احمدی سنگری: انتقام سختی پیش روی توست، ترامپ قمارباز!

احتمال ورود ویروس جدید به کشور با واکسن کرونای خارجی | برجام برای ایران هیچ دستاوردی ندارد

احمدی گفت: در خصوص برجام الحمدلله مجلس شورای اسلامی مخالفت شدیدی دارد زیرا برجام هیچ دستاوردی برای ما ندارد، همچنین باید بدانیم که دیپلماسی خنده کارساز نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل ار رکنا، دکتر محمدرضا احمدی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به مناسبت سالگرد شهادت شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی گفت و گویی داشتیم. در زیر مصاحبه وی با رکنا که از وضعیت کرونا در استان گیلان، بودجه ۱۴۰۰، برجام و مجلس ، ترامپ و شهادت سردار سلیمانی، جوبایدن و تفاوت های آن با ترامپ … می توانید بخوانید:

تاثیر منفی کرونا بر ۹۵ درصد سیستم آموزشی دنیا
وی در خصوص اینکه مهمترین مسئله ای که در این روزها در جامعه جهانی مطرح است موضوع کروناست، استان گیلان یکی از مناطقی بود از ابتدای شیوع کرونا به شدت با آن ویروس درگیر بود و تا کنون شهدای سلامت بسیاری از این استان تقدیم شده است، کرونا چه آسیب های جانی و مالی برای استان گیلان داشت؟

 کرونا مهمان ناخوانده ای بود که به یکباره در بین جامعه ما ظهور پیدا کرد. اگر بخواهیم از نظر آموزشی آسیب های کرونا را بیان کنیم، باید گفت که بنا به آمار کرونا به بیش از ۹۵ درصد از سیستم آموزشی دنیا اثر منفی گذاشته است، بالطبع این موضوع در کشور ما نیز اتفاق افتاده و استان گیلان نیز از آسیب های آموزشی ناشی از کرونا بی بهره نمانده است. در کشور ما تعدادی از استان ها از نظر امکانات زیرساخت ها و شرایط بهتری دارند و بعضی استان ها نیز از شرایط و امکانات خوبی بهره مند نیستند، در این بین استان گیلان یکی از استان هایی بود که از نظر زیرساخت های پزشکی، بهداشتی و درمانی بسیار ضعیف بود لذا در همان روزهای اولیه که مصادف شده بود با انتخابات مجلس شورای اسلامی، همه مردم سردرگم شده بودند که بیماری کووید۱۹ چیست؟ چه چیزهایی باید مصرف کنند؟ در عین حال در آن زمان ماسک کافی موجود نبود، تجهیزات پزشکی کامل نبود و از طرفی با کمبود تخت های بیمارستانی مواجه شده بودیم و اکسیژن برای تنفس افراد نیازمند اندک بود، در نهایت این شرایط باعث شد تا آسیب ببینیم.

کرونا ضعف های اقتصادی و سلامت گیلان را نشان داد
بنابراین، کرونا هم به جان مردم آسیب زد و هم مردم مجبور بودن که مغازه هایشان را ببندند و از نظر مالی نیز آسیب ببینند. از طرفی در بحث آموزشی نیز آسیب هایی وارد شد و در کل مجموعه های یک جامعه از جمله استان گیلان آسیب دید. با این حال استان گیلان از قبل از شیوع کرونا هم یکسری مشکلات داشت، مثلاً همه ابراز می داشتند که استان گیلان، مازندران و گلستان قطب کشاورزی کشور هستد، این درحالی است که استان های مازندران و گلستان به صنعت خود از جمله صنعت توریسم نیز پرداخته اند و آن را تقویت کرده اند ولی استان گیلان فقط به بخش کشاورزی خود توجه داشته است و چندان در بخش صنعتی فعال نبوده، بنابراین بعد از شیوع کرونا همان مقدار اندکی که در حوزه صنعت گیلان فعال بود به دلیل خرید و فروش نکردن در این بخش و ترس از ابتلا به کرونا این بخش نیز آسیب دید.

به طور کلی استان گیلان هم از نظر جانی و هم از نظر مالی آسیب دید، البته این دشواری ها و سختی ها همچنان ادامه دارد تا ان شاءالله شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه به اتمام برسد.

