حکایت آن سیلی تلخ و قدرت بالای شبکه های اجتماعی؛

بازپرس بابلی از سرباز وظیفه‌شناس عذرخواهی کرد+ جزئیات ماجرا

قاضی بابلی که سرباز در حال خدمت در دادگستری این شهرستان را مورد بی‌مهری قرار داده بود ، عصر روز دوشنبه از او و خانواده‌اش عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، اواخر هفته گذشته یکی از بازپرس‌های دادگستری بابل هنگام مراجعه به محل کارش از درب ورودی ارباب رجوع با درخواست سرباز وظیفه‌شناس برای بازرسی بدنی مواجه می‌شود و اجازه این کار را به سرباز نمی‌دهد.

درب ورود قضات، کارشناسان و وکلای دادگستری بابل جدا از محل ورود ارباب رجوع است و به همین دلیل هم سرباز بابلی این بازرپرس را نشناخته و بر بازرسی بدنیش اصرار می‌ورزد. بازرپرس وقتی با سماجت سرباز مواجه می‌شود، سیلی به صورتش می‌زند، اقدامی که با اعتراض سرباز و خانواده‌اش مواجه می‌شود.

این اقدام بازپرس بابلی در فضای مجازی هم بازتاب منفی ایجاد می‌کند ولی بعد از کش و قوس‌های چند روزه سرانجام شامگاه امروز نشستی با حضور رییس کل دادگستری مازندران و دادستان بابل در محل دادگستری استان در ساری برگزار شد و بازپرس بابلی از سرباز و پدرش در این جلسه عذرخواهی کرد.

محمد حسن کریمی سرباز بابلی پس از این نشست که به سازش ختم شد، به خبرنگار ایرنا گفت: ما به هیچ عنوان به دنبال حاشیه‌سازی نبودیم و جلسه امشب که با مدیران ارشد دستگاه قضایی استان و بابل برگزار شد با عذرخواهی بازپرس از بنده ختم به خیر شد و ما طرح شکایت نخواهیم کرد.

وی افزود: ما به هیچ عنوان دوست نداریم برای نظام خود حاشیه درست کنیم و من سرباز وطن هستم و تلاش می‌کنم براساس قانون برای اعتلای میهن تلاش کنم.

این سرباز وظیفه‌شناس بابلی از رسانه‌ها هم خواست که به این موضوع دیگر دامن نزنند و موضوع را تمام شده تلقی کنند.

دکتر محسن کریمی پزشک داروساز و پدر این سرباز هم به خبرنگار ایرنا گفت: ما از همان ابتدا هم به هیچ عنوان به دنبال حاشیه نبودیم و فقط خواسته ما این بود که این بازپرس از پسرم عذرخواهی کند که این موضوع با حضور رییس کل دادگستری مازندران و دادستان بابل انجام شد و از طرف ما هم این موضوع تمام شده است.

وی افزود: هر چند عده‌ای به ما پیشنهاد کردند که برای احقاق حق پسرم مقابل دادگستری تجمع کنند، ولی ما به هیچ عنوان به این سمت و سو حرکت نکردیم چرا که انقلاب ما دشمنان زیادی دارد و برای اعتلای این کشور خون‌های زیادی ریخته شد و مطالبه ما عذرخواهی بازپرس بود که انجام شد.

Share