آغاز طرح زمستانی پلیس راه و راهداری گیلان

لغزنده شدن سطح معابر در فصول بارندگی یکی از دغدغه‌های پلیس است

فرمانده انتظامی استان گیلان از آغاز طرح زمستانی پلیس راه و راهداری گیلان با همکاری استان‌های همجوار خبرداد و گفت: همکاری و هم‌افزایی برای مدیریت صحیح حوادث احتمالی در طرح زمستانی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست هماهنگی طرح زمستانی پلیس راه و راهداری گیلان با استان‌های همجوار با حضور فرمانده انتظامی گیلان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، راهداری، هلال احمر و رؤسای پلیس راه گیلان، قزوین و اردبیل در سالن جلسات کوثر ستاد انتظامی گیلان برگزار شد.

سردار عزیزاله ملکی در این نشست با بیان اینکه انسجام و هماهنگی همه گروه‌های امدادی برای اجرای مطلوب‌تر طرح زمستانی باعث خواهد شد تا خدمات مناسب و به موقع به هموطنان ارائه شود افزود: احراز آمادگی نیروهای امدادی در زمان تغییرات وضعیت جوی، زمینه تسهیل در عبور و مرور و روان‌سازی ترافیک به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح زمستانی امسال از۲۰ آذر به مدت سه ماه با بکارگیری بیش‌از ۳۰۰ نیروی پلیس در قالب ۴۸ تیم اجرا می‌شود، بیان داشت: باید نقاط ضعف اجرای این طرح در سال‌های گذشته بررسی و برای جلوگیری از تکرار آن برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

فرمانده انتظامی گیلان همکاری و هم‌افزایی برای مدیریت صحیح حوادث احتمالی در طرح زمستانی را بسیار حائز اهمیت قلمداد کرد و اذعان داشت: طرح زمستانه مشترک پلیس راه و راهداری استان با همکاری تنگاتنگ دستگاه‌ها و نهادهای مجری همه‌ساله و همزمان با سراسر کشور به منظور ارتقاء سطح خدمت‌رسانی، انضباط بخشی در عبور و مرور، کاهش تلفات احتمالی و مدیریت حوادث ترافیکی با بسیج تمام امکانات خودرویی و نیروی انسانی اجرا خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی یکی از دغدغه‌های پلیس در فصول بارندگی مخصوصا حین و پس از بارش برف را لغزنده شدن سطح معابر عنوان کرد و گفت: پس از بارش برف، حرکت خودروها کند و بر حجم ترافیک معابر افزوده می‌شود که خوشبختانه در این طرح با تمهیدات اندیشیده شده و اعزام سریع نیروهای برف‌روبی و استفاده از دستگاه‌های مکانیزه به محل‌های اعلامی پلیس راه، نگرانی در این خصوص نخواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف این طرح مشترک، ایجاد هماهنگی ارگان‌ها با یکدیگر است تا از این طریق شاهد اقدامات اثر بخش در جهت سهولت تردد شهروندان و جلوگیری از تلفات و سوانح جاده‌ای باشیم.

Share