با رأی نمایندگان مجلس؛

ایثارگران شاغل شرکتی و قراردادی جهت تبدیل وضعیت نیاز به سهمیه و آزمون ندارند

نمایندگان مردم در مجلس مقرر کردند که نیروهای ایثارگر که به صورت شرکتی، قراردادی یا پیمانی در دستگاه‌ها به کار گرفته شده اند، برای تبدیل وضعیت، نیاز به آزمون و استفاده از سهمیه ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح استفساریه ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با کلیات این طرح با ۱۲۷ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۲۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

مهدی عیسی زاده گفت: قانون جامع خدمات ایثارگران که در دو بند به آن اشاره شد و ماده ۲۱ آن سنوات گذشته تصویب شده بود و در برنامه ششم توسعه در ماده ۸۷ در دو بند به آن اشاره شده است، اما تا امروز اجرایی نشده است، نهایتاً کمیسیون اجتماعی مجدداً آن را مطرح کرده و در کمیسیون رأی گرفته شده است.

وی ادامه داد: موضوعی که من مطرح می‌کنم این است که آیا افراد مذکور در ماده ۲۱ خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۳ تیرماه ۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی که قبل و حین اجرای قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به صورت شرکتی، قراردادی یا پیمانی در دستگاه‌های موضوع ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به کار گرفته شده‌اند برای تبدیل وضعیت، نیاز به آزمون و استفاده از سهمیه دارند؟ که در پاسخ گفتیم خیر.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مجلس انقلابی که به دنبال شفافیت است، این شفافیت از سال ۱۳۸۶ فرزندان شاهد هنوز جذب دستگاه‌ها نشده اند. در آستانه سالروز پیروزی انقلاب، بسیاری از فرزندان جانبازان ۷۰ درصد هنوز جذب دستگاه‌ها نشده اند، یا به صورت شرکتی ۱۰ یا ۱۲ سال در ادارات کار می‌کنند، ولی هنوز جذب و تبدیل وضعیت نشده اند. دولت اخیراً پیمانی‌ها را جذب کرده است، ولی کسانی را که هم از پدر جانباز ۷۰ درصد پرستاری و هم به صورت شرکتی در ادارات کار می‌کنند، هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند که این انصاف نیست.

در متن موضوع استفساریه مذکور آمده است؛ آیا افراد مذکور در ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۳/۴/۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی که قبل و حین اجرای قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به صورت شرکتی، قراردادی یا پیمانی در دستگاه‌های موضوع ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به کار گرفته شده‌اند برای تبدیل وضعیت، نیاز به آزمون و استفاده از سهمیه دارند؟ که در پاسخ گفتند خیر.

همچنین این عبارت سوالی مطرح شد که آیا این موضوع شامل افرادی می‌شود که از کارکنان طرف قرارداد شرکت‌های خصوصی باشند که آن شرکت‌ها طرف قرارداد با دستگاه‌ها هستند؟ آیا باید دستگاه آن افراد را استخدام نماید؟ یا دستگاه باید آن افراد را که رابطه مستقیم با دستگاه ندارند، را استخدام کند؟ که در پاسخ گفتند بله.

Share