معاون عمرانی استاندار گیلان:

گیلان با کمبود شدید مصالح مواجه است | آسیب به پل بازار جمعه یک زنگ خطر است

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به کمبود شدید مصالح در استان، گفت: پیگیری پروژه‌ها باید توسط حوزه‌ها و دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، علی اکبر اوسط مقدم ظهر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی صومعه سرا که در فرمانداری این شهرستان با حضور مدیران کل برخی دستگاه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ می‌شود و پروژه‌هایی که تا پایان سال باید مورد بهره برادری قرار گیرد قطعاً جز مصوبات جلسه است و باید مورد توجه مدیران دستگاه‌هایی اجرایی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جلسات بررسی پروژه‌های عمرانی باید به صورت مستمر باشد، افزود: پیگیری پروژه‌ها باید توسط حوزه‌ها و دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

معاون عمرانی استانداری گیلان با اشاره به کمبود شدید مصالح در استان، تأکید کرد: باید با وجود همه این محدودیت‌ها حداکثر استفاده را داشته باشیم.

اکبری مقدم به پایداری پل بازار جمعه اشاره و با بیان اینکه هر چه سریع‌تر باید در راستای رفع مشکلات این پل که محل اصلی عبور و مرور شهروندان به مرکز شهرستان است اقدامات لازم انجام شود، تصریح کرد: آسیب پل بازار جمعه در بازه زمانی محدود و چندساله قطعاً امکان پذیر نخواهد بود.

معاون عمرانی استانداری گیلان تاکید کرد: آسیب به پل بازار جمعه یک زنگ خطر است و جهت تسریع در روند مرمت این پل اقدامات لازم مؤثر در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین در ادامه گفت: در بازنگری طرح‌های هادی بنیاد مسکن، نیازهای روستاییان دیده شود و مشکلات روستاییان را مرتفع کنیم.

ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی صومعه سرا

فرماندار صومعه سرا نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در راستای تسریع در روند پروژه‌ها اقدامات لازم انجام و راهکارها باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: دو پروژه ملی از سوی راهداری و راه و شهرسازی در شهرستان صومعه سرا در حال انجام است.

سید جلال سید محمدی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های ملی غرب گیلان پروژه فومن به پونل است، گفت: این پروژه هم اکنون در حال اجرا بوده و پیگیری‌های لازم به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی پروژه کنار گذر مرجقل، پیر بازار به ضیابر، طاهرگوراب به ماسال را از جمله پروژه‌هایی عنوان کرد که راکد بوده و هنوز اقدامات اساسی در این زمینه انجام نشده است، افزود: آسفالت راه‌های روستایی نیز یکی نیازهای اساسی و دغدغه اصلی شهرستان صومعه سرا است.

فرماندار صومعه سرا همچنین با بیان اینکه شش پل روستایی توسط بنیاد مسکن شروع به کار شده است، گفت: فقط دو پل در حال اجرا است و برای مابقی پل‌ها هیچ اقدامی انجام نشده است.

Share