رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گیلان:

گروههای جهادی فرهنگیان، آموزش و پرورش نونهالان و جوانان را در مناطق محروم دنبال خواهند کرد

حبیبی، آموزش و پرورش را بزرگترین نهادتربیتی دانست و افزود: باید در قبال مسئولیت اجتماعی که داریم در جهت کمک به بزرگترین نهاد تربیتی یعنی آموزش و پرورش به کار گیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حبیبی، مدرس دانشگاه و رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه بسیج فرهنگیان به دنبال این است که حتی در شرایط همه گیری کرونا، ضمن رعایت مقررات بهداشتی، به کمک معلمان برود، تصریح کرد: باید مقوله مهم و راهبردی پرورش و آموزش کمترین صدمه را ببیند.

وی افزود: یکی از آسیب های جدی و فراگیر ناشی از بیماری کرونا، اخلال در روند پرورش و آموزش رسمی کشور است که در حال حاضر برای معلمان، کادر مدرسه، دانش آموزان و اولیاء ایجاد شده که در آینده پیامدهای ناخوشایند و جبران ناپذیری خواهد بود.

وی علاوه بر افزایش احتمال آسیب های فکری، شخصیتی و اخلاقی کودکان به خاطر ورود و دسترسی به فضای مجازی و اینترنت و ناتوانی اقتصادی خانواده ها موارد زیر به عنوان پیامدهای جبران ناپذیر دانست. مواردی از قبیل: اختلال در زندگی خانوادگی، امور شخصی معلمان به دلیل وقت گذاری چند برابری در آموزش مجازی مشکلات جسمی، کاهش نشاط و شادابی معلمان در اثر سبک آموزش مجازی، ادامه دار بودن آن تنزل کیفیت آموزش و پرورش نسل جوان به خاطر قطع ارتباط چهره به چهره میان معلم و دانش آموزان در اثر عدم امکان حضور منظم موثر دانش‌آموزان در مدرسه دانست.

حبیبی، آموزش و پرورش را بزرگترین نهادتربیتی دانست و افزود: باید در قبال مسئولیت اجتماعی که داریم در جهت کمک به بزرگترین نهاد تربیتی یعنی آموزش و پرورش به کار گیریم. آموزش هرچند با جدیت در حال انجام هست ولی در زمینه تربیتی دغدغه‌های فراوانی وجود دارد، و اهداف تربیتی در کنار آموزش تحقق پیدا می‌کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با تاکید به اینکه امروز باید بخش عمده ای از فعالیت های ما را معطوف کنیم در حوزه تربیتی تصریح کرد؛ آسیب های کرونا و شرایط جامعه در نسل جدید آتی نشان داده می‌شود، عقب افتادگی که در حوزه پرورشی وجود دارد، مقطعی که معاونت پرورشی را حذف کردند و دوباره راه اندازی کردند، باید فعالیت های فرهنگی و پرورشی به جد دنبال شود.

 حبیبی، به نقش مهم مردم اشاره داشت و افزود: کار کرد همه جانبه مردم بسیار مهم است. اگر حل مسائل کشور فقط با رویکرد حاکمیتی دنبال کنیم محقق نمی‌شود و حل این مسائل با رویکرد مردمی امکان پذیر خواهد بود.

وی با اظهار به نقش مشارکت معلمان و گروه های جهادی در امر آموزش و پرورش خواستار گستردگی مشارکت معلمان و گروههای جهادی شد و گفت: زمینه مشارکت اقشار جامعه به ویژه اولیا و والدین را فراهم کنیم. گروههای جهادی فرهنگیان با رویکرد جهاد آموزشی آموزش و پرورش نونهالان و جوانان را در مناطق محروم دنبال خواهند کرد و اگر یک دانش آموز بنا به هر دلیل از تحصیل محروم بماند همه ما مسئولیم، گرچه در سامانه شاد و بسته های آموزشی تلاش زیادی شده است.

حبیبی با بیان اینکه قطعا مسئولین ومردم از روحیه جهادی و نقش آفرینی معلمان دراین شرایط، قدردان خواهند بود