زامیاد پادرا پلاس به موتور ۲.۴ لیتری Z۲۴ مجهز است

خودروی ۶ چرخ زامیاد در حال تست فنی در خیابان+ تصاویر و مشخصات

در حال حاضر تولید پادرا پلاس در کارخانه زامیاد آغاز شده و چندی پیش هم فروش آن در مجموعه سایپا صورت گرفت. اما گویا با توجه به نیاز برخی دستگاه‌های امدادی از جمله هلال احمر، پروژه تولید پادرا پلاس ۶ چرخ آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اسب بخار، تصاویر نشان می‌دهد، پیکاپ ۶ چرخ زامیاد با پلاک عبور موقت وارد خیابان‌های تهران شده است.

چندی پیش هم مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که به زودی نسخه نهایی پیکاپ ۶ چرخ زامیاد معرفی می‌شود و قرار است تا این خودرو برای استفاده‌های خاص در بازار حضور داشته باشد.

زامیاد پادرا پلاس که محصول جدید این گروه خودروسازی به حساب می‌آید، به تازگی در مرکز تحقیقات سایپا به نسخه سه محور ۶ چرخ تبدیل شده است.

پادرا پلاس به عنوان نمونه فیس لیفت وانت‌های قبلی زامیاد شناخته می‌شود که تا حدی در بحث امکانات و ظاهر نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است.

زامیاد پادرا پلاس به موتور ۲.۴ لیتری Z۲۴ مجهز است که ۹۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۵ نیوتن متر تولید می‌کند. این توان از طریق جعبه دنده ۱+۵ سرعته به چرخ‌های عقب این وانت انتقال داده می‌شود.

در بحث قوای محرکه این خودرو تفاوت محسوسی با سایر پیکاپ‌های قدیمی زامیاد ندارد. با این حال استاندارد آلایندگی یورو ۵ نیز برای این پیشرانه در نظر گرفته شده و امکاناتی نظیر ترمزهای ABS و EBD در آن مشاهده می‌شود.

فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، مه‌شکن جلو و عقب و… از جمله ویژگی‌های این پیکاپ فیس لیفت است. باید به این نکته اشاره کرد که پادرا پلاس حاصل ترکیب فودی لیون F۱۶ با وانت نیسان زامیاد است.

در حال حاضر تولید پادرا پلاس در کارخانه زامیاد آغاز شده و چندی پیش هم فروش آن در مجموعه سایپا صورت گرفت. اما گویا با توجه به نیاز برخی دستگاه‌های امدادی از جمله هلال احمر، پروژه تولید پادرا پلاس ۶ چرخ آغاز شده است.

خودروهای شش چرخ به خاطر ظرفیت بار بیشتر و از سویی قابلیت بیراهه نوری قوی تر، در نقاط مختلف جهان برای اهداف نظامی و امدادی استفاده می‌شوند.

آتش نشانی‌ها، صلیب سرخ، هلال اهمر، امداد راهداری‌ها و… از جمله مشتریان همیشگی خودروهای ۶ چرخ هستند. البته که ماهیت اصلی خودروهای شش چرخ در بازار جهانی، انتقال قدرت میان تمام چرخ‌ها است و قطعا اگر قرار باشد تا پادرا پلاس ۶ چرخ به مرحله تولید تجاری برسد، باید انتقال قدرت آن به سه محور خودرو و با قابلیت تغییر ضرایب اتفاق بیافتد.

همچنین پادرا پلاس سه محور نیازمند پیشرانه‌ای قوی‌تر است و آن طور که گفته می‌شود، گروه سایپا و شرکت زامیاد، پیشرانه‌ای جدید را برای خانواده پادرا پلاس در نظر گرفته‌اند.

Share