وزیر هم از فقر بهداشتی درمانی استان گیلان خبر نداشت
با شیوع کرونا متوجه شدیم که استان گیلان از نظر تعداد مراکز درمانی و پزشکی با توجه به جمعیت این استان و اینکه استانی توریست پذیر و پرجاذبه است بسیار اندک است، چه برنامه هایی با توجه اینکه محققان معتقدند علاوه بر کرونا ممکن است در آینده نیز با ویروس های ناشناخته جدیدی مواجه شویم در دستور کار دارید؟

گاهی بعضی از تهدیدات و خطرات باعث می شود که به ضعف های خود بیشتر پی ببریم. بنده در جلسه ای که با وزیر بهداشت داشتم و در خصوص زیرساخت های پزشکی و بهداشتی استان گیلان با ایشان صحبت کردم، ایشان معتقد بودند که هیچوقت در تصورشان نمی گنجید که استان گیلان به قدر زیادی از نظر بهداشتی، درمانی و پزشکی با مشکل مواجه باشد.

اکنون در استان گیلان بیمارستان عمومی و جامعی وجود ندارد، بنابراین یکی از اقداماتی که انجام دادیم این که مثلاً بلافاصله پس از شیوع کرونا در استان، با توجه به اینکه ممکن بود عده ای همزمان با ابتلا به کرونا دست و پایشان هم آسیب ببیند و وارد بیمارستان شوند و یا اگر بیماری نیاز دیگری داشت به بیمارستان دیگر منتقل می دادیم، ناچاراً بسیاری از محیط هایی که بیماران کرونایی منتقل می شدند آلوده می شد، بنابراین از همان روزهایی که رای آوردیم به این فکر افتادیم که لازم است  تا در استان گیلان بیمارستانی عمومی و جامع بسازیم تا افرادی که به عنوان مثال پایشان شکست، مشکل اعصاب و روان پیدا کردند یا به کرونا مبتلا شدند در همان بیمارستان درمان شوند و به مناطق دیگر منتقل نشوند که آن جا را هم آلوده کنند.

تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی در استان گیلان
بنابراین تهدید را به فرصت تبدیل خواهیم کرد و برای حل این مسائل جلسات مختلف و تلاش هایی نیز کرده ایم. این موضوعات به نوعی تهدید را به فرصت تبدیل کرد و ما متوجه شدیم که استان گیلان علی رغم وسعت و گستردگی خود فقط یک بیمارستان تامین اجتماعی دارد، در صورتی که استان مازندران که همسایه ماست دارای ۵ بیمارستان تامین اجتماعی است. همچنین در استان گیلان فقط یک دانشگاه علوم پزشکی داریم و استان همسایه ما صاحب ۳ دانشگاه علوم پزشکی است. ما همیشه از پیشرفت دیگران خوشحال می شویم اما باید علت یابی کنیم تا دریابیم که علت عقب ماندگی ما در برخی حوزه ها چیست؟ پس این تهدید کرونا بود که ما این ضعف ها را شناسایی کنیم، البته ناگفته نماند که جلساتی در این خصوص برپا کردیم و در حال بررسی و رفع مشکلات استان هستیم.

مسئولان به وحدت برسند که آسیب این اختلافات را مردم می بینند
یکی از مسائلی که این روزها مطرح می شود، موضوع بودجه ۱۴۰۰ است، بودجه ای که گفته می شود چون آخرین  سال دولت فعلی است، بودجه آسیب زننده ای برای دولت بعدی خواهد بود. همچنین می خواهیم بدانیم که این بودجه چقدر به مسائل اجتماعی همچون سلامت و آسیب های اجتماعی کلانشهرها پرداخته و نگاه شما به این بودجه چگونه است؟

بودجه به طور کلی ریل یک سال زندگی و معیشت مردم را تنظیم می کند. توصیه من به همه مسئولان این است که طبق آیات قرآن « وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» ما باید وحدت داشته باشیم، چرا که در اختلافات ما کسانی که آسیب می بینند مردم هستند. ما باید با همه وجود از منِ نماینده تا شمای رئیس جمهور تلاش کنیم و خدمتگزاران مردم باشیم، مردم ولی نعمتان ما هستند، مثلاً سردار سلیمانی گفتند: میخواهم من نباشم ولی از بینی مردم خون نیاید. حال ما به خاطر برخی سلیقه های شخصی می خواهیم به فکرخود باشیم که مردم آسیب ببینند؟ لذا توصیه من به مردم این است که هر چیزی که فکر می کنید به مردم آسیب می زند را کنار بگذارید و به نفع مردم کار کنید، نمایندگان مجلس، دولتی ها و قوه قضائیه باید به نفع مردم از خود بگذرند تا مردم آسیب نبینند. همچنین لازم به ذکر است که اگر می خواهیم بودجه ای را تقدیم به مجلس کنیم حداقل همان روال سال های گذشته را طی کنیم، اینکه ریاست جمهوری خودشان برای بودجه به مجلس تشریف بیارند و آن را به رئیس مجلس بدهند، مردم هم می بینند که این افراد با هم اختلافی ندارند. ممکن است بعضی افراد در این اثنا حرفی بزنند که مورد پسند ما نباشد، ما باید برای مردم از آن بگذریم، باید توجه داشت که “خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج” بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که برخوردی قهر آمیز با مجلس داشته باشیم و مجلس نیز با دولت دوستانه رفتار کند.

