در جلسه شورای اداری گیلان؛

درخواست سالاری از رییس دستگاه قضا برای احیای دو رودخانه رشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با درخواست از رییس دستگاه قضا در خصوص بهسازی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود گفت: آلودگی این دو رودخانه باعث آلودگی محیط ‌زیست شده و به‌سلامت روح و جسم مردم آسیب جدی وارد کرده به این منظور از رییس قوه قضائیه، احیا و رسیدگی به وضعیت این دو رودخانه را خواستارم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه شورای اداری با بیان اینکه گیلان به لحاظ زیرساخت‌های درمانی در وضعیت بدی قرار دارد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دلیل بدهی زیاد، ضعف و معیوب بودن زیرساخت‌های درمانی و همچنین ناتمام ماندن پروژه‌های درمانی در وضعیت خوبی قرار نداشته و جزو استان‌های محروم محسوب می‌شود.

وی با ابرار خرسندی از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: علیرغم محدودیت‌های موجود در کشور به لحاظ اقتصادی در طی این مدت اقدامات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مثل احداث اورژانس هوایی، اورژانس بیمارستان رازی و افزوده شدن آمبولانس پیشرفته انجام‌شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در گیلان در اوایل این بحران بسیار شدید بوده، تصریح کرد: متأسفانه بلایای طبیعی مثل برف سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان هزینه به زیرساخت‌های درمانی استان وارد کرده و در اوایل کرونا در اسفندماه سال گذشته تعداد افراد مبتلا به کووید ۱۹ به هزار و ۷۰۰ نفر رسیده و در این مدت ۷۰ میلیارد تومان برای بیمارستان‌های استان گیلان تجهیزات خریداری‌شده است.

دکتر سالاری در ادامه با اشاره بر روند ثابت شیوع کرونا در گیلان بیان کرد: از اول شیوع کرونا در این استان ۳۰ نفر از کادر درمانی استان به درجه رفیع شهادت نایل شدند که این امر، گواه بر جانفشانی کادر درمانی در ایام کرونا و در بیمارستان‌های گیلان است.

وی با درخواست از رییس دستگاه قضا در خصوص بهسازی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود گفت: آلودگی این دو رودخانه باعث آلودگی محیط‌زیست شده و به‌سلامت روح و جسم مردم آسیب جدی وارد کرده به این منظور از رییس قوه قضائیه، احیا و رسیدگی به وضعیت این دو رودخانه را خواستارم. /ص

Share