محمدنژاد در نطق میان دستور:

دولتمردان صدای خُرد شدن استخوان‌های مردم را نمی‌شوید؟ | واقعا وجدانتان راضی است؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و کم کاری دولت در رفع تبعیض‌ها، گفت: مشکلات مردم تنها با نگاه داخلی حل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، پرویز محمدنژاد قاضی‌محله در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به شأن، منزلت و جایگاه مجلس، گفت: در این زمینه همین بس که امام(ره) فرمودند «مجلس در رأس امور است»، آیا واقعا در رأس امور است؟ آیا معتقد هستند که مجلس مهمترین رکن تحقق اصول، دموکراسی و اصلی ترین شاخصه حکومت مبتنی بر اصل مردم سالاری است؟ آیا معتقد هستند که مجلس آیینه تمام نمای ملت و مطالبات آنان است؟ اگر معتقد بودند، وضعیت اینگونه نبود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: لایحه بودجه دولت نمونه بارز بی‌توجهی به قداست مجلس بود که برای اولین بار در طول دهه‌های گذشته انقلاب به شیوه‌ای تقدیم مجلس شد که مورد مضحکه رسانه‌های بیگانه قرار گرفت.

کارگزاران دولت قصد گره زدن کم‌کاری خود را به مجلس یازدهم دارند

وی یادآور شد: بارها نسبت به عملکرد ضعیف تعدادی از وزارتخانه‌ها فریاد زدیم و سوال کردیم، پیگیر حل مشکلات و مطالبات به حق مردم شدیم اما به نظر می‌رسد جماعتی از کارگزاران دولت هنوز پیام انتخاب دوم اسفند سال ۱۳۹۸ را باور نداشته یا به رسمیت نمی‌شناسند. با حضور گسترده و قدرتمندانه مردم آگاه و عاشق به انقلاب را قبول نکردند و پایان دولت خود را بهترین فرصت جهت تسویه حساب سیاسی قلمداد نمودند و قصد شراکت در کم کاری و سوء مدیریت خود و گره زدن با این مجلس را دارند که البته هوشیاری رئیس و هیات رئیسه مجلس را می‌طلبد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه اظهار کرد: این مجلس پس از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همراهی دولت را مورد نظر قرار داد و از ظرفیت قانونی خود گذشت تا شاید فرصتی برای جبران باشد، آیا جبران شد؟ آیا اقدام موثری برای تحقق خواسته‌های مجلس یازدهم که همانا مطالبات مردم است، انجام گرفت؟ مگر ما چه می‌خواستیم و چه می‌خواهیم! خواسته ما غیر از این است که سنگ معیشت مردم را به سینه می‌زنیم و دغدغه‌های اقتصادی و بازار نابه سامان کشور را داریم و دنبال دفاع از حقوق حقه مردم هستیم و نمی‌خواهیم در مملکت فساد ریشه بدواند و از حالت بی تفاوتی خارج شود؟

محمدنژاد قاضی‌محله اضافه کرد: نمونه این بی‌تفاوتی وزارت راه و شهرسازی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت زیرکانه تمام زمین‌های چاف و چمخاله که صدها سال در اختیار مردم زحمت کش بوده و در جهت تولید محصولات کشاورزی به کار گرفته شده بود را به یکباره از دست مردم خارج و مردم را آشفته و ملتهب نموده است. راه های ارتباطی شهرها و روستاهای حوزه های انتخابیه نیاز به تعریض دارد اما مبدل به قربان گاه مردم زحمت کش و مظلوم شده است.

محمدنژاد قاضی محله خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: با عنایت به تذکرات و طرح سوالات مکرر چرا همچنان به اصلی‌ترین مزیت گیلان و شهرستان لنگرود در تولید برنج اعلا، چای، مرکبات بی توجهی می‌کنید و حتی سود و کود لازم هم در اختیار قرار نمی‌دهید.

وی در ادامه وزیر میراث فرهنگی و گردشگری را مورد خطاب قرار داد و افزود: تا امروز به این باور نرسیده اید که دومین مزیت گیلان و به خصوص شهرستان لنگرود در حوزه گردشگری است اما خبری از برنامه‌ها و اقدامات بایسته در این منطقه نیست، انصافا دست از انجام کارهای روزمره خود بردارید و فکر طرح‌های زیرساختی و بنیادی باشید.

دولتمردان صدای خُرد شدن استخوان‌های مردم را نمی‌شوید؟

نماینده مردم لنگرود خاطرنشان کرد: آقای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ وزارتخانه شما باید حامی کارگران و قشر زحمت کش باشد، آیا خبر دارید درون تشکیلات سازمانی آن چه می‌گذرد؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه ۵۳ حضرت علی(ع) در نهج البلاغه، گفت: امام علی(ع) شرایط کارگزاران و نحوه تعامل آنان با مردم را بیان فرمودند، کدام وزارتخانه به آن پایبند بوده و یا به صورت نسبی آن را جامه عمل پوشانده است. آیا واقعا تعدادی از دولتمردان صدای خُرد شدن استخوان‌های مردم زیر بار بی تدبیری و سوء مدیریت خود را نمی‌شوند؟ آیا شرمندگی پدر خانواده را در مقابل زن و فرزندان لمس نمی‌کنند؟ واقعا وجدانتان راضی است؟

وی ادامه داد: چرا بعد از گذشت چهل و دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی با شعار مستضعفین و رفع بی‌عدالتی، شاهد این همه تبعیض باشیم؟ واقعا جای تاسف است. پس از این همه سالها روستاییان و شهرنشینان از راه های ارتباطی مناسب در اقصی نقاط شهرستان لنگرود محروم هستند.

رفع مشکلات مردم تنها با نگاه داخلی امکانپذیر است

محمدنژاد قاضی محله تصریح کرد: آقایان وزیر، برنامه نویس و مسئولی که اموال دولت را در اختیار دارید، بدانید که تعامل حد و اندازه ای دارد و اگر این رویه ادامه پیدا کند و بی‌توجهی به مسائل جاری و ضروری کشور و اهداف غرض ورزانه و انتخاباتی در جهت منافع عده‌ای یقه سفید دنبال شود، این آشفته بازار اقتصادی که محصول اتاق های فکر مشاوران مغرض و نابلد و ناکارآمد هستند، برقرار باشد ما سکوت نخواهیم کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت تاکید کردند که «یک روز هم برای دولت یک روز است بیایید وسط میدان» لذا همه نمایندگان مجلس برای همکاری و جانفشاتی جهت حل مشکل مردم آماده ایم زیرا رفع مشکلات مردم تنها با نگاه داخلی امکانپذیر است

Share