در شورای اداری رضوانشهر؛

قاسمی: در عملکردها هیچ وقت سیاسی برخورد نکنیم

فرماندار رضوانشهر گفت: تسهیلات حمایتی اشتغالزایی برای بیش از ۷۴۵ نفر به مبلغ حدود ۶ میلیارد تومان از شاغلان مشاغل آسیب دیده از کرونا در این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسمی در جلسه شورای اداری رضوانشهر بیان کرد: برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در این شهرستان، تاکنون ۶۰۸ پرونده صنفی تشکیل شده و بیش از ۷۵۴ نفر با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان از طریق بانک ها تسهیلات حمایتی اشتغالزایی در زمان بروز کرونا دریافت کرده اند.

وی همچنین، ضمن محکوم نمودن اقدام تروریستی و کوردلانه، دکتر فخری‌زاده دانشمند برجسته عرصه جهاد علمی و خودکفایی کشورمان از سوی دشمنان را به فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت ا… امام خامنه ای و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با سران قوا فرموده که موضوع تحریم ها یک واقعیت تلخ و جنایت آمریکا و شرکای اروپایی بر ضد ملت ایران است، و از این رو دشمنی آنان با ما پایانی نخواهد داشت.

وی بیان کرد: معظم اله فرمودند: برای علاج تحریم ها دو مسیر (خنثی سازی تحریم ها و غلبه بر آنها ) و (رفع تحریم ) وجود دارد البته ما مسیر رفع تحریم را یک بار امتحان و چندسال مذاکره کردیم اما نتیجه ای نداده است).

فرماندار رضوانشهر در ادامه با اشاره به حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی از دولت گفت: همچنین رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد ملی کرونا نیز با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی ها در برخورد با دولت و رییس جمهور و هتک حرمت ایشان فرمودند، هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.

قاسمی اضافه کرد: بنابراین ما ولایت فقیه را داریم که ترسیم کننده نظام و چراغ هدایت همه است و در سایه ایشان باید با هم کار کنیم.

فرماندار رضوانشهر همچنین با اشاره به بیانات دکتر روحانی ریاست محترم جمهور محترم گفت: سیاست ما روشن است تهدید در برابر تهدید، اقدام در برابر اقدام، کاهش تنش در برابر کاهش تنش، احترام در برابر احترام، تعهدات بین الملی در برابر تعهدات بین الملی.

وی گفت: طبق فرموده ایشان، از جمله اهداف مهم دشمن در این جنگ اقتصادی بر هم زدن آرامش جامعه و امنیت خاطر مردم بوده اما دولت با همه سختی‌ها، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا مانع نا امنی روانی و جلوگیری از بی‌ ثباتی فضای اقتصادی کشور شود و هرگونه ایجاد نگرانی نسبت به آینده کشور و برهم زدن آرامش روانی مردم دقیقا بازی در میدان دشمن است.

رییس شورای اداری رضوانشهر با اشاره به موضوع مهم ویروس کرونا، ضمن تشکر از همکاری همه دست اندرکاران، کار درمان و پرستاران زحمتکش، شبکه بهداشت، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی ، بخشداران، شهرداران، اصناف، دهیاران و دستگاه های اجرایی و غیره که برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و اعمال محدودیت‌ها تلاش می کنند، گفت: وضعیت شهرستان از نظر سطح رنگ بندی نارنجی می باشد که رعایت دستورالعمل‌ها، اصلی مهم و موثر در تامین سلامت و معیشت مردم است.

وی خطاب به مردم گفت: مردم عزیز ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی را مراعات کنند، در تجمعات شرکت نکنند و تردد ها را به حداقل ضروری برسانند.

رئیس شورای اداری رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال جهش تولید و فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور در جهت حمایت از سرمایه گذاران و تولید و اشتغال گفت: ما وظیفه ای بالاتر از تولید و اشتغال نداریم و تحول اقتصادی جز با هماهنگی و جذب سرمایه ممکن نیست و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه تلاش گسترده و منسجمی را انجام دهند.

محمود قاسمی افزود: بنده دست و آغوشم به سمت همه کسانی که می خواهند در این شهرستان سرمایه گذاری کنند باز است و به گرمی می فشارم و در جهت حمایت از اشتغال هر کاری از دست بنده برآید برایشان انجام می دهم.

وی ضمن تشکر از زحمات همه مدیران شهرستانی گفت: نباید چوب لای چرخ سرمایه گذاران بگذاریم، مدیران باید هنر خویش را در اینجا نشان بدهند و مشوق سرمایه گذاران باشند.

فرماندار رضوانشهر خطاب به مدیران این شهرستان متذکر شد: مدیران ادارات شهرستان نباید حافظ منافع مدیران بالادست خودشان باشند، اگر حافظ منافع مدیران خودتان هستید دیگر لزومی ندارد که اینجا باشید، ما می گوئیم نوکر مردم هستیم، بنابراین باید تمام سعی خودمان را در جهت جلب اعتماد مردم بکار ببریم.

وی ادامه داد: ما مدیر نظام و افراد جامعه هستیم، گروه و احزاب هم به جای خودش، در عملکردها هیچ وقت سیاسی برخورد نکنیم.

