در دادگاه بدوی؛

جزییات حکم حبس شهیندخت مولاوردی

محکومیت مولاوردی بدوی بوده و به او ابلاغ شده که شامل که شامل ۲ سال حبس تعزیری بابت در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده با پوشش مسؤولین نظام و با هدف برهم زدن امنیت کشور و ۶ ماه حبس تعزیری به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فرارو، در پایان رسیدگی به اتهامات شهیندخت مولاوردی معاون سابق امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران وی مجرم شناخته و به حبس محکوم شد.

محکومیت مولاوردی بدوی بوده و به او ابلاغ شده که شامل که شامل ۲ سال حبس تعزیری بابت در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده با پوشش مسؤولین نظام و با هدف برهم زدن امنیت کشور و ۶ ماه حبس تعزیری به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات «شهیندخت مولاوردی» مهرماه امسال در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد. در این جلسه که با حضور وکیل مدافع متهم، نماینده حقوقی معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نماینده دادستان برگزار شده است، دو اتهامِ «در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده با پوشش مسوولان نظام با هدف برهم زدن امنیت کشور از طریق انعقاد قرارداد با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به مولاوردی تفهیم شد.

او پیش‌تر نیز در دادگاه کیفری ۲ تهران به اتهام تشویق به فساد و فحشا و ترغیب افراد به انحرافات جنسی مستوجب تعزیر، مجرم شناخته شده و محکومیتش صادر شده بود.

واکنش مولاوردی به خبر محکومیتش 
مولاوردی درباره خبر محکومیتش گفت “حکم دادگاه بدوی است و امروز ابلاغِ حضوری شده است.” او افزود: «تا ۲۰ روز فرصت تجدیدنظر داریم و درخواست تجدیدنظر می‌کنم.»

شهیندخت مولاوردی که طرح این اتهامات و تشکیل پرونده علیه خودش را خلاف قانون می‌داند، روز ۲۳ تیرماه امسال در نامه‌ای سرگشاده به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، شیوه اطلاع‌رسانی درباره پرونده قضایی خود انتقاد کرد.

مولاوردی کیست؟ 
شهیندخت مولاوردی  حقوق‌دان، فعال سیاسی اصلاح طلب، پژوهشگر و فعال امور زنان، دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان است. او معاون سابق امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در دولت یازدهم و دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در دولت دوازدهم بود.

مولاوردی از معدود چهره های اصلاح طلب دولت روحانی به حساب می آمد و عملکردش همیشه با حواشی زیادی همراه بود. همین حواشی باعث شد که نهایتا در پایان دولت یازدهم از معاونت امور زنان کنار گذاشته و به عنوان دستیار رییس جمهور در امور شهروندی منصوب شود، اما او خود پس از گذشت یک سال در آذر ماه سال ۹۷ به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان از این سمت استعفا کرد.

مولاوردی در دوران حضورش در دولت از منتقدان جدی ازدواج دختران نوجوان، ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه ها  و… بود. اردیبهشت ماه امسال توئیتی از او درباره روز جهانی خانواده خبرساز شده بود.

همچنین اظهار نظر او درباره قتل رومینا اشرفی توسط پدرش هم سروصدای زیادی به پا کرد.

Share