بودجه ۱۴۰۰ برای یک دوره آرام است نه این روزهای پر مشکل
وقتی که بودجه به مجلس آمد، ما دیدیم که خرج ها و درآمدمان چقدر است، لذا در چند محور بودجه را تقسیم بندی کردیم که یکی از آن ها فروش نفت بود که روزی ۲ میلیون و سیصد هزار بشکه آمده بود که این موضوع اتفاق نخواهد افتاد. ما دوران جنگ، اتفاقات سوریه و بحران های مختلفی را تجربه کردیم، بنابراین در مواقع بحرانی می توانیم که مدیریت بحران داشته باشیم و زمانی که اوضاع آرام باشد با آرامش در این باره تصمیم خواهیم گرفت. بر این اساس برنامه بودجه ای که به مجلس آمد برای زمان آرامش مناسب بود، در صورتیکه الان کشورمان در زمان بحران قرار گرفته است، کشور ما در شرایط کنونی خیلی به ندرت ممکن است تا مقداری بشکه نفت به کشورهای دیگر صادر کنیم، نکته دیگر آن است که بر اساس منویات و بیانات مقام معظم رهبری ما باید کم کم از درآمد نفتی فاصله بگیریم و راه های درآمد دیگری داشته باشیم.

چگونه می توانیم از درآمد کسانی که درآمد ندارند استفاده کنیم؟
همچنین باید گفت که ما در چه صورتی می توانیم از مالیات ها درآمد داشته باشیم؟ بر چه اساس و منطقی این اتفاق خواهد افتاد؟ الان همه مستحضرند که در دوران کرونا محدودیت هایی همچون منع تردد از ۹ شب به بعد، تردد بین شهری و منع فعالیت های مختلف بازارها ایجاد شده است، چگونه می توانیم از درآمد کسانی که درآمدی ندارند استفاده کنیم؟ علاوه بر این بسیاری از شرکت ها ورشکست شدند و کارشان به پایان رسید و دست همه برای دریافت مالیات از این ها بسته است.

آسیب های بودجه تا ۴ سال ادامه خواهد یافت

نکته دیگر آن است که بودجه کشور ما شفاف نیست، اما چاره چیست؟ ما باید مواردی را در بودجه مشخص و اصلاح کنیم و دولت با اصلاحیه ای که توسط مجلس انجام می شود بودجه را بندد یا بودجه را به دولت برگردانیم که دوباره بودجه را تغییر دهد و سپس به مجلس ارائه دهد، باید توجه داشت که در این صورت نمی توانیم در ریل گذاری بودجه با توجه به اینکه بودجه برای یکسال بسته می شود اما آسیب های آن تا ۴ سال ادامه خواهد داشت بودجه را اصلاح کنیم، اکنون ما بواسطه بودجه هایی که در یک دهه گذشته بسته شد آسیب هایی را می بینیم. لذا بحث بودجه را در روزهای آینده به جایی می رسانیم که نهایتاً مردم کمترین آسیب را از آن ببینند.

