در صحن علنی مطرح شد؛

احمدی سنگری اعتراض کرد؛ قالیباف وارد ندانست!

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس آیین نامه داخلی لایحه دوفوریتی شوراهای حل اختلاف بررسی می‌شود، گفت: زمانی که پیشنهادی وجود ندارد، نمی‌توان وقت مجلس را گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمدرضا احمدی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳۰ دی) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه‌ای براساس مواد ۳ و ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اشکالاتی که بر مجلس گذشته گرفته می‌شود این است که برجام را در کمتر از ۲۰ دقیقه تصویب کردند و این موضوع به لکه ننگی تبدیل شده است که ضرر و آسیب‌های برجام را در شرایط کنونی ملاحظه می‌کنید.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم با بیان اینکه دلیل این شتاب زدگی در تصویب مواد و تبصره‌های لایحه دوفوریتی شوراهای حل اختلاف چیست؟ تصریح کرد: در موارد مطروحه، زمان زیادی صرف شده اما آقای امیرآبادی به این موضوع توجه نکرده و اجازه داده نمی‌شود پیشنهادات مطرح گردد.

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر شفاهی گفت: تذکر شما وارد نیست، این لایحه در قوه قضائیه به عنوان صاحب نظر و در دولت و همچنین کمیسیون قضایی و حقوقی مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از خلأ قانونی، دوفوریت لایحه شوراهای حل اختلاف تصویب شد، بیان کرد: به منظور بررسی جزئیات لایحه دوفوریتی شوراهای حل اختلاف، این لایحه به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شد، از شب قبل طرح برای ارائه پیشنهادات بر روی سیستم قرار می‌گیرد، زمانی که پیشنهادی وجود ندارد، نمی‌توان وقت مجلس را گرفت.

وی با تاکید بر اینکه نظر فرد پیشنهاد دهنده را درخصوص صرفه نظر از ارائه پیشنهاد را می‌پرسم، عنوان کرد: لایحه دوفوریتی شوراهای حل اختلاف، براساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و با دقت لازم بررسی می‌شود.

Share