هموطنان از سفرهای غیرضروری به گیلان خودداری کنند

آخرین وضعیت راه‌های گیلان از زبان فرمانده انتظامی استان

سردار عزیزاله ملکی گفت: هم اکنون محور رشت–قزوین و سراوان–فومن بازگشایی شده و رفت و آمد در آن به کندی جریان دارد اما محورهای کوچصفهان به لنگرود، اسالم به خلخال، سنگر به کوچصفهان، سنگر به سیاهکل و پونل به خلخال همچنان بسته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اقدامات همه‌جانبه پلیس برای بازگشایی محورهای مواصلاتی در پی بارش سنگین برف اخیر گفت: کمک به مردم و مسافران در تمامی شرایط، برگ زرین افتخار پلیس گیلان است.

سردار عزیزاله ملکی اظهارداشت: بارش برف و کولاک در چند روز گذشته علاوه بر مسدود کردن برخی محورهای مواصلاتی گیلان، موجب قطع برق و خدمت رسانی به مردم شده بود که خوشبختانه با تلاش همه جانبه پلیس و دیگر نیروهای امدادی در حال حاضر محور رشت به قزوین و سراوان به فومن بازگشایی شده است.

وی با اشاره به آماده‌باش یگان‌های انتظامی، پلیس راه و یگان ویژه برای تأمین امنیت و تسهیل در عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان خاطرنشان کرد: از همان ساعات اولیه بارش سنگین برف در استان، یگان‌های انتظامی همراه با سایر دستگاه‌ها، با بسیج تمامی کارکنان و تجهیزات موجود نسبت به برف‌روبی، انتقال مسافران در راه مانده و بازگشایی برخی محورهای مواصلاتی پرتردد اقدام کردند.

مقام ارشد انتظامی استان با درخواست از هموطنان برای خودداری از سفرهای غیرضروری به استان گیلان گفت: هم اکنون محور رشت–قزوین و سراوان–فومن بازگشایی شده و رفت و آمد در آن به کندی جریان دارد اما محورهای کوچصفهان به لنگرود، اسالم به خلخال، سنگر به کوچصفهان، سنگر به سیاهکل و پونل به خلخال همچنان بسته است.

سردار ملکی ترددهای بی‌مورد را سبب کند شدن عبور و مرور و اختلال در خدمت رسانی نیروهای امدادی قلمداد کرد و بیان داشت: رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی، رانندگی با سرعت مطمئنه، پرهیز از سبقت غیرمجاز، اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه قبل از حرکت و به خصوص اطمینان از سالم بودن سیستم روشنایی و برف‌پاک کن و همراه داشتن آذوقه، لباس گرم و سوخت کافی از نکات بسیار مهم برای رانندگی در چنین شرایط جوی محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به لزوم اطلاع دقیق مسافران از وضعیت جوی و برنامه‌ریزی برای سفرهای ضروری به این استان گفت: هموطنان در صورت ضرورت سفر به استان، حتما قبل از سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با شماره ۲۱۸۲۵۹۱۴-۰۱۳ و۳۳۷۲۹۶۷۴-۰۱۳مرکز پیام پلیس راه گیلان تماس حاصل نمایند.

Share