دارندگان خودروهای لاکچری مالیات بدهند نه مردم کم درآمد

نکته دیگر آن است که ما در بحث مالیات هم ایراداتی داریم، مثلاً عنوان می کنیم که برای گوشت مالیات نگیرید. یکی بهترین قسمت گاو و گوسفند و مرغ را به جای گوشت می گیرد و مالیات نمی دهد، یکی دیگر که پول ندارد هم پای مرغ یا سر مرغ را می گیرد که مالیات ندارد، بنابراین باید مالیات به گونه ای باشد که مواردی این چنینی یکسان شود. ما میتوانیم بر اساس بحث های کارشناسی شده بگوییم که مثلاً کسانی که تا ۵ یا ۶ میلیون درآمد دارند مالیات ندهند و حتی آن هایی هم کارخانه دارند و صاحب سرمایه هستند تا در بخش های دیگری مالیات بدهند و به گونه ای جلوی فرار مالیاتی را بگیریم. اکنون کسی که خودروی لوکس از خارج وارد کشور می کند باید مالیات بدهد نه کسی که از نظر شغل و کار و درآمد در وضعیت خوبی قرار نگرفته است. ما برای معیشت مردم برنامه ریزی کردیم و گفتیم که مردم دارند آسیب می بینند، اگر مردم تنوانند بخوابند فردای قیامت منِ نماینده مسئول هستم، وقتی می بینم مردم محتاج نان شب هستند باید کاری کنم که به خانه های مردم نان برود، نمایندگان در نشست های علنی و غیرعلنی جلساتی گذاشتند و از وزرا دعوت کردند که با آن ها گفت و گو کنند وهمه تلاش خود را کردند که نهایتاً بسته های کمک معیشتی برای ۶۰ میلیون نفر از مردم به تصویب برسد، بعد از آن این طرح به شورای نگهبان رفت و اصلاح شد و سپس منابع آن را نیز مشخص کردیم، با این حال وقتی این طرح را به دولت ارائه کردیم، دولت با خود گفت که خب اگر قرار است این اقدام انجام شود، خودم این کار را اجرا می کنم و طرح مجلس را لغو کرد، با همه این احوال ما بخاطر منافع مردم کاری نکردیم و اجازه دادیم تا برنامه کمک معیشتی را برای اینکه مردم ضرر نکنند، دولت انجام دهد.

سیاست آمریکا ثابت است ، فکر نکنیم با آمدن جوبایدن خبری است
بودجه ۱۴۰۰ به شکلی است که انگار از قبل معلوم بود جوبایدن رئیس جمهور آمریکا خواهد شد و احتمال برداشته شدن تحریم ها و براساس آن طراحی شده ،   نگاه شما نسبت به این موضوع چگونه است؟

سیاست های آمریکا نسبت به ایران متفاوت است. آن ها سیاست های مدون شده ای از قبل دارند و هر رئیس جمهوری که در آن جا به قدرت برسد باید همان سیاست ها را ادامه دهد، اگر خیال کنیم با آمدن جوبایدن وضعیت کشور ما بهتر خواهد شد، باتوجه به تجارب بنده که سال های سال دیپلمات بودم و با کشورهای مختلف ارتباط داشتم و با سیاست های کشورهای اروپایی و امریکا آشنایی دارم باید گفت که خیلی بعید است وضعیت تغییر یابد. با این حال یکی از مسائل بسیار مهم این است که دولت مردان ما چگونه در قبال این تغییرات عمل می کنند، ما نباید هیچ گاه نگاهمان به بیرون از کشور باشد، در واقع این موضوع همان چیزی است که بارها مقام معظم رهبری فرموده اند “نگاه شما به کشورهای خارجی نباشد، بلکه نگاه شما به داخل کشور باشد و اعتماد ما به جوانان کشورمان باشد و اعتقاد ما به قدرت نظامی توانمندی های داخلی خودمان باشد”، بایدن تئوریسین اوباما بود، خود سیاست هایی که اوباما علیه ما اجرا می کرد را بایدن برایش تدوین می کرد، همان اوبامایی که با لبخند و ظاهری آرامبخش با ما صحبت می کرد، همان سیاست ها را با ظاهری دیگر و این بار ترامپ علیه ما اجرا کرد. اکنون اختلافی بنیادین بین ایران و آمریکاست. انقلاب ما انقلابی بنیادین بود و ادامه آن نیز که تا کنون استمرار پیدا کرده است بر اساس تکیه ما بر اصول و ارزش های انقلابی مان است، ما می گفتیم می خواهیم مستقل باشیم و بحث استقلال خود را در جهان اعلام کردیم، قبل از آن همه فکر می کردند اگر می خواهی ده را بتازی باید با کدخدا بسازی، در حالی که ما گفتیم ده را می تازیم و با کدخدا هم نمی سازیم. در زمان جرج بوش هم وقتی در جنگ خلیج همه سیاستمداران ما سکوت اختیار کرده بودند، حضرت آقا اعلام کردند که ما نه با آمریکایی ها هستیم و نه علیه شما بلکه ما با حق و حقیقت هستیم. لذا این که ما منتظر باشیم با آمدن جوبایدن وضعیت اقتصادی ما تغییر می کند، اشتباه است، تا الان کدام یک از کشورها با آمریکا سازش کردند و وضعیت شان بهتر شد؟

