استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا عنوان کرد؛

اجرای محدودیت تردد شبانه در شهرهای زرد|وضعیت شهرستان رضوانشهر ناپایدار است

نماینده عالی دولت در گیلان، استمرار بهبود وضعیت کرونا در استان را با تداوم رعایت توصیه‌های بهداشتی ممکن دانست و با تصریح اینکه عادی انگاری، موجب بازگشت دشواری های ناشی از شیوع بیماری می شود، گفت: طبق اعلام ستاد ملی مدیریت کرونا، منع تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرهای با وضعیت زرد نیز اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع عصر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با یادآوری اینکه براساس اعلام ستاد ملی در هفته گذشته شاهد خروج گیلان از وضعیت قرمز کرونایی بودیم، اظهار داشت: برخی شهرستان‌ها در وضعیت زرد و شماری دیگر نیز در وضعیت نارنجی هستند که استمرار قرمز نشدن هیچیک از مناطق استان و از آن مهم‌تر قرار گرفتن تعداد زیادی از شهرستان‌ها در وضعیت زرد، مستلزم تداوم رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم است.

وی با بیان اینکه گیلان در زمره نخستین استان‌های درگیر کرونا بود، افزود: براساس بررسی‌های بعمل آمده و بیان صریح معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه گذشته ستاد استانی در رشت؛ پایین بودن نسبت فوت شدگان به بستری شدگان در گیلان در مقایسه با متوسط کشوری که یکی از شاخص های مهم بین المللی محسوب می‌شود؛ گویای کیفیت مراقبت، تلاش کادر درمان و مدیریت کرونا در استان است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی این موفقیت و موضوع مهم در جهت اطمینان‌افزایی به مردم و البته بیان تلاش‌های ایثارگرانه کادر پزشکی، پرستاری و درمانی استان بطور جدی در دستور کار صداوسیما و کمیته رسانه و فضای مجازی باشد.

وی ضمن قدردانی از رعایت دستورالعمل‌ها و تأکیدهای صورت گرفته برای پرهیز از دورهمی در شب یلدا توسط مردم، گفت: به‌منظور تداوم سیر نزولی کرونا در استان؛ رسانه‌ها ضمن تأکید بر رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم، در خصوص ضرورت توجه به توصیه‌ها و پروتکل‌ها بویژه پرهیز از شکل‌گیری دورهمی‌های خانوادگی در شب‌های طولانی زمستان، تولید محتوا انجام داده و اهمیت آن را برای مردم بیشتر تبیین کنند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: نبود وضعیت قرمز کرونایی در گیلان، به‌معنای آن نیست که این شرایط پایدار و دائمی است بلکه عادی انگاری و کم‌توجهی به مقررات بهداشتی، موجب به‌وجود آمدن دشواری‌های گذشته می‌شود.

وی با اشاره به گزارش‌های رسیده از دانشگاه علوم پزشکی مبنی براینکه اگرچه شهرستان رضوانشهر پیش از این در وضعیت مناسبی قرار داشت اما اکنون در شرایط ناپایداری است، بخشی از افزایش مبتلایان باتوجه به شناسایی صورت گرفته را حاصل اجرای موفق طرح پایش و غربالگری محله محور موسوم به شهید حاج قاسم سلیمانی ذکر و تأکید کرد که فرماندار شهرستان با همکاری نهادهای مختلف و سازمان‌های مردم نهاد اهتمام لازم برای قرار گرفتن در وضعیت پایدار را با همکاری مردم انجام دهد.

 زارع به ارائه گزارشی از نتایج موثر اعمال محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۱ در کنترل شیوع بیماری کرونا در ستاد ملی اشاره و خاطرنشان کرد: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا مصوب شد تا این محدودیت تردد برای شهرهای زرد نیز اعمال شود و بر این مبنا، از فردا شب در شهرستان‌های زرد استان گیلان نیز علاوه بر شهرهای نارنجی این محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح، به مرحله اجرا درمی آید.

استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: همچون دیگر مراسم آیینی و ملی که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در فضای مجازی برگزار شده؛ تاکید داریم این مناسبت نیز به دور از شکل گیری تجمعات انسانی و در بستر رسانه‌ای برگزار شود.

زارع به قدردانی صورت گرفته از ستاد مدیریت بیماری کرونای گیلان و مراقبت‌های بیمارستانی و اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در جلسه امروز ستاد ملی اشاره کرد و این موفقیت را مرهون تلاش‌های تمامی اعضاء، کادر درمان، بسیجیان و نیروهای امدادی و همکاری مستمر مردم دانست.

وی همچنین با تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) از پیامبران گرانقدر و اولوالعزم به هموطنان و هم‌استانی‌های مسیحی، افزود: این روز یادآور آموزه‌های آسمانی آن پیامبر یعنی توحید، معنویت و محبت است که امیدوارم سال میلادی پیش رو؛ سالی توام با صلح و سلامتی برای پیروان آن حضرت و نیز تمامی ادیان آسمانی باشد.

 زارع به پنجم دی‌ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نیز اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی جانباختگان ناشی از حوادث طبیعی در کشورمان گفت: لازم است با استفاده از فناوری‌های نوین، بسط و گسترش آموزش‌های عمومی و نیز رعایت ایمنی در احداث بناهای ساختمانی و مقاوم‌سازی بناها، هدف‌گذاری را به سمت کاهش خسارت‌های ناشی از وقوع این حوادث و همچنین تلفات انسانی سوق دهیم.

در این جلسه رئیسان هریک از کمیته‌های ستاد استانی مدیریت کرونا نیز به بیان اقدامات انجام شده پرداختند.

Share