لاهوتی: در دولت آقای روحانی هیچ برنامه‌ای برای مسکن پیگیری نشد

آقای روحانی واردات برنج در این شرایط ظلم است و ظلم است و ظلم است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس همچنین از وزیر راه و شهرسازی تسریع در تکمیل بیمارستان ۱۳۷ تختخوابی شهرستان چمخاله  و همچنین تکمیل بندر چمخانه را درخواست کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی در نطق میان دستور خود، گفت: از اقدامات شجاعانه سپاه پاسداران در توقیف کشتی متخلف انگلیسی که موجب خرسندی و عزت ملت ایران شد تشکر و قدردانی می‌کنم.

اکنون ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درخصوص موضوع اصلاح ساختار بودجه افزود: اکنون ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود که حدود ۱۰۰ هزار میلیارد آن یارانه آشکار(بودجه‌ای) است و نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن یارانه پنهان (فرابودجه‌ای) است البته باید بررسی شود این یارانه پنهان را چه اقشاری از جامعه استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه میزان مصرف یارانه توسط دهک اول و دهم جامعه را مقایسه کرده ‌و نتایج این مقایسه را در این نطق بیان می‌کند، ادامه داد: بر این اساس دهک دهم به نسبت دهک اول حدود ۲۳ برابر یارانه بنزین استفاده دارد، همچنین دهک دهم حدود برابر دهک اول یارانه گاز مصرف و ۳.۶ برابر دهک اول یارانه برق مصرف می‌کند.

یارانه پنهان را ثروتمندان و دهک‌های بالای جامعه استفاده می‌کنند

بائوج لاهوتی اظهارکرد: دهک دهم ۴.۷ برابر دهک اول یارانه کالای اساسی مصرف می‌کند و ۱۹.۵ برابر دهک اول یارانه دارو مصرف می‌کند و… بنابراین باید در اصلاح ساختار بودجه فعلی اقدام سریع انجام داد چراکه یارانه پنهان را ثروتمندان و دهک‌های بالای جامعه استفاده می‌کنند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: مجلس نگران موضوع اشتغال بود به همین دلیل یک و نیم میلیارد دلار ما گذاشتیم و یک و نیم دلار هم بانک‌ها در نظر گرفتند که مجموع آن ۱۸ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان شد.

وی بیان کرد: آخرین آماری که توسط کمیسیون بودجه درباره میزان جذب ۱۸هزار و ۳۰۰میلیارد تومان فوق گرفته شده این است که براین اساس دولت ۱۳هزار میلیارد تومان ابلاغ کرده اما تنها ۸ هزار میلیارد تومان جذب شده یعنی هنوز ۱۰هزار میلیارد تومان از این مبلغ جذب نشده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه طبق بند الف ماده ۱۸ قانون بودجه دو تا ۱۰درصد سهم بخش کشاورزی و صنعت هر سال پرداخت می‌شد، توضیح داد: سال ۹۷ بخش کشاورزی از محل صندوق به جای ۱۰درصد سهم خود ۱۶درصد استفاده کرد و صنعت ۵ درصد که این فاجعه است و این مشکل را ایجاد کرده‌ایم.

در دولت آقای روحانی هیچ برنامه‌ای برای مسکن پیگیری نشد

وی با تاکید بر اینکه دولت باید برای مسئله مسکن کاری کند، اضافه کرد: در تمام دولت‌ها، قدمی برای مسکن برداشته شد به‌عنوان مثال در دولت آقای هاشمی زمین توزیع شد، در دولت آقای خاتمی طرح اجاره به شرط تمدید پیگیری شد و در دولت آقای احمدی‌نژاد طرح مسکن مهر پیگیری شد، البته کاری به درست و غلط بودن طرح مکسن مهر ندارنم چراکه مسئله این است که حداقل نسخه‎ای برای مسکن دهک‌های پایین جامعه پیچیده شد اما در دولت آقای روحانی هیچ برنامه‌ای برای مسکن دنبال نشد.

اگر طرح تفکیک بخش بازرگانی از وزارتخانه صمت تصویب شود باید فاتحه رقابت با کالای مشابه خارجی را خواند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین درخصوص درخواست‌های مکرر برای تفکیک بخش بازرگانی از وزارتخانه صمت، گفت: طرح تفکیک را برای چهارمین بار به مجلس آورده‌اند، در شرایطی که تولیدکنندگان کمی قدرت رقابت پیدا کرده اند اگر این طرح تصویب شود باید فاتحه رقابت با کالای مشابه خارجی را خواند.

آقای روحانی واردات برنج در این شرایط ظلم است و ظلم است و ظلم است

وی با بیان اینکه جناب آقای روحانی واردات برنج در این شرایط ظلم است و ظلم است و ظلم است، افزود: آقای دکتر لاریجانی در دیدار آیت‌الله رئیسی درخصوص موضوع مهم “تغییر کاربری” صحبت کرد. وقتی ده‌ها برابر بیشتر از نیاز خود برنج وارد می‌کنند چطور می‌توان انتظار داشت که زمین‌ها را تغییر کاربری ندهند لذا باید موضوع را از ریشه حل کرد، نباید منابع عده‌ای را در دستگاه‌های دولتی به منافع ملی ترجیح داد، عامل این تغییر کاربری‌ها آن‌ها هستند باید ریشه‌شان را بخشکانیم.

بائوج لاهوتی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: ۵هزار هکتار از مراتع دامداران حوزه انتخابیه را به چه جرمی گرفته‌اید؟ در حالی که آن‌ها گوشت تولید می‌کنند اما شما چرا گوشت را از کشورهای دیگر وارد می‌کنید؟

وی با بیان اینکه وزیر نیرو وضعیت نابسامان آبفای شهری و روستایی را سامان دهید چراکه آقای جانباز در جایگاه معاون شما توجه‌ای به دستورات جنابعالی ندارد و به مشکلات مردم بی‌توجه هستند، گفت: وزیر صمت بدانید؛ معاون شما به شهرستان آمد اما درخصوص تملک شهرک یعقوبیه کاری نکرد.

تسریع در تکمیل بیمارستان ۱۳۷ تختخوابی چمخاله

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس همچنین از وزیر راه و شهرسازی تسریع در تکمیل بیمارستان ۱۳۷ تختخوابی شهرستان چمخاله  و همچنین تکمیل بندر چمخانه را درخواست کرد.

Share