مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا

فائوچی: ایمنی برابر کرونا، مستلزم واکسیناسیون یا ابتلای ۹۰ درصدی است

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت که برای رسیدن به ایمنی جمعی دربرابر ویروس کرونا، باید حدود ۹۰ درصد از مردم به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند(آنتی بادی طبیعی در بدن آنها ایجاد شود) و یا دربرابر آن واکسینه شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت که برای رسیدن به ایمنی جمعی دربرابر ویروس کرونا، باید حدود ۹۰ درصد از مردم به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند (آنتی بادی طبیعی در بدن آن‌ها ایجاد شود) و یا دربرابر آن واکسینه شوند.

این مقام بهداشتی آمریکا با بیان اینکه «واقعا نمی‌دانیم عدد واقعی چیست» افزود: گمان می‌کنم که عدد واقعی چیزی بین ۷۰ تا ۹۰ درصد باشد. مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا در عین حال گفت که با تغییر شناخت علمی از این ویروس و همچنین با افزایش اطمینان مردم به واکسن‌های ویروس کرونا، او هم عامدانه این عدد را بالا برده است.

فائوچی خاطرنشان کرد: زمانی که نظرسنجی‌ها حاکی از آن بود که تنها حدود نیمی از آمریکایی‌ها واکسن دریافت خواهند کرد من گفتم که ایمنی جمعی مستلزم ۷۰ تا ۷۵ درصد خواهد بود. اما زمانی که نظرسنجی‌های جدید نشان داد که ۶۰ درصد یا بیشتر واکسن دریافت خواهند کرد فکر کردم که می‌توانم عدد را اندکی بالاتر ببرم.

این مقام بهداشتی آمریکا افزود که قرار دادن این عدد برای ایمنی جمعی در حدود ۹۰ درصد مشکلی برای او ندارد زیرا او اعتقاد ندارد که ویروس کرونا مسری‌تر از سرخک است که در همان محدوده قرار دارد.

نظرسنجی جدید روزنامه «یو اس‌ای تودی» و دانشگاه «سافولک» در آمریکا حاکی است که حدود ۴۶ درصد از مردم این کشور قصد دریافت واکسن کرونا را در اولین فرصت ممکن دارند اما ۳۲ درصد از مردم هم مایل هستند صبر کنند تا دیگران اول واکسینه بشوند. همچنین بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو، ۴۰ درصد مردم آمریکا اعتمادی به واکسن کرونا ندارند و می‌گویند که قطعا و یا احتمالا از واکسن استفاده نمی‌کنند. عدم تمایل مردم آمریکا برای استفاده از واکسن کرونا در حالی مطرح می‌شود که کارشناسان هم پیش از این گفته بودند برای رسیدن به ایمنی جمعی، حدود ۷۰ درصد از مردم نیاز به واکسیناسیون یا داشتن آنتی بادی طبیعی دارند. به دنبال‌عدم اعتماد مردم به تولیدات شرکت‌های بزرگ داروساز از جمله فایزر و بیون تک برای استفاده از واکسن کرونا، وزارت بهداشت آمریکا اعلام کرد که طرحی ۲۵۰ میلیون دلاری برای اعتمادسازی نسبت به واکسیناسیون دارد.

Share