وزیر کشور اعلام کرد:

روند کرونا در کشور نزولی شد | نتایج محدودیت‌های کرونایی خوب بود

رحمانی‌فضلی گفت: نتایج محدودیت‌های کرونایی خوب بوده است. نقاط قوت افزایش یافته و بیش از ۳۵۰ مورد مصوبه بوده که به دستگاه‌های ذی‌‌ربط ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ضمن تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده گفت:‌ الحمدالله یک هفته گذشته اتفاقات خوبی در کشور رخ داد. همه دستگاه‌‌های مسئول اجرای طرح که بیش از ۱۵ دستگاه بوده همه همدیگر را پیدا کردند و هماهنگی خوبی ایجاد شده است و همه به وظایف خود آشنا هستند.

وی افزود: نتایج محدودیت‌های کرونایی خوب بوده است. نقاط قوت افزایش یافته و بیش از ۳۵۰ مورد مصوبه بوده که به دستگاه‌های ذی‌‌ربط ابلاغ شد. در ۱۶۰ شهر که این طرح محدودیت تردد و فعالیت صنوف اجرا می شود روند ابتلای بیماری کرونا رو به پایین است.

وزیر کشور تاکید کرد: مردم به خوبی در اجرای طرح کمک کردند و ۸۰ درصد خودشان ممنوعیت فعالیت صنوف و تردد ها را رعایت کردند.

وزیر کشور تصریح کرد: بسیاری از شهر‌ها از طرف قرمز به سمت نارجی رفتند.  روند رو به پایین است و در خیلی از استان‌ها به عدد خوبی رسیده است. در بوشهر فوتی‌ها به صفر رسیده است. در خراسان جنوبی از ۱۶ تا ۱۷ فوتی در روز به ۶ و ۷ نفر رسیده ایم و روند خوبی در حال اجرا است.

رحمانی‌فضلی اعلام کرد:‌ وضعیت تست گیری بسیار خوب شده است. وزارت بهداشت روی تست‌های سریع کار کردند و اولین محموله‌های تست تحویل وزارت بهداشت شد، اعلام شده است  ۴۰ هزار تست “پی‌سی‌آر “انجام می‌شود و این وضعیت به سمت ۱۰۰ هزارتایی می‌رود.

Share