رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد؛

تبدیل چابکسر به پایانه صادراتی گل و گیاه زینتی | صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پایانه صادراتی گل و گیاه زینتی در شهر چابکسر علاوه بر شناسایی بیشتر این شهر به رونق کسب و کار نیز کمک می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود الماسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا در مورد آخرین وضعیت پرورش گل و گیاه زینتی در استان گفت: برای حمایت از پرورش صنعت گل و گیاه زینتی در استان تصمیماتی اتخاذ شد که در جلسه با فرماندار شهرستان رودسر نیز مذاکراتی در این زمینه صورت گرفت.

الماسی با اشاره به اینکه شهر چابکسر دارای پتاسیل بالایی در زمینه پرورش گل و گیاه زینتی است، افزود:  چابکسر دارای فضای مناسبی برای تولیدات گل و گیاه است که با حمایت جدی تر می توان در آینده از این شهر به عنوان پایانه صادراتی گل و گیاه زینتی استان از آن استفاد کرد.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته زمینه های مناسبی برای صادرات گل و گیاه در استان وجود داشت، گفت: متاسفانه به علت بیماری کرونا دچار فراز و نشیب شدیم به طوریکه سال گذشته ۳۵۰ هزار دلار از محصولات گل و گیاه استان صادر شد البته این رقم در مقابل صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری بخش کشاورزی رقم بزرگی نیست.

الماسی در پایان اظهار کرد: می توان با حمایت از پایانه صادراتی گل و گیاه زینتی در شهر چابکسر به قطب تولید این گیاهان تبدیل کرد که سبب رونق در معیشت مردم و کسب و کارهای خرد نیز خواهد شد.

Share