فرماندار رشت خبر داد؛

افتتاح ۵ پروژه بزرگ شهرستان رشت در دهه فجر با حضور مسئولان کشوری و استانی

فتح الهی با اشاره افتتاح ۵ پروژه بزرگ در دهه فجر با حضور مسئولان کشوری و استانی، اظهار داشت: این ۵ پروژه در زمینه صنعت و معدن با مبلغ ۷۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری فرماندار شهرستان رشت به مناسب دهه فجر به صورت برخط برگزار شد.

در این نشست فرماندار شهرستان رشت با تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: امسال دهه فجر به دلیل محدودیت هایی کرونا با حفظ پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

علی فتح اللهی با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی اتفاق بزرگ و تاریخی در قرن حاضر بود، گفت: همه کسانی که به دنبال آزاد اندیشی و بیرون آمدن از نظام سلطه و استبداد جهانی هستند از انقلاب اسلامی الگو می گیرند و انقلاب شکوهمند اسلامی کشور ما بر کشورهای منطقه و رویکرد آنها در مبازه با استکبار جهانی تاثیر گذار بوده است.

وی ادامه داد: خدمت به مردم یکی از درسهای انقلاب اسلامی است و همه موظف هستیم که به مردم خدمت کنیم .مردمی که با تمام وجود خود پشت انقلاب اسلامی ایستاده اند و برای حفظ و هراست از آرمانها و ارزش های این انقلاب از جان خود گذشتند و شهید شدند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه گیلان ۸ هزار شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است گفت: برای چنین مردمی باید تمام تلاش خود را برای هرچه بهتر خدمت رسانی به آنها بکار گیریم و از همه ظرفیت های موجود در استان و شهرستان رشت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت جوانان سبب پیشرفت و توسعه جامعه خواهد شد، تصریح کرد: باید از ظرفیت جوانان استفاده کنیم و بستر را برای حضور آنان فراهم نماییم همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید داشتند که از ظرفیت جوانان باید استفاده شود و امیدواریم بتوانیم بستری مناسب برای حضور هرچه بیشتر جوانان در عرصه های مختلف فراهم نماییم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به این مطلب که دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان خدمات صورت گرفته به مردم است، اظهار داشت: در دهه فجر امسال به همت مسئولان استانی و شهرستانی تعداد ۲۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۱۳ میلیارد تومان در شهرستان رشت به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان این مطلب که پروژه ها در زمینه عمران شهری، صنعت و معدن، کشاورزی، آموزشی و خدماتی است، گفت: از این تعداد پروژه ها ۲۰۹ پروژه در بخش دولتی با مبلغ ۱۶۱ میلیارد تومان و ۱۱ پروژه در بخش خصوصی با مبلغ ۷۵۲ میلیارد تومان است.

فرماندار شهرستان رشت در مورد حضور سرمایه گذاران در بخش خصوصی عنوان کرد: یکی از وظایف ما فراهم کردن عرصه حضور سرمایه گذاران در فعالیت های اقتصادی است و حضور بخش خصوص سبب خواهد شد که هزینه های جاری دولت کاسته شود و دولت به سمت چابکی پیش برود.

وی در ادامه با اشاره افتتاح ۵ پروژه بزرگ در دهه فجر با حضور مسئولان کشوری و استانی، اظهار داشت: این ۵ پروژه در زمینه صنعت و معدن با مبلغ ۷۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

فتح الهی در پایان به بحث محدودیت های تردد کرونایی اشاره کرد و گفت: محدودیت های تردد در شهرستان رشت بر اساس سیاست گذاری های ارائه شده انجام خواهد شد و از آنجا که شهرستات رشت رنگ زرد دارد، تردد از شهرستان زرد نیاز به صدور برگ تردد ندارد اما منع تردد از ۹ شب تا ۴ صبح همچنان در حال اجرا است.

وی با تشکر از رسانه ها در انعکاس اطلاعات بین مردم و مسئولین گفت: عادی انگاری مردم خطر بزرگی خواهد بود از رسانه ها می خواهیم که توصیه ها و هشدارهای داده شده را به اطلاع مردم برسانند.

Share