مهرداد گودرزوند مطرح کرد:

بازنگری در مسائل قضایی از مطالبات مردم گیلان از رئیس قوه‌قضائیه است

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس گفت: امیدواریم که آقای رئیسی مشکلات قوه قضائیه گیلان را مورد رصد قرار داده و بازنگری‌هایی در این حوزه انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مهرداد گودرزوند، ضمن خوشامدگویی به ورود رئیس قوه قضاییه به گیلان اظهار داشت: امیدواریم که دستگاه قضایی استان گیلان از نعمت حضور ایشان بهره‌مند شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس گفت: آنچه حائز اهمیت است این است که آقای رئیسی بر مشکلات قوه قضاییه گیلان رصد کامل داشته و در مسائل قضایی استان بازنگری‌هایی صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: طرح «شفافیت آرای نمایندگان» در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و موافقان و مخالفانی داشت اما آنچه با استناد بر اظهارات موافقان و مخالفان این طرح حاصل می‌شود این است که جمع‌بندی این طرح کامل نیست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس عنوان داشت: به همین دلیل کلیات طرح مذکور مورد قبول نمایندگان مجلس واقع نشد و امیدواریم در ۶ ماه بعدی که مجدداً مطرح می‌شود جامعیت کاملی داشته باشد.

گودرزوند اظهار داشت: این طرح باید بگونه‌ای باشد که شفافیت مانع کار نشود و این شفافیت باید در بخش‌هایی باشد که بتواند کمکی در جهت رسیدگی به امور باشد و به رأی‌های اشخاص به اشخاص متمرکز نباشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس خاطرنشان کرد: مباحثی مانند لایحه بودجه دولت، نظرات کارشناسی شده و استدلالاتی که پشت رأی نمایندگان است باید در طرح شفافیت آرای نمایندگان در نظر گرفته می‌شد که در این طرح نبوده و به همین دلیل قانع‌کننده واقع نشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه همه نمایندگان به شفافیت آرا اعتقاد دارند تصریح کرد: مجلس تنها قوه‌ای است که تمام مذاکراتش به‌صورت مستقیم با حضور خبرنگاران و صدا و سیما پخش می‌شود.

وی گفت: بخش زیادی از نمایندگان مجلس به طرح مذکور رأی موافق داده و در مجموع همه نمایندگان با اصل این طرح موافق بودند و اگر طرح مذکور از پختگی کاملی برخوردار باشد قطعاً نظر نمایندگان را جلب می‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس ابراز داشت: به عقیده بنده لایحه بودجه ۱۴۰۰ که کلیات آن رد شد می‌توانست در صحن تصویب شده و سپس اصلاحاتی در آن صورت گیرد.

وی افزود: معاون رئیس جمهور در جلسات ابتدائی کمیسیون تلفیق اظهار داشت که مجلس می‌تواند هر تغییری در لایحه بودجه ایجاد کند تا به نتیجه برسد اما در صحن مجلس اصلاحات صورت گرفته و کار نمایندگان را زیر سوال برد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس گفت: این امر خود سبب‌عدم تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط نمایندگان بود زیرا مجری قوانین دولت بوده و نپذیرفتن این طرح‌ها کار را با مشکل مواجه می‌کند.

Share