کشور ما آقا بالا سر نمی خواهد
محمدقذافی نوکر حلقه به گوش آمریکایی ها بود، اما چه بلایی سر او آمد؟ او هم مثل عربستان مانند گاو شیرده بود، تا زمانی که بتوانند از او می دوشند و وقتی با او کاری نداشته باشند او را رها می کنند. صدام نیز با همه قوای جهانی که پشتش داشت نیز نتواسنت حریف کشورما بشود. کشور ما بر اساس آموزه های دینی که دارد هرگز نمی پذیرد که آقا بالاسر داشته باشد و با ظالمین بسازد و مومنین را رها کند. لذا این ممکن نیست که با آمریکا بسازیم. ما چگونه می توانیم درخواست کشورهای مسلمان را بشنویم و به داد آن ها نرسیم؟چگونه می توان کشورهایی مثل عراق، سوریه، لبنان و امثالهم از ما درخواست کمک کنند ما به آن ها کمک نکنیم؟ اکنون همه می گویند که اگر ایران به عنوان مستشار در سوریه حضور نداشت الان داعشی ها در ایران بودند کما اینکه بارها خودشان نیز به این موضوع اذعان داشتند که اهداف بعدی ما ایران است. این اصل ماست و ما نمی توانیم رژیمی مثل اسرائیل را به رسمیت بشناسیم، اسرائیل غاصب است و سرزمین فلسطینی ها را غصب کرده است و به عنوان رژیمی کودک کش شناخته شده. این اختلافات بنیادین همواره وجود دارد و هرگز برطرف نخواهد شد و ما هیچگاه از حقوق خود کوتاه نخواهیم آمد چرا که راز ماندگاری و تداوم انقلاب ما در این سال ها همین بوده است.

مخالف برجام هستید؟

من صد در صد مخالف برجام هستم. مذاکرات برای ما نتیجه ای دربر نداشت، ما قلب رآکتور هسته ای خود را که برای آن زحمت کشیدیم و ۱۴ سال برای ساخت آن باید وقت بگذاریم و هزینه های زیادی را متحمل شویم تحت تاثیر قرار دادیم، در مورد آب سنگین اراک و کیک زرد نیز باید گفت که این دستاورد ها را برای کشورهای دیگر هبه کردیم، نتیجه این دست رنج ها و زحمات این شد که اسامی تعداد زیادی از دانشمندان هسته ای را به سازمان بین الملل بدهیم که این بچه های ما را به شهادت برسانند. واقعیت این است که دشمنان نمی خواهند ما پیشرفت کنیم، حضرت آقا فرمودند اگر خوشبین هستید بروید و مذاکره کنید، اما این مذاکرات در واقع نتیجه ای در چرخیدن اقتصاد ما و بهبود وضعیت اقتصادی مان نداشت. با برجام کدام یک از پول های بلوکه شده ما در بانک های خارجی برگردانده شد و یا افرادی که در کشورهای دیگر زندانی بودند را توانستیم برگردانیم؟ نیت خارجی ها این نبود که ما پیشرفت کنیم آن ها می خواستند ما را بنده خودشان کنند و کاری کنند که هرچیزی خواستند ما بگوییم سمعاً و طاعتا و تسلیم شویم.

برجام هیچ دستاوردی برای ما ندارد
اکنون بنا به گفته سردار سلیمانی که فرمود “ما ملت شهادتیم ما ملت امام حسینیم” راهی را که انتخاب کردیم، راهی پرفراز و نشیب است، راهی که اباعبدالله الحسین رفتند را باید برویم و مقابل ظالم ایستادگی کنیم. دین ما و آموزه های دینی ما چنین چیزی را نمی پذیرد و باید مقابل ظالم ایستادگی کنیم و به مظلومین و محرومین کمک کنیم. در خصوص برجام الحمدلله مجلس شورای اسلامی مخالفت شدیدی دارد زیرا برجام هیچ دستاوردی برای ما ندارد، همچنین باید بدانیم که دیپلماسی خنده کارساز نیست و دشمن اگر فرصتی بدست بیاورد فوراٌ خنجرش را از پشت به ما فرو می کند. ما باید زیرکی از خود نشان دهیم و جلوی آسیب های دشمن را بگیریم. کدام عقل سلیمی می گوید به دشمن خود اجازه دهیم تا از ساختمان های مهم ما بازدید کند؟ ما این کار را کردیم و به دشمن اجازه دادیم تا از سلاح های هسته ای ما بازدید کنند و جاهای محرمانه و اسامی دانشمندان هسته ای ما را از خودمان بگیرند و بعدها افرادی مثل شهید فخری زاده ها را به شهادت برسانند.

