مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اعلام کرد:

زمستانی سرد در انتظار گیلان است | مردم آمادگی لازم را داشته باشند

مرادی با بیان اینکه بارش شدید باران در ساعات گذشته خسارتی در استان ایجاد نکرده است گفت: احتمال اینکه ما امسال در استان گیلان زمستانی سخت همراه با بارش سنگین برف داشته باشیم وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، امیر مرادی با اشاره به بارش شدید باران در گیلان و اینکه مشکل خاصی از این بابت در استان به وجود نیامده است، اظهار داشت: احتمال اینکه ما امسال در استان گیلان زمستان سختی داشته و شاهد بارش سنگین برف باشیم وجود دارد بنابراین مردم باید احتیاط کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان به بارش‌های بارانی که در ساعات گذشته در نقاط مختلفی از استان اتفاق افتاد اشاره کرد و ابراز داشت: طبق الگوهای هواشناسی هشدار سطح نارنجی صادر شده بود از طرفی با تمهیدات و هماهنگی‌های مدیریت بحران استان، همه برای مواجهه با فعالیت سامانه بارشی در آماده‌باش کامل بوده و هستند.

مرادی آمادگی تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه در پی بارش‌های باران در شهر رشت نیز گزارش خاصی از بروز مشکل داده نشده است عنوان کرد: البته از چند روز قبل و همزمان با اعلام ورود سامانه بارشی به گیلان اخبار و شایعاتی در فضای مجازی منتشر و گفته شده بود که شدیدترین بارش قرن را در استان خواهیم داشت.

وی از رایزنی‌های مدیریت بحران استانداری گیلان و برقراری تماس با سازمان هواشناسی کشور و استان و تکذیب شایعه بارش شدید قرن در گیلان خبر داد و تصریح کرد: نگرانی در این‌باره وجود ندارد اما احتمال اینکه ما در فصل بارشی امسال شاهد بارش برف شدیدی در استان گیلان باشیم وجود دارد بنابراین مردم باید احتیاط کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تاکید بر اینکه سازمان هواشناسی کشور موضوع بارش سنگین برف در استان گیلان در ماه‌های سرد امسال را تکذیب نکرده است افزود: احتمال اینکه ما در استان گیلان زمستان سختی داشته باشیم وجود دارد بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم از هم‌اکنون به فکر تهیه وسایل گرمایشی منازل خود باشند.

مرادی تهیه وسایل، امکانات و ابزارهای مخصوص برف‌روبی، خرید و آماده‌سازی زنجیر چرخ برای خودرو و اقداماتی نظیر این‌ها توسط مردم را بسیار لازم و ضروری خواند و یادآور شد: با توجه به اینکه رفته رفته به فصل بارشی و سر سال نزدیک می‌شویم درخواست ما از همه شهروندان و مردم استان گیلان این است که آماده باشند.

وی موضوع بروز تغییرات اقلیمی و بارش‌های سخت و شدید باران و برف در استان گیلان را بار دیگر مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اگر ما از هم‌اکنون بگوییم که چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد و بارش برف و باران شدید را در گیلان و در فصل سرد سال نخواهیم داشت اینگونه نیست زیرا ما به شکل جدی با پدیده تغییرات اقلیمی مواجه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان شرایط اقلیمی استان را خاص اعلام کرد و گفت: با همه این اوضاع و احوالات کسی نمی‌تواند بگوید که در گیلان به صورت صد در صدی بارش سنگین برف و باران اتفاق می‌افتد یا خیر، از طرفی وظیفه ما است که هشدارها را جدی بگیریم و همواره خود را برای شرایط سخت آماده کنیم.

مرادی با اشاره به اینکه امکان دارد مانند سال گذشته شاهد بارش سنگین برف در استان گیلان باشیم، خاطرنشان کرد: ما تجربیات زیادی در سال‌های گذشته داشته‌ایم از سوی دیگر مردم هم باید از همین الان آمادگی لازم برای ورود به فصل سرد سال و مواجهه با پدیده تغییرات اقلیمی را در خود ایجاد کنند.

Share