سادات لاری در سفر به گیلان؛

روند کرونا در استان‌های شمال افزایشی است|تا دهم دی ماه گیلانی‎ها غربالگری می‎شوند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برخلاف کشور روند بیماری کووید ۱۹ و شیوع کرونا در گیلان افزایشی است هر چند شتاب آن کم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایرنا؛ دکتر سیما لاری در سفر به گیلان اظهار داشت: با توجه به اینکه هوا وقتی سردتر می‌شود، درب و پنجره‌ها بسته است و در ادامه شب نشینی ها در زمستان و شب یلدا و مواردی از این دست که به شیوع بیشتر کرونا می‌انجامد برای ما نگران کننده است و مردم باید نسبت به رعایت بیشتر این موارد توجه کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به طرح غربالگری خانه به خانه شهید سلیمانی و ضرورت همکاری مردم در اجرای آن اظهار داشت: این طرح خود اقدامی ارزشمند در مدیریت بیماری کووید ۱۹ و پیشگیرانه در شیوع کروناست.

وی با اشاره به اینکه در استان‌های شمالی در ارتباط با شیوع کرونا نگرانی وجود دارد، افزود: ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ برخلاف سایر کشور که رو به کاهش است در استان‌های شمالی مقداری روند افزایش داشته است لذا اجرای درست طرح شهید سلیمانی می‌تواند از روند افزایش بیماری جلوگیری کند.

لاری با اشاره به برگزاری جلسه امروز “دوشنبه” با مسئولان و دست اندرکاران طرح غربالگری خانه به خانه شهید سلیمانی در گیلان خاطر نشان کرد: همدلی خوبی بین بسیج، جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای این طرح در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تقریباً ۲۵ تا ۳۰ درصد مردم در مناطق مختلف گیلان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند، اظهار داشت: حمایت، نظارت و مراقبت بیماران از اهداف اجرای این طرح است و باید بتوانیم افراد با تست مثبت کرونا را خیلی سریع شناسایی و کسانی که با این افراد تماس داشته اند، را ایزوله و قرنطینه کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در اجرای این طرح خانواده‌های نیازمند به کمک‌های مادی و غیرمادی توسط تیم‌های حمایتی بسیج حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه همکاری مردم در این طرح مهم است، اضافه کرد: خیرین می‌توانند در این زمینه ورود کرده و به ما کمک کنند و در این رابطه حساب مشترکی بین دانشگاه علوم پزشکی و بسیج زیر نظر قوه قضائیه باز شده است.

لاری بیان داشت: در جلسه امروز این نوید به ما داده شده که در اجرای طرح شهید سلیمانی تا دهم دی ماه همه استان گیلان غربالگری شوند که به طور قطع با این طرح منسجم امید است روند افزایشی کرونا در استان کاهش یابد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در این طرح اظهار داشت: هر چه مردم مشارکت بیشتری داشته باشند افراد مبتلا و با تست مثبت زودتر شناسایی و ایزوله می‌شوند و افراد سالم به طور عادی می‌توانند فعالیت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: هر چه مردم در این طرح همکاری کنند و افراد مثبت شناسایی و ایزوله شوند، محدودیت‌ها کمتر شده و آنان می‌توانند به کسب و کارهای خود بپردازند لذا باید در اجرای این طرح همه وحدت و همدلی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه قرار بود با اجرای طرح شهید سلیمانی آمار بستری‌ها ۳۰ درصد کاهش یابد، افزود: در حال نزدیک شدن به این رقم هستیم، اما روند استان‌های شمالی متفاوت بوده یعنی زمانی که ما در کل کشور افزایش بیماری را داشتیم در استان‌های شمالی شیوع بیماری کمتر بوده و اکنون برعکس است لذا در این استان ممکن است اندکی دیرتر به آن هدف برسیم.

جلسه وبینار گزارش روزانه مدیران شبکه بهداشت و درمان و سازمان بسیج در طرح غربالگری کووید ۱۹، بازدید از مرکز منتخب ارائه خدمات در شرایط بحران و بیماری‌های تنفسی امام علی (ع) بندرانزلی، بازدید از خوابگاه دانشجویی و دانشکده بهداشت رشت از برنامه‌های سفر یک روزه دکتر لاری به استان گیلان است.

Share