یک نماینده مجلس تاکید کرد؛

ساختار سربازی اجباری باید تغییر کند | پرداخت حقوق سربازان مطابق قانون باشد

نماینده مردم ابهر، خرمدره، سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: پدیده‌ اجباری یا تحمیلی امور کمترین آثار تربیتی را می‌تواند داشته باشند، به همین دلیل اعتقاد دارم ساختار سربازی اجباری باید تغییر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن شجاعی علی آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت، در مورد اجباری بودن سربازی گفت: آموزش عمومی نظامی بر همگان لازم است چون بحث امنیت کشور مطرح است، باید حداقل‌های آموزش نظامی را همه مردم داشته باشند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره، سلطانیه در مجلس شورای اسلامی افزود: سربازی اجباری در یک دوره در جهان متولد شد، زمان آن در کشورهای مختلف متفاوت بود این دوره در کشور ما دو سال مطرح شد تا مشمولان به نظام و حکومت خدمت کنند، در حال حاضر این زمان ضرورت خود را از دست داده است.
افرادی که به خدمت مقدس سربازی اعزام می‌شوند هم باعث رشد و ارتقا خود باشند و هم موجب پیشرفت بخش‌های مختلف نظامی باشند

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها دوران خدمت سربازی طولانی نیست، امیدوارم طرح مناسبی در مورد سربازی طولانی در مجلس ارائه شود؛ تا افرادی که به خدمت مقدس سربازی اعزام می‌شوند هم باعث رشد و ارتقا خود باشند و هم موجب پیشرفت بخش‌های مختلف نظامی باشند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: باید طراحی جدیدی در خصوص خدمت و زمان سربازی صورت بگیرد در حال حاضر با برخی از نمایندگان در حال جمع آوری ایده‌ها و راهکارها هستیم، از تمام کسانی که در این زمینه دغدغه دارند دعوت می‌کنم که هر ایده و پیشنهادی دارند در خصوص خدمت سربازی ارائه کنند. در حال حاضر دوران خدمت سربازی مورد رضایت اکثریت علی الخصوص مشمولان نیست.

شجاعی تاکید کرد: قوانین کشور محترم هستند و تا زمانی که قانون اصلاح نشود همه ما موظف هستیم مطابق قانون رفتار کنیم، خدا نکرده این بهانه‌ای نباشد برای کسی که از قانون سرپیچی کند که مجازات خود را خواهد داشت، بنده معتقدم که اصلاح قوانین خدمت عمومی ضروری است و امیدوارم این اتفاق در آینده نزدیک رخ دهد.

اصلاحات بنیادی در خدمت سربازی

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: پدیده اجباری یا تحمیلی امور کمترین آثار تربیتی را می‌تواند داشته باشند، به همین دلیل اعتقاد دارم ساختار سربازی اجباری باید تغییر کند؛ تا مشمول با شوق و علاقه وارد خدمت سربازی شود و بداند دوران خدمت برای او آورده‌ای خواهد داشت، البته در برنامه‌های آتی داریم که به سربازی غنا و بهایی بدهیم مثل آموزش فنی و حرفه اییکه با همکاری ستاد کل و سازمان نظام وظیفه این اتفاق رخ می‌دهد و یکسری آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی داده می‌شود این اصلاحات بنیادی نیست، باید اصلاحات بنیادی در خدمت سربازی رقم بزنیم.

شجاعی ادامه داد: در حال حاضر حقوق سربازان آن گونه که باید پرداخت نمی‌شود، امیدوارم آنچه قانون تکلیف کرده در خصوص پرداختی به سربازان رعایت شود.

نماینده مردم ابهر خاطر نشان کرد: خرید خدمت به هر عنوانی مورد قبول نیست چرا که منجر با ایجاد فاصله طبقاتی می‌شود، با فروش سربازی قشر مرفه جامعه می‌توانند با پرداخت مبلغی خدماتی دریافت کنند که قشر ضعیف از آن محروم هستند طرح خرید خدمت غیرعادلانه و ظالمانه است. /

Share