیز با همدیگر و تحمل نکردن یکدیگر به خاطر کوچک ترین شرایط از جمله عوامل شرایط بد موجود گیلان است.

امام جمعه رشت، کارخانه ایران برک را روزی سومین کارخانه پس از یزدباف و مقدم عنوان کرد و افزود: شرکت پوشش رتبه نخست را در منطقه داشت ضمن اینکه بسیاری از صنایع تبدیلی و دستی که می توانست امروز موجب رشد و شکوفایی و ایجاد اشتغال در بخش های مختلف شود، همه دستخوش زدوبندها شد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ۴۰ سال است که پسماند بزرگ ترین آسیب زیست محیطی گیلان محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در فضای چندین هکتار ارتفای دپوی زباله در منطقه سراوان رشت به ۱۰۰ متر می رسد و شیرابه آن وارد رودخانه های زرجوب و گوهررود شده و پس از عبور از شهر رشت به تالاب انزلی می ریزد.

وی به وضعیت تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: سال های اخیر تالاب انزلی دستخوش حوادث سیاسی و مالی بعضی از سیاستمداران در مرکز شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه سلامتی از امنیت هم بالاتر است، بیان کرد: برخی از ویرانه هایی که در استان به وجود آمده، ناشی از بی توجهی از مرکز بوده ضمن اینکه پسماند موجود در سراوان و آلودگی رودخانه های گوهررود و زرجوب سلامت مردم رشت به ویژه منطقه سراوان را تهدید می کند.

آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: گیلان دستخوش تاخت و تاز میدانی برای بعضی از سیاست بازان که حتی الفبای سیاست را نمی دانند شده و این با فرهنگ متعالی دین و ارزش های انقلاب اسلامی سازگار نیست.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی شاهد ویرانه هایی در گیلان هستیم، اظهار کرد: نیازمند منابع انسانی دلسوز، هوشمند، کارآمد و مجاهد هستیم بنابراین جامعه در صورتی درست می شود و در مسیر تعالی قرار می گیرد که دارای انسان ها و منابع انسانی با تقوا و خدا ترس باشد.

امام جمعه رشت به کمبود و گرانی زمین در استان مازندران اشاره کرد و یادآور شد: شاهد ساخت و ساز بی رویه در اراضی مزروعی گیلان هستیم و انتظار داریم این ویلاسازی ها در شالیزارهای گیلان تخریب شود.

آیت الله فلاحتی، خواستار برخورد قانونی با ویلاسازان در اراضی شالیزاری گیلان شد و بیان کرد: راهی به غیر از برخورد مجاهدانه و قاطعانه با ساخت و سازهای بی رویه نداریم.

وی با اشاره به اینکه حضور آیت الله رئیسی در راس دستگاه قضا بذر امید در دل مردم ایجاد کرده است، گفت: همه نگاه می کنند هر جا رئیس دستگاه قضا می رود چه تحولی ایجاد می شود بنابراین همکاری لازم را با دستگاه قضا خواهیم داشت.

Share