در جلسه شورای اداری رضوانشهر؛

قدردانی استاندار از صبوری کارگران چوکا و شفارود؛ پیگیر مشکلات هستیم

استاندار گیلان، رضوانشهر را تجلی وحدت بین اقوام دانست و با اشاره به اینکه پیگیر مشکلات کارگران چوکا و شفارود هستم، گفت: زراعت چوب، گامی موثر در جلوگیری از وارد آمدن آسیب به جنگل و نیز بهبود اشتغالزایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع بعدازظهر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری رضوانشهر که با موضوع تکریم و معارفه فرمانداران قدیم و جدید این شهرستان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و نیز گرامیداشت سیزدهم مهرماه روز نیروی انتظامی، اظهار کرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام اسلامی و برقرارکننده نظم و امنیت با مشارکت همه شهروندان در جامعه است.

وی افزود: نام نیروی انتظامی در تاریخ انقلاب اسلامی با شجاعت، دلاوری و ایثارگری غیورمردانی گره خورده که با توکل به خداوند متعال و در راستای تحقق اهداف متعالی نظام، با تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر گام برداشته‌اند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: امنیت و برقراری آن در جامعه، موضوع مهمی است که برای برخورداری از جامعه‌ای سالم، باید در تمامی ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وجود داشته باشد.

وی امنیت را نیازی بنیادین و پایدار دانست که برآورده شدن سایر نیازهای جمعی نیز به وجود آن بستگی دارد و ادامه داد: نقش مردم در برقراری امنیت در جامعه بسیار مهم بوده و در واقع؛ اهمیت نقش آفرینی بی‌بدیل آنان در برقراری نظم و امنیت عمومی، انکار نشدنی است.

استاندار گیلان حفظ وحدت و انسجام، امیدبخشی به مردم و تقویت روحیه مشارکت جویانه آنان را در شرایط کنونی یک اولویت عنوان و اظهار کرد: شرایط کشور به‌گونه‌ای است که همه باید آن را به‌درستی درک کنیم و بدانیم در سایه وحدت است که می‌توانیم در جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت و نظام اسلامی به پیروزی برسیم.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تکرار همان دشمنی‌ها از سوی دولت‌های استکباری هستیم که از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، برای تضعیف نظامی که برآمده از آرای مردم ایران است، به کار بستند، گفت: ملت ایران طی افزون بر چهار دهه گذشته ثابت کرده‌اند گامی از آرمان‌های خود عقب نمی‌نشینند و اکنون نیز شاهد ایستادگی و مقاومت آنان در برابر زورگویی‌های دشمنان هستیم و همین مولفه، عامل پیروزی و سرافرازی کشورمان خواهد بود.

دکتر زارع امیدآفرینی به مردم و فراهم‌سازی امنیت بویژه امنیت سرمایه‌گذاری را خنثی‌کننده همه توطئه‌ها دانست و افزود: عزت، سربلندی و تعالی هر ملت در گروی انسجام و همبستگی آن‌هاست و وحدت و برادری یکی از ارزشمندترین مفاهیم و واژگانی است که پیامبر رحمت و مهربانی در استمرار رسالت دیگر انبیاء الهی برای جوامع بشری به ارمغان آورد.

وی منطقه رضوانشهر را تجلی وحدت بین اقوام بر مبنای توصیه‌های موکد حضرت ختمی مرتبت (ص) توصیف کرد و این موضوع را یک ظرفیت بزرگ دانست که می‌تواند زمینه ساز توسعه شهرستان و ارتقا شاخص‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به مزیت‌های بسیار شهرستان رضوانشهر اشاره و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت را یکی از آن‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: باید برای بهره گیری از این پتانسیل در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی در این شهرستان، برنامه ریزی درست و اصولی صورت گیرد.

وی با تأکید براینکه، ایجاد کمترین اشکال در مسیر سرمایه‌گذاری را نمی‌پذیرم، تصریح کرد: باید نهایت همکاری با سرمایه گذاران در چارچوب ضوابط قانونی، صورت گیرد.

استاندار گیلان بر ضرورت حفاظت و صیانت از منابع طبیعی بویژه مقابله جدی با قاچاق چوب و تخریب جنگل بعنوان یکی از موهبت‌های خدادادی رضوانشهر تأکید کرد و افزود: انتظار دارم در قالب طرح زراعت چوب ضمن جلوگیری از ورود هرگونه آسیب به اراضی جنگلی، زمینه اشتغال‌زایی بویژه اشتغال روستایی در این شهرستان فراهم شود.

وی با بیان اینکه از مشکلات بوجود آمده در بخش کارگری رضوانشهر که مرتبط با شرکت‌های چوکا و شفارود است، اطلاع دارم؛ از صبوری کارگران و مردم قدردانی کرد و گفت: جلسات متعددی در استان برای رفع این مشکلات تشکیل شده و پیگیری‌هایی نیز در سطح ملی صورت گرفته و تأکید دارم سهامداران عمده این مجموعه ها، برنامه‌های اجرایی و عملیاتی برای بهبود وضعیت تولید این کارخانه و نیز معیشت کارگرانی که عمر خود را در این مسیر گذاشته اند، تدوین و اعلام کنند.

استاندار گیلان همچنین به فرماندار جدید رضوانشهر تاکید کرد با تقویت همدلی، همکاری و هم افزایی با ائمه جمعه، نماینده مجلس، همه نخبگان و دلسوزان توسعه شهرستان، برای پیشرفت رضوانشهر اهتمام ورزد.

وی یادآور شد: همچنین لازم است با خلوص نیت، جلب مشارکت مردم، تکریم آنان و پرانگیزه تا آخرین روز مسئولیت؛ موفقیت‌ها برای گره گشایی از امور مردم را مضاعف کند.

در پایان این جلسه با قدردانی از تلاش‌های محمدمهدی مظفری در دوران تصدی فرمانداری رضوانشهر، محمود قاسمی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

Share