نماینده مردم آستارا در مجلس تاکید کرد:

گرانی مسکن به حدی است که حتی نماینده مجلس هم توان خرید ندارد

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط فعلی و گرانی مسکن، یک استاد دانشگاه و حتی یک نماینده مجلس که حقوق نسبتا خوبی از مجلس دریافت می‌کند هم توان خرید مسکن را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، غلامرضا مرحباء، نماینده مردم  آستارا در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکل گرانی مسکن در کشور با بیان اینکه مسکن گران ترین کالا در سبد اقتصادی هر خانوار است افزود: بخش عمده از جمعیت کشور توان خرید مسکن را ندارند زیرا که قیمت مسکن تناسبی با درآمد و پس انداز آنها ندارد.

وی افزود: تسهیلات بانکی برای خرید مسکن بسیار دشوار و بسیار کم است به نحویکه شاید حتی ۱۰ درصد از قیمت کل مسکن هم نباشد و از طرفی فقط بخش اندکی میتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند که این دغدغه مردم نیازمند یک فکر اساسی است.

مرحبا ادامه داد: دولت طی چند سال اخیر طرح‌هایی برای ساخت مسکن ارائه کرده که به نظر بنده منطقی نیست. این طرح ها با عناوین مختلف مثل مسکن مهر، مسکن جوانان و ملی مطرح میشوند که هیچ کدام به طور اساسی موفق نبودند و خود اینها برای مردم گرفتاری ایجاد کرده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ای کاش دولت میتوانست طرح‌هایی مثل اجاره به شرط تملیک  را ارائه دهد که مردم بتوانند در طی چند سال صاحب خانه شوند.

مرحبا اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی  و گرانی مسکن یک استاد دانشگاه و حتی یک نماینده مجلس که حقوق نسبتا خوبی از مجلس دریافت می‌کند هم توان خرید مسکن را ندارد.

Share