در جلسه شورای اداری؛

انتقاد فرماندار رضوانشهر از وضعیت بیمارستان این شهرستان؛ این نابسمانی ما را رنج می دهد

فرماندار رضوانشهر گفت: حق مسلم حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان است تا از خدمات مناسب درمانی و بیمارستانی با امکانات وتجهیزات لازم بهره مند باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، محمد مهدی مظفری روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان با انتقاد از وضعیت نابسامان بیمارستان این شهرستان گفت: این مرکز درمانی به دلیل نداشتن تجهیزات و امکانات لازم و نیز متخصصان مربوطه امکان خدمات دهی مطلوب به مردم این شهرستان را ندارد و بسیاری ناچارند برای دریافت خدمت به مرکز استان بروند.

وی عنوان کرد : برای ساخت و راه اندازی این بیمارستان میلیاردها تومان هزینه شده است و هم اکنون نیز ماهانه در این بیمارستان، میلیون ها تومان هزینه می شود ولی در عمل شاهد ارائه خدمات قابل قبول و مورد انتظار به مردم نیستیم.

وی افزود: این حق مسلم حدود ۸۰ هزار نفر مردم رضوانشهر و پره سر است تا از خدمات این بیمارستان بهره مند شوند.

مظفری اظهار کرد: در شرایط کنونی، بیش از غم و اندوه ناشی از شیوع کرونا، وضعیت وخیم و نابسامان بودن این بیمارستان است که ما را رنج می دهد، مرکزی که با وجود آنکه مدتها از راه اندازی آن می گذرد، هنوز تجهیز نشده است.

فرماندار این شهرستان تاکید کرد: باید تحت هر شرایطی حق مردم رضوانشهر در این زمینه مطالبه شود چون در وضعیت موجود، ظرفیت و شرایط بیمار پذیری در این مرکز وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان ” جهش تولید” گفت: برای کمک و یاری رساندن به واحدهای تولیدی در این شهرستان، همه مدیران و دستگاه ها باید پای کار باشند و ما مکلف به تلاش برای تحقق این امر هستیم.

مظفری با اشاره به حوادث و بحران های غیرمترقبه در سال گذشته اعم از سیل، آتش سوزی های مکرر در مناطق جنگلی و برف گفت: مردم در زمینه کمک رسانی به مهار آتش سوزی و نیز بحران برف و سرما بسیار همت کردند و در نهایت با ورود به عرصه انتخابات بار دیگر حماسه آفریدند و همواره کمک کار ما در تمامی صحنه ها بوده و هستند.

وی با اشاره به مراحل اجرای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سطح این حوزه انتخابیه گفت: حضور و مشارکت مردم بار دیگر برگ زرینی در تاریخ این منطقه ثبت کرد و برای منتخب مردمدر این دوره از انتخابات نیز آرزوی می کنیم بتواند حقوق مردم این شهرستان را محقق سازد.

فرماندار رضوانشهر همچنین ضمن تشکر از همه دست اندرکاران فعال در حوزه مدیریت و کنترل بیماری کرونا در این شهرستان گفت: قدردان زحمات کسانی هستیم که در زمینه پیشگیری از این بیماری در خط مقدم بودند و رضوانشهر در زمینه طرح غربالگری و نیز کنترل و مدیریت این بیماری در سطح گیلان در رده بالایی قرار گرفت.

وی در بحث طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی نیز بیان کرد: مردم این شهرستان به این باور رسیده اند که برای مراقبت و در امان ماندن از این ویروس باید به دستورات ستاد ملی کرونا توجه کرده و عمل نمایند و در این راستا همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و در حال حاضر با ادامه این همکاری ها بسمت شرایط مطلوب پیش خواهیم رفت.

مظفری با اشاره به همکاری اصناف با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در این شهرستان افزود: فشار های اقتصادی برای همه ما اثرات نامطلوبی داشته و در این راستا اصناف همکاری مطلوبی داشتند و در ادامه راه هم نیاز به همکاری بیشتر آنان است، ضمن آنکه بعضی از اصناف و مشاغلی که مخاطره آمیز هستند همچنان باید پایبند به اجرای این طرح بوده و رفتارهایشان نباید جامعه را با خطر مواجه سازد.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ واحد صنفی مختلف در این شهرستان گفت: طبق گزارشهای دریافتی، شاهد گرانفروشی در بعضی مواقع از سوی تعدادی از اصناف هستیم و در این راستا جای خالی تعزیرات حکومتی در سطح رضوانشهر احساس می شود و ضرورت دارد تا در اسرع وقت نسبت به استقرار تعزیرات حکومتی اقدام شود و این موضوع مورد تأکید دادستانی شهرستان نیز می باشد.

مظفری همچنین به نابسامانی موجود در زمینه توزیع کود شیمیایی در سطح رضوانشهر و پره سر اشاره نمود و گفت: برخلاف دستورات طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، متأسفانه در زمینه توزیع کود های شیمیایی بین کشاورزان و بر اثر سوء مدیریت، شاهد ازدحام بسیار زیادی بودیم و همین امر در فضای مجازی بسیار بازتاب بدی پیدا کرد.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز شوراهای اسلامی نیز گفت: در نظام جمهوری اسلامی، مسوولان باید تمامی تصمیم های مهم را در جامعه براساس مشورت و تعامل با یکدیگر و مردم اتخاذ کنند زیرا در چنین شرایطی است که می توان به نتایج سودمندتری دست یافت.

وی اظهار کرد: تا زمانی که مسوولان و مردم با هم تعامل و همفکری داشته باشند هیچ آسیبی کشور را تهدید نمی کند و تمامی نقشه ها و توطئه های دشمنان بی نتیجه می شود و تعامل دوسویه و همکاری گسترده شورا با مسوولان سایر دستگاههای اجرای می تواند زمینه ساز پیشرفت جامعه در عرصه های مختلف باشد.

وی اضافه کرد: حفظ انسجام، وحدت و یکدلی، محوریت قانون و برنامه ریزی دقیق و اصولی از مهمترین وظیفه های شوراها برای خدمات رسانی بیشتر به مردم است.

همچنین در این نشست رئیس شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر در سخنانی به تلاش های صورت گرفته در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با تلاش های بعمل آمده و همکاری بسیار خوب مردم، در حال رسیدن به یک ثبات مدیریتی در زمینه بیماری کرونا هستیم.

دکتر هوشمند عزیزی نژاد گفت: شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر در طول این مدت و با همکاری بسیار خوب مردم برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان توانسته به دستاورد خوبی در زمینه مدیریت این بیماری دست یابد و در طرح غربالگری نیز به موفقیت ۱۰۰ درصدی دست یافتیم و در اجرای مرحله دوم این طرح نیز به موفقیت ۶۰ درصدی رسیدیم.

وی بیان کرد: با توجه به سیگنال هایی که طی روز های اخیر از فعالیت مجدد ویروس کرونا دریافت کرده ایم، نگرانی های ما افزایش یافته و باید تلاش کنیم تا این بیماری مجدد اوج نگیرد.

Share