عضو شورا: میرزا به گردن همه‌ی ما حق دارد

پیشنهاد عاقل منش برای به راه انداختن پویش فرهنگی و هنری میرزا کوچک جنگلی

عضو شورای اسلامی شهر رشت در آستانه‌ یازدهم آذرماه سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلیش، پیشنهاد به راه انداختن یک پویش فرهنگی و هنری برای میرزاکوچک خان جنگلی را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسن عاقل‌منش، پیشنهاد به راه انداختن یک پویش فرهنگی و هنری برای میرزاکوچک خان جنگلی را ارائه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: میرزا کوچک جنگلی شخصیتی بزرگ در تاریخ گیلان است که نیازمند توجه بیش از پیش همه‌ی اقشار مختلف جامعه و آحاد گوناگون اجتماع است.

وی خاطر نشان کرد: در سالگرد شهادت این بزرگمرد تاریخ گیلان، پیشنهاد راه‌اندازی «پویش فرهنگی و هنری میرزا کوچک جنگلی» را مطرح می‌کنم و امیدوارم در هفته‌ ای که منتهی به سالگرد شهادت میرزا است همه‌ی فعالان و کنشگران فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی، هنری و … به سهم خود به هر طریق ممکن که می‌توانند نام، نگاه، اندیشه، راه و یاد میرزاکوچک جنگلی و یاران وفادار او را تبلیغ کنند.

عاقل‌منش به مجریان مطرح صدا و سیمای گیلان هم پیشنهاد داد که هر یک برنامه‌های خود را در «بک‌گراند» و «پس‌زمینه‌ی» عکس میرزا، مزار سلیمانداراب، یادمان نهضت جنگل و… به مخاطبان عرضه کنند و همچنین هنرمندان آثاری را که در طول سالیان گذشته در این زمینه تهیه کرده‌اند در فضای مجازی به اشتراک بگذارند و همچنین مدیریت شهری در هماهنگی با  اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و یا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به طریقی آثار مرتبط با نهضت جنگل  را معرفی کرده و رسانه‌های گروهی هم به درج مطالب همزمان با فرا رسیدن سالروز نهضت جنگل مبادرت ورزند.

این عضو فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت سپس خاطر نشان کرد: میرزا شخصیتی بزرگ است که به گردن همه‌ی ما حق دارد و ما باید نهایت تلاش خود را برای معرفی این شخصیت ارزنده به نسل جدید و همچنین جهانیان به کار گیریم.

وی در پایان اظهار کرد: پژوهشگران و تاریخ‌نویسان گیلان فعالیتهای ارزشمندی در این زمینه انجام داده‌اند که می‌توان در چنین روزهایی از همگان خواست تا به معرفی و بیان گوشه‌های به یادماندنی این پژوهشها مبادرت نمایند

Share