نماینده مردم رشت و خمام در مجلس اعلام کرد

پرونده رشت الکتریک در قوه قضاییه به جریان افتاد | فروش و تخریب کارخانه جنایت است

آقازاده با بیان اینکه فروش و تخریب کارخانه رشت الکترونیک جنایتی فساد انگیز و جریانی رانتی بودگفت: پرونده این کارخانه در قوه قضائیه به جریان افتاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان،، «سید علی آقازاده» امروز (شنبه، ۲۷ دی) در بازدید از کارخانه مخروبه رشت الکتریک با اشاره به اینکه زمانی کارخانه رشت الکتریک یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های ایران و خاورمیانه بود که در سال ۸۲ به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: متاسفانه این کارخانه توسط چهار خانم که از همسران مسئولین دولتی، وزرا و دست‌اندرکاران کشوری بودند با قیمتی ارزان خریداری شد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس این اتفاق و تصمیم‌های نابخردانه مسئولین وقت را موجب نابودی کارخانه دانست و افزود: رشت الکتریک را به بهانه‌های مختلف از جمله اینکه داخل شهر است و باید به حاشیه شهر یا شهر صنعتی انتقال پیدا کند، چند ماه به‌صورت صوری و موقت راه اندازی شده و بعد به سرنوشت نامبارکی دچار شد.

وی با بیان اینکه رشت الکتریک کارخانه‌ای تخصصی بود که تولیدات برقی بخشی از نیاز کشور را تأمین می‌کرد اظهارداشت: این افراد پس از ثبت سند کارخانه، شروع به تخریب و فروش اموال کارخانه کردند و نابخردانه سرمایه اقتصادی استان را به تاراج بردند.

آقازاده اضافه کرد: فروش و تخریب این کارخانه جنایتی فسادانگیز و جریانی رانتی بود.

وی اعلام کرد: فروش کارخانه و تجهیزات، نابودی برند، بیکاری کارگران و خاموش کردن چرخه اقتصاد استان بخشی از جنایات‌های مدیران کارخانه بود که منجر به مرگ این کارخانه عظیم در گیلان شد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس این کارخانه را بیت المال دانست که پرونده آن در قوه قضاییه به جریان افتاده است و خاطرنشان ساخت: قوه قضاییه تلاش کرده تا با پیگیری‌های لازم بیت‌المال را از حلقوم منفعت‌طلبان و مفسدان بیرون بکشد.

Share