احمدی در جلسه بررسی مشکلات شهر صنعتی رشت:

ورودی شهرک صنعتی خرابه‌ای بیش نیست | حفظ شرکت‌های فعال باید در دستور کار قرار بگیرد

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به بارش‌های اخیر گفت: در یکی دو روز بارش که شدت زیادی هم نداشت، آسیب‌های زیادی مشاهده شد و نارضایتی‌هایی زیادی را به همراه داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، محمدرضا احمدی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات شهر صنعتی رشت در سالن فرمانداری رشت با اشاره به نزدیکی روز ۸ دی، روز بصیرت و تجدید بیعت مردم بصیر گیلان با آرمان‌های انقلاب اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن سالروز شهادت فرمانده دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی می‌داریم، وی مکتبی در راستای مکتب اسلام ناب و اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ایجاد کردند که از آن به عنوان مکتب سلیمانی یاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید مراقب مردم باشند و خدمت به آن‌ها را اولویت خود بدانند، افزود: در یکی دو روز بارش که شدت زیادی هم نداشت، آسیب‌های زیادی مشاهده شد و نارضایتی زیادی را به همراه داشت لذا برطرف کردن ساختاری مشکلات شهری باید به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات شهرک های صنعتی گفت: در وهله اول حفظ شرکت‌های فعال باید در دستور کار قرار بگیرد تا مشکلات آن‌ها برطرف و از طرفی فعال کردن شهرک‌های راکد و نیمه فعال نیز باید با دقت، حساسیت و جدیت مورد نظر مسؤولان مربوطه باشد تا با ایجاد فرصت‌های شغلی، دغدغه شغلی استان التیام بخشیده شود.

احمدی با انتقاد از ظاهر ورودی شهرک صنعتی که شبیه به خرابه‌ای بوده و زیبنده نیست، گفت: ورودی و خروجی شهرک‌های صنعتی ظاهر بدی را ایجاد کرده وجود چاله‌های بزرگ و دیگر مشکلات که باید برای رفع آن چاره‌اندیشی کرد و با گرفتن امتیاز از مقامات استانی و کشوری ظاهر و باطن شهر صنعتی را زیبا سازی کرد.

وی با بیان اینکه مردم منطقه شهرک صنعتی از شهرداری دچار آسیب هستند و دل‌نگرانی دارند، تصریح کرد: ما نمی‌دانیم مسؤولان باید مشکلات مردم را برطرف کنند یا به آن دامن بزنند، نوارکشی‌های منطقه‌ای مشکلات زیادی را متوجه مردم کرده و بخشداری و شهرداری در حق مردم سنگر و شهرک صنعتی اجحاف کرده‌ است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هنوز برای نوارکشی سازوکار درستی بین منطقه‌سازی سنگر و شهرداری وجود ندارد، افزود: تصویه شهرک‌های صنعتی یکی از معضلاتی است که برای رودخانه های رشت آلودگی ایجاد می‌کند و باید به طور جدی برای آن برنامه‌ریزی کرد.

احمدی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در شهرک صنعتی در حال کار هستند که ایاب و ذهاب آنها با مشکلاتی مواجه است، تصریح کرد: ایستگاه اتوبوس برای تردد کارگران بسیار ضروری است از طرفی بحث الحاق شهرک صنعتی به منطقه آزاد از مباحثی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد اگرچه در گذشته نیز این مسئله مطرح شده بود که با ایراداتی همراه شد.

Share