قاسمی بیان داشت: تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی مهم است که همه باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم، لذا در راستای اعتماد سازی، حضور مدیران در سطح شهرستان و روستاها برای پیگیری مشکلات مردمی و پاسخگویی الزامی است.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به موضوع مهم مدیریت بحران نیز گفت: از امروز مرخصی و ماموریت های غیر ضروری لغو می باشد و همه مدیران آمادگی لازم در خصوص بحران ها و حوادث غیر مترقبه و برنامه ریزی دقیق در خصوص نیروی انسانی و تجهیزات داشته باشند و تمام دستگاه های لجستیکی خود را در اختیار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دهند و راهداری نیز براساس موقعیت و اولویت بندی برای خدمات رسانی اقدام نماید.

قاسمی افزود: در بحث تنظیم بازار، نظارت و بازرسی ها را تقویت نموده ایم و در موضوع مرغ و روغن به ثبات نسبی در سطح این شهرستان رسیده ایم.

فرماندار رضوانشهر به موضوع مهم ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره نمود و افزود: مدیران ذی ربط در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حرائم رودخانه ها، اراضی ملی و سواحل و … به وظیفه قانونی خود شان عمل نمایند.
قاسمی همچنین با اشاره به پروژه های عمرانی شهرستان نیز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور اولویت دولت تدبیر وامید پروژه های نیمه تمام است، مدیران شهرستانی نسبت به پیگیری مستمر بر وضعیت پروژه های عمرانی و نظارت و کنترل پیشرفت فیزیکی پروژه ها اهتمام لازم را داشته باشند.

فرماندار رضوانشهر به موضوع مهم رویداد انتخابات ۱۴۰۰ اشاره نمود و گفت: ارتقاء مشارکت حداکثری سیاسی در انتخابات پیش رو یک وظیفه ملی است و استفاده از خرد جمعی، و دیدگاه های مختلف و فعال شدن احزاب و گروه های مختلف در انتخابات از ضروریات است که همه مسئولین باید در این راستا کمک کنند.

فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر نیز در این جلسه گفت: معنویت و اخلاق، کلید بسیاری از مشکلات است که می تواند گره گشا باشد.
سرهنگ پاسدار سید جلیل قاسمی، با قدردانی از پیگیری های فرماندار رضوانشهرگفت: فرماندار با حضور در سطح بازار و روستاها جهت پیگیری مشکلات مردمی به دل مردم می رود که این نشان، همان اخلاق مداری است.

وی ادامه داد: در بحث مقابله با ویروس کرونا ، طرح شهید سلیمانی تاکنون ۳۵ روستا غربالگری انجام شده ، ۷۲ هزار ماسک در سطح شهرستان توزیع شده است و ۷۰ تیم آماده داریم که ۳۰ تیم در حال انجام فعالیت هستند و هشت هزار و ۵۰۰ نفر غربالگری خانه به خانه انجام شده است.

همچنین فرمانده انتظامی رضوانشهر نیز از فرماندار این شهرستان به خاطر حضور میدانی و پیگیری های مشکلات مردمی در سطح روستاها که برای همه ملموس است قدرانی نمود.

سرهنگ وهاب زاده گفت: وظیفه نیروی انتظامی دفاع از حقوق عامه مردم و برقراری نظم و امنیت است که این مهم در سایه همکاری با مردم و مسئولان این شهرستان در حال انجام می باشد

وی افزود: در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا درحوزه شهری ۳۹۷ مورد خودروی های غیر بومی به صورت ارشادی انجام شده و از زمانی که وضعیت شهرستان نارنجی شد، ۱۸ مورد اعمال قانون در حوزه شهری داشتیم.

امام جمعه بخش پره سر نیز در این جلسه از زحمات و تلاش های فرماندار رضوانشهر در جهت رسیدگی به مشکلات مردمی تشکر و قدرانی نمود.

حجت الاسلام و المسلیمن مهدی نژاد همچنین با قدردانی از طرح غربالگری سپاه و بسیج، گفت: ما نقش بسیج را در ارتباط با مردم نمی توانیم نادیده بگیریم.

وی افزود: زمینه افول آمریکا در همه زمینه ها دیده می شود و فروپاشی آمریکا فراهم شده است.

امام جمعه پره سر با اشاره به بحث پروتکل الحاقی نماینده گان مجلس گفت: این یک تودهنی سنگینی به غربی ها بود که محقق شد.

نماینده مردم شهرستان های رضوانشهر، تالش و ماسال مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از زحمات و مدیریت فرماندار رضوانشهر که با تعامل و هماهنگی در جهت حل مشکلات مردمی با حضور مستمر خود در روستاها تلاش می نماید تشکر نمود.

 حسن محمد یاری گفت: مردم سرمایه های ما هستند ، تکریم ارباب رجوع رضایت مندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین به طرح دوفوریتی مجلس اشاره نمود و افزود: در مصوبه اخیر مجلس عقلانیت حاکم بود بر روی این طرح دوفوریتی و این یک هشدار بود به غربی ها که در صورت عدم پایبندی به تعهدات خود مصوبه مجلس اجراء خواهد شد و قطعاً همه مسئولین نظام دغدغه اشان حفظ و صیانت از نظام است.

وی همچنین افزود: در حوزه شهرستانی، مدیران مطالبه گر باشند که این می تواند در جهت ارتقاء شهرستان منشاء اثر باشد

نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ویروس کرونا معیشت مردم را مختل کرده و در بدترین وضعیت تحریم ها قرار داریم که با اتکا به جوانان خودمان از این مسیر عبور می کنیم، تجربه نشان داده هر وقت مردم پای کار بوده اند این نظام آسیب نخواهد دید.

Share