باید سیاست ها عوض شود، اندیشه باید عوض شود، باید به جوانان اعتقاد داشته باشیم
یکی از تاکیداتی که رهبری دارند این است که به سرعت از تحریم ها دور شویم، چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم اگر به شرایط برجامی برنگردیم؟

حضرت آقا فرمودند خروج از برجام هنر است، ولی هنرمندانه تر از آن این است که بدانیم چگونه تحریم ها را خنثی کنیم، ما باید نگاهمان به داخل باشد، متاسفانه هنوز نگاه دولت مردان ما به بیرون است و منتظر انتخابات کشورهای دیگرند، در زمان تدوین بودجه گفتند که براساس دولت بایدن داریم بودجه را تنظیم می کنیم. اکنون بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب ما می گذرد، باید به داخل ایمان داشته باشیم، مثلاً در بحث نهاده های دامی که گوشت و دام گران شد، باید گفت که چرا این موضوع را مدیریت نکردیم و گوشت را در گمرکات ترخیص نکردیم؟ مگر معیشت مردم اولویت نیست؟ الان مردم آب و نان می خواهند، چرا این مسائل را مدیریت نمی کنیم؟ آیا این مسائل معنایش غیر از این است که نارضایتی ها را در مردم بیشتر کنیم؟ غیر از این است که به مردم القا کنیم که کسی مثل بایدن می تواند مشکلات را حل کند؟ چندهزار میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی دادید که نهاده های دامی وارد کشور کنند ولی به اصل ۹۰ گزارش نمی دهند؟ اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دادید، بگویید که آن را عده ای خوردند و به مالیات نمی دهند. بنابراین باید سیاست ها عوض شود، اندیشه باید عوض شود، باید به جوانان اعتقاد داشته باشیم. در زمان کرونا دیدید چگونه جوانان ما به پزشکان کمک کردند؟ این ها مانند همان جوانان دوران جنگ هستند، در زمان جنگ می گفتند چون فشنگ کمی داریم، شلیک نکنید مگر آن که مطمئن شدید که گلوله تان حتماً به هدف برخورد خواهد کرد. اکنون نیز دیدیم که جوانان وقتی مشاهده کردند که پرستاران و پزشکان ما در محدودیت هستند، آستین هایشان را بالا زدند و به کمک آن ها شتافتند. بسیجی ها به بیمارستان ها آمدند و مرده ها شستند و به بیماران کمک کردند. اگر به این جوانان اعتماد داشته باشیم می بینیم که واکسن درست می کنیم و امیدمان به جوانان همواره افزایش خواهد یافت. اقتصاد مقاومتی یعنی امید به داخل کشور و ظرفیت های جوانان. اکنون در بسیاری از محصولات و صنایع توانایی تولید داخل داریم، چرا باید امیدمان به خارج باشد؟ مردم ما مردم خوبی هستند، مردم ما کسانی اند که پای ولایت، انقلاب و شهدا هستند، مردم ما اگر ببینند که مسئولین نیز مانند خودشان زندگی می کنند پای آن ها نیز هستند.

یادم می آید که چند وقت پیش تیم ملی فوتبال ما در یک بازی باختند، وقتی که تیم به فرودگاه در ایران برگشت، عده زیادی از مردم برای استقبال از آن ها به فرودگاه آمده بودند، وقتی از مردم می پرسیدیم که چرا با اینکه تیم ملی بازی را باخته به فرودگاه آمدید؟ مردم می گفتند که این بازیکنان زحمت شان را کشیده بودند و تلاش کردند که خوب بازی کنند، بنابراین مطمئن باشید ما در کشورمانم به قدری مردم خوب و نجیبی داریم که اگر ببینند مسئولین در جهت تامین معیشت آن ها تلاش می کنند و زحمت می کشند، از آن ها ناراضی نخواهند شد.

