بخشدار لشت‌نشا خبر داد:

راه ارتباطی ۲۰ خانوار در روستای چالکش لات لشت‌نشا مسدود شد

جهانبخش جم با اشاره به اینکه راه ارتباطی ۲۰ خانوار که در انتهای روستای چالکش لات زندگی می‌کنند به مرکز روستا مسدود شده است، اظهار کرد: با این ۲۰ خانوار در تماس هستیم و قایقی برای آنها در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جهانبخش جم، بخشدار لشت‌نشا در گفتگو با لشت نشا خبر به تشریح آخرین وضعیت بخش لشت‌نشا پس از بارندگی‌های شدید چند روز اخیر پرداخت.

وی با اشاره به اینکه آبگرفتگی در بخش لشت‌نشا وجود دارد، اظهار کرد: شهرداری لشت‌نشا از صبح امروز (دوشنبه ۱۷ مرداد) با تجهیزات خود در تلاش است مشکلات معابری که دچار آبگرفتگی شده‌اند را رفع نمایند.

برخی از مشکلات آبگرفتگی را نمی‌توان در کوتاه مدت حل کرد

نماینده عالی دولت در بخش‌ لشت‌نشا همچنین ادامه داد: برخی از مشکلات آبگرفتگی را نمی‌توان در کوتاه مدت حل کرد زیرا نیازمند اجرا طرح لوله‌گذاری جهت جمع‌آوری آب‌های سطحی هستند که در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.

جم با بیان اینکه بنده بازدید میدانی از بسیاری از مناطق داشتم، گفت: در حیاط خانه برخی از مردم حدود نیم متر آب وجود داشت و خود آنها نیز اعتقاد داشتند که در کوتاه مدت کاری نمی‌شود انجام داد اما انتظار داشتند که پس از بارندگی اقداماتی در جهت رفع مشکلات چند ساله آنها صورت گیرد.

راه ارتباطی ۲۰ خانوار در روستای چالکش لات مسدود شد

بخشدار لشت‌نشا در خصوص مشکلات روستاهای این بخش نیز گفت: بیشترین مشکل ما در دو روستای چالکش لات و فخرآباد است که در حاشیه رودخانه اوشمک قرار دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه راه ارتباطی ۲۰ خانوار که در انتهای روستای چالکش لات زندگی می‌کنند به مرکز روستا مسدود شده است، اظهار کرد: با این ۲۰ خانوار در تماس هستیم و قایقی برای آنها در نظر گرفته شده است.

جم همچنین ادامه داد: سطح رودخانه اوشمک بسیار بالا آمده است و کاری نمی‌توان در این زمینه انجام داد، منتظر هستیم تا بارندگی کاهش پیدا کند تا سطح آب پایین بیاد و آب به سمت دریا سرازیر شود.

نماینده عالی دولت در بخش‌ لشت‌نشا با تأکید بر اینکه مشکل بسیار حادی در بخش نداریم، گفت: حجم باران‌ها بسیار زیاد بوده است و مشکلاتی ایجاد کرده است.

آمادگی بخش لشت‌نشا جهت بارش احتمالی برف

بخشدار لشت‌نشا در خصوص آمادگی این بخش در خصوص بارش احتمالی برف، گفت: ماشین‌آلات بخش را تعمیر و بهسازی کردیم همچنین شهرداری لشت‌نشا نیز تجهیزات خود را آماده کرده است همچنین تراکتورهای بخش خصوصی را بسیج کرده‌ایم و همگی آماده باش هستند.

وی همچنین افزود: یک اکیپ راهداری در لولمان واقع شده است کار برف‌روبی جاده کوچصفهان به لشت‌نشا را انجام خواهند داد.

جم با اشاره به اینکه دو ستاد بحران در بخشداری برگزار کردیم، تصریح کرد: با دهیاران روستاها هماهنگی کردیم که در صورت بارش برف تراکتورهای موجود در روستاها به برف‌روبی جاده‌ها روستاها اقدام کنند و آمادگی کامل داریم.

Share