رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد:

استفاده از ماسک در گیلان به حداقل‌ رسیده است| وخامت حال نیمی از بیماران کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازعدم تمکین مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله ماسک انتقاد کرد و گفت: حال نیمی از بیماران مبتلا به کرونا وخیم است. انتظار داریم مردم بیشتر رعایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان سالاری امروز؛ در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در گیلان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷۵ بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۸۴ بیمار کرونایی در بخش ICU بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، افزود: از این تعداد، متاسفانه حال ۴۳ بیمار مبتلابه کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جان باختن روزانه تعدادی از مبتلایان به کرونا در گیلان ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه خیزش مجدد بیماری کرونا هم به‌صورت سرپایی و هم به‌صورت بستری در گیلان در حال شکل‌گیری است.

 سالاری با اعلام اینکه هفت شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارند، گفت: دو شهرستان شفت و املش مجددا در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و مابقی شهرستان‌های استان نیز همچنان زرد هستند.

وی با بیان اینکه تعداد شهرهای نارنجی در گیلان در حال افزایش است، گفت: این وضعیت نشان می‌دهد مردم از حداقل پروتکل‌های بهداشتی نیز تمکین نمی‌کنند و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات، اصناف، بازار و سایر اماکن به حداقل رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم مشارکت همه‌جانبه در جهت کنترل بیماری کرونا، تأکید کرد و گفت: کنترل بیماری کرونا در شرایط فعلی، منحصراً در دست مردم است و تنها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه‌های اجرایی آن از بستری و نهایتاً جان باختن هم‌وطنانمان جلوگیری کنیم.

Share