مردم به محققان و متخصصان کشور اعتماد دارند و ما درحال حاضر در حال تولید واکسن هستیم، اماهر لحظه امکان دارد  ویروس کرونا بازهم جهش پیدا کند و تا مدت ها در جهان باقی بماند، یکی از مطالبات مردم این است که تا آزمایش ها روی  واکسن ایرانی جواب مثبت و نهایی خود را بدهد ،  واکسن بخریم، به نظر شما چگونه می توان به این درخواست به حق  مردم پاسخ داد؟

واکس تولیدی ما به مرحله آزمایش انسانی رسیده است، اکنون تعداد زیادی از افراد برای تزریق واکسن کرونا اعلام آمادگی کرده اند، این موضوع ما را به یاد جنگ و شهید فهمیده ای می اندازد که گفت من حاضرم زیر تانک بروم تا کسی آسیب نبیند، ببینید چقدر مردم خوب و نجیبی داریم؟ جوانان ما اعلام آمادگی کرده اند که اگر واکسن کرونا قرار است آسیبی به مردم برساند، ابتدا به آن ها آسیب بزند و سایر مردم در امان باشند. پس از این فرصت ها باید استفاده کنیم، به کارشناسان و متخصصان مان باید اعتماد داشته باشیم و امکانات در اختیار آن ها بگذاریم. اکنون تعدادی از کشورها ادعا می کنند که می خواهند به ما واکسن بدهند، باید در این موضوع دقت کامل داشته باشیم، مگر همین کشورها نبودند که در فردو به ما امکاناتی دادند و بعد از چند روز منفجر شد؟ من حقیقتاً با این دشمنی و کینه توزی که وجود دارد، بعید نمی دانم که با وارد کردن واکسن، ویروس تازه ای در کشورمان وارد کرده باشیم. لذا در این حوزه باید خیلی دقت کنیم. امیدواریم دانشمندان ما در علوم پزشکی و حوزه هسته ای که زحمات زیادی می کشند به نتیجه ای مطلوب در آینده ای نه چندان دور برسند.

اوضاع پر آشوب در عراق و سوریه  بعد از شهادت سردار سلیمانی
به سالگرد شهید سردار سلیمانی رسیده ایم، ترامپ با این نقشه ترور، اهدافی در سر داشت، چقدر به  هدف هایش نزدیک شد؟ وضعیت خاورمیانه را بعد از این ترور و شهادت چگونه برآورد می کنید؟

دشمن، دشمن است، دشمن هیچگاه به دوست تبدیل نمی شود، امریکا از اول انقلاب ابهت اش در دنیا شکسته شده است، هیچ کشوری نمی توانست در برابر امریکا ایستادگی و مقاومت کند، بعد از انقلاب، ایران اولین و تنها کشوری بود که در مقابل آمریکا مقاومت کرد و حتی سفارت خانه آن را خالی کرد و به آن ها گوشزد کرد که باید به خانه تان بروید چراکه اینجا جاسوسی می کنید و به کشور ما ضربه می زنید. بعد از ایران نیز کشورهای محروم در مقابل ابرقدرت ها ایستادگی کردند، یاد حدیثی از امام حسین (ع) افتادم که می فرماید ” مرا عار آید از این زندگی که من زنده باشم کنم بندگی، لا أَرَی المَوتَ إلَّا السَّعادَهَ وَ الحَیاه مَعَ الظّالِمینَ إلّا بَرما، یعنی من زنده باشم و بندگی کنم؟ هرگز! حضرت امام خمینی (ره) نیز چگونه زیستن و چگونه مردن را به ما آموخت، حضرت امام هم فرزند اباعبدالله هستند و می خواهند آزاده باشند. ما انسانیم، مثل انسان آفریده شدیم و مثل انسان زندگی می کنیم، نه مثل بنده! این مفهوم را ایران به دنیا اثبات کرد، ایران از انقلاب ۵۷ تا کنون این موضوع را به اثبات رساند. امریکا هم که هیمنه اش شکسته شده بود، از روز اول تا به الان آسیب های کمی به ما نزده است. شما در ماجرای صحرای طبس، کودتاهای مختلف در کشور، هشت سال دفاع مقدس، اتفاقات مختلف و منافقین، استفاده از اختلاف پراکنی در قومیت های مختلف کشور، جنگ های نیابتی علیه کشورمان را دیدید، امریکا با این اقدامات می خواست به کشور ما ضربه بزند، بعد از این ها دیدید که در عراق و سوریه و سایر کشورهای منطقه چه اقداماتی انجام دادند، امریکایی ها وقتی هیمنه شان شکسته شد با تمام قوا تلاش کردند جلوی پیشرفت ما را بگیرند.

