آمادگی فرماندار رودسر برای احداث پایانه صادراتی گل و گیاه زینتی؛

یک سوم کشاورزی استان گیلان در شهرستان رودسر خلاصه می شود

مظفری با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان رودسر در تولید گل و گیاه اظهار کرد: جای پایانه صادراتی گل و گیاه در رودسر خالی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدمهدی مظفری فرماندار شهرستان رودسر در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شهرستان رودسر از تنوع تولیدات محصولات کشاورزی برخوردار است، افزود: فندق، گل گاوزبان، برنج، مرکبات و گندم از جمله محصولات شاخص شهرستان است‌.

وی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان رودسر در تولید گل و گیاه اظهار کرد: جای پایانه صادراتی گل و گیاه در رودسر خالی است.

مظفری با تاکید بر تکیه بر توان مدیران شهرستان اظهار کرد: مدیریت فرداستی نیز میتواند به مدیران شهرستانی جهت تحقق اهداف کمک کند.

فرماندار رودسر تصریح کرد: برای احداث پایانه صادراتی گل و گیاه آمادگی کامل دارم تا این اقدام ماندگار را به ثمر بخشیدم.

یک سوم کشاورزی استان در شهرستان رودسر خلاصه می شود

مسعود الماسی با اشاره به اینکه شهرستان رودسر بزرگترین شهرستان حوزه باغبانی گیلان است، بسیاری از برنامه های الگویی در رودسر اجرایی می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه یک سوم کشاورزی استان در شهرستان رودسر خلاصه می شود، گفت: ۷۰ درصد فندق استان گیلان و بیش از ۶۳ درصد فندق کشور در شهرستان رودسر تولید می شود و این مسئولیت ما را برای حفظ و ارتقای این جایگاه سنگین تر می کند.

الماسی با بیان اینکه به شدت شهرستان رودسر پتانسیل بالایی در تولید گل و گیاه زینتی دارد، افزود: به دنبال این هستیم تا با همکاری فرمانداری چابکسر را به عنوان قطب تولیدات گل و گیاه معرفی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در سالهای گذشته اظهار کرد: وقتی استاندار وقت گیلان از نمایشگاه بازدید کرده بود، آن روز برنامه یک ربع استاندار تبدیل به یک ساعت و چهل و پنج دقیقه شد.

الماسی همگرایی را لازمه اجرای مصوبات دانست و گفت: پتانسیل تولید و گل گیاه منطقه به حدی است که شهرستان رامسر بدون کمک چابکسر نمی تواند ظرفیت خودش را به نمایش بگذارد.

وی افزود: علاوه بر نگاه داخلی به دنبال صادرات گل و گیاه به کشورهای همسایه و حوزه cis هستیم.

Share