فرماندار آستارا مطرح کرد؛

رفع توقیف حساب شرکت‌های تعاونی مسکن مهر نیازمند پیگیری قضایی و حقوقی است

فرماندار آستارا گفت: واحدهای کارگری و کارمندی مجتمع مسکن مهر این شهرستان به ترتیب ۹۳ و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و دستگاه‌های متولی جهت تکمیل و تحویل آن‌ها به متقاضیان اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی، عباس صابر در جلسه شورای مسکن در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: تاکنون ۴۰۰ واحد از مجتمع ۹۰۰ واحدی مسکن مهر این شهرستان به متقاضیان تحویل داده شده و در تحویل واحدها، راه اندازی انشعابات آب، برق و گاز مد نظر باشد.

وی بیان کرد: مسکن مهر آزاد هم ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای رفع توقیف حساب شرکت‌های تعاونی مسکن مهر و اختصاص تسهیلات به آن‌ها، پیگیری قضایی و حقوقی لازم است.

وی ادامه داد: اغلب اقشار آسیب‌پذیر در تعاونی‌های کارگران، کارمندان و مشاغل آزاد مسکن مهر نام‌نویسی و پس‌انداز کرده بودند و ساماندهی آن‌ها از اولویت‌های فرمانداری است و شرکت‌های تعاونی مسکن مهر باید در تحویل مسکن، افراد واجد شرایط را در اولویت قرار دهند.

فرماندار آستارا یادآور شد به زودی ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی برای نیارمندان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی با تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض در نقاط مختلف این شهرستان آغاز می‌شود و به هر متقاضی، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد و ۳۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح، ۴۵ واحد ظرف یک سال ساخته و تحویل داده خواهد شد و از ۱۲۰ متقاضی، ۸۱ نفر تحت پوشش کمیته امداد، ۱۶ نفر تحت پوشش بهزیستی، یک نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند و ۲۲ نفر تحت پوشش نهاد خاصی نیستند.

Share