وقتی ما می گوییم دولت تروریست امریکا، به این دلیل است که این کشور در کشوری ثالث می آید به فرض خودش دشمن خود را ترور می کند، امریکا با ترور سردار سلیمانی چه چیزی را می خواهد به اثبات برساند؟ می خواهد بگوید منی که ادعای قلدری در جهان را دارم به هیچ یک از قوانین حقوقی و بشری و بین المللی پایبند نیستم و هرکاری بخواهم انجام می دهم. با این یک کشور در مقابل امریکا ایستاد و آن ایران بود، لذا از شهید کردن دانشمندان هسته ای و شخصی مثل سردار سلیمانی که فقط برای ایران نبود و فرمانده جبهه مقاومت بود، من در سوریه شاهد بودم که از همه کشورها آمده بودند، افرادی در آن جا حضور داشتند که وقتی بهشان می گفتیم چرا به خانه ات برنمی گردی پاسخ می داد می ترسم اگر برگردم دوباره اجازه ندهند که به سوریه بازگردم، سردار سلیمانی برای همه بود. سفیر امریکا در عراق روزی به ایشان نامه ای فرستاده بود، اما وی آن نامه را نپذیرفته و ابراز داشته بود که من همه چیز را در میدان جنگ مشخص می کنم، من جواب شما را در میدان جنگ می دهم، همه این ها از اعتقادات و ایمان بالای ایشان نشات می گرفت، لذا ترامپ سال های سال است که دنبال سردار سلیمانی است، سال هاست به دنبال شیخ حسن نصرالله و سایر فرماندهان مقاومت است و به خیال خام خود فکر می کند با شهید کردن سردار سلیمانی ما این نهضت سست خواهد شد. به جرات می توانم بگویم که این نهضت مقاوم تر و قوی تر از دوران سردار سلیمانی تبدیل به یک مکتب شده است. الان در برخی نقاط فردی که بچه اش به دنیا می آید، دوست دارد نام بچه اش را قاسم سلیمانی بگذارد. با شهید کردن قاسم سلیمانی چندین قاسم سلیمانی دیگر متولد شد. اینکه سردار سلیمانی گفت ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم یک واقعیت است. در زمان هشت سال دفاع مقدس به اندازه الان رسانه ای وجود نداشت که رشادت های شهدایی مثل شهدای مدافع حرم را به تصویر بکشد، کسی مثل الان در آن زمان از مرگ نمی ترسید، ما ملت شهادتیم، ما عاشق شهادتیم و این باور ماست هنوزم سربند حسین بن علی (ع) بر سر ماست. در چند سال قبل دیدید که وقتی شهید محسن حججی را به شهادت رساندند، ملت ما مثل کوه استوار ماند و این جوان که از نسل پس از انقلاب بود مثل کوه در برابر این حیوانات ایستادگی کرده بود. لذا اگر جوانان می ترسیدند پس از حججی دیگر برای اعزام به مناطق جنگی و دفاع از حرم ثبت نام نمی کردند، پس این نهضت قوی تر شد جبهه مقاومت قوی تر از گذشته به راهش ادامه خواهد داد.

هرچقدر  انقلاب قوی تر شود، خون های بیشتری برای آبیاری این درخت نیازمند خواهد بود
اینکه امیدمان به بایدن و امثالهم باشد دردی دوا نخواهد شد، همین الان دشمنان اجازه نمی دهند پول های بلوکه شده کشورمان به ایران بازگردد، چطور می توانیم به کشوری که سردار سلیمانی ما را شهید کرد، دانشمند هسته ای ما شهید فخری زاده را شهید کرد اعتماد کنیم؟ مطمئن باشید این کشور باز هم عزیزان ما را شهید خواهد کرد، هرچقدر این درخت انقلاب قوی تر شود، خون های بیشتری برای آبیاری این درخت نیازمند خواهد بود.

مردم آمریکا  در انتخابات نشان دادند از ترامپ متنفرند
هرچقدر به سالگرد سردار سلیمانی نزدیک می شویم تهدیدات ترامپ هم ادامه دار می شود، در حالی که خودش چند روز به رفتنش باقی نیست

اگر رهبر من رخصت پیکار دهد،

به خدا سر ز تن نحس تو سرکش بزنم،

دفتر و میز و گزینه هایت آتش بزنم

و اگر رهبر من رخصت پیکار دهد،

بخدا ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد…

انتقام سختی در پیش داریم، مرگ سختی پیش روی توست ای ترامپ قمارباز، هنوز توی ترامپ قمازباز ما ایرانیان را نشناخته ای، ما ملت امام حسینم همانگونه که سردار سلیمانی گفت، ما ملت شهادتیم، منتظر باش تا بمیری، ترامپ قمارباز دیدی نه تنها مردم دنیا از تو ترامپ قمارباز متنفرند؟ حتی خود مردم آمریکا هم نشان دادند که از توی ترامپ قمارباز متنفرند، در انتخابات ریاست جمهوری این را نشان دادند.

Share