به مناسبت سومین سالگرد درگذشت کاپیتان؛

جاوید جهانگیری، اسطوره بی تکرار سپیدرود و فوتبال گیلان

مرحوم جهانگیری متولد سال ۱۳۲۷ بود و سابقه بازی در تیم قدیمی و پرطرفدار سپیدرود رشت را در کارنامه دارد و در ۴ آذر سال ۹۶ چشم از جهان فروبست و پیکر مرحوم جاوید جهانگیری در محله زادگاهش حرم بقعه امیر شهید لاهیجان به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از سایت رسمی باشگاه سپیدرود رشت، چهارم آذرماه امسال برابر شد با سومین سالگرد درگذشت کاپیتان اسبق سپیدرود رشت مرحوم جاوید جهانگیری که با سپیدرود به مقام قهرمانی جام بین المللی آقاخان رسید.

مرحوم جهانگیری متولد سال ۱۳۲۷ بود و سابقه بازی در تیم قدیمی و پرطرفدار سپیدرود رشت را در کارنامه دارد و در ۴ آذر سال ۹۶ چشم از جهان فروبست و پیکر مرحوم جاوید جهانگیری در محله زادگاهش حرم بقعه امیر شهید لاهیجان به خاک سپرده شد.

جهانگیری در سال‌های جوانی به ملوان پیوست و پس از سه سال و نیم حضور در این تیم در سال ۵۵ راهی سپیدرود شد و در سال ۵۶ همراه با سپیدرود با بازوبند کاپیتان در یکی از جام‌های مهم آن سال‌های آسیا (جام بین المللی آقاخان) حضور پیدا کرد و در پایان موفق شد تا این جام خاص که از چند کیلو طلا ساخته شده بود را به ایران بیاورد و از آنجا هم به تیم ملی ایران دعوت شود.

جاویدخان در سال ۵۷ با سپیدرود در حالی که در رتبه نخست لیگ دو تخت جمشید بود به دلیل تعطیلی لیگ از قهرمانی در این مسابقات باز ماند و سال ۵۹ با سپیدرود قهرمان جام انقلاب شد.

با تعطیلی لیگ سراسری باشگاهی در دهه ۶۰ به همراه مرحوم سیروس قایقران، سیدعلی افتخاری، سیدعلی محمدی، رسول حق دوست، امیدهرندی، پورغلامی، احمدپور، حمیدرضامنصوری و سایر ستارگان گیلانی تیم مقتدر منتخب گیلان را در لیگ سراسری قدس همراهی می‌کرد.

وی به تیم ملی فوتبال ایران نیز دعوت شده بود و سابقه بازی ملی در کارنامه ورزشی این بازیکن خوش اخلاق گیلانی وجود دارد و آخرین بازیکنی بود که از تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین خط خورد.

جهانگیری به همراه علی احمدپور، حسین کامیاب، حسین بهلول، رسول حقدوست و با مربیگری احمد صومی، یک سپیدرود رویایی را پایه‌گذاری کردند و با اضافه شدن سیدعلی محمدی، حمیدرضا منصوری، ایرج خوالی و چند بازیکن دیگر آن‌ها به تیمی قدرتمند در دهه۶۰ تبدیل شدند و در نهایت با پیراهن سپیدرود از فوتبال خداحافظی کرد.

جاوید جهانگیری پس از خداحافظی از فوتبال، به پرورش بازیکنان در فوتبال پایه گیلان پرداخت و درسال۸۲ به عنوان آنالیزور پگاه فعالیت می‌کرد.

جاوید جهانگیری در سپیدرود روزهای درخشانی را گذراند. خیل جمعیت مشتاق پشت سر تیم سپیدرود در این عکس چقدر رشک برانگیز و هیجان آور است.

زنده یاد جاوید جهانگیری نفر سوم ایستاده از چپ کاپیتان تیم ملی ب ایران در دهه پنجاه

تیم ملی ب ایران دهه ۵۰، جاوید جهانگیری نفر اول نشسته از چپ

جاوید جهانگیری در بازی تیم ملی ایران و تیم ملی چکسلواکی سال ۵۴

جاوید جهانگیری در مسابقه سپیدرود رشت و محمدان بنگلادش جام آقاخان

بازوبند کاپیتانی سپیدرود در جام آقاخان

گرفتن جام قهرمانی به عنوان کاپیتان سپیدرود در قهرمانی جام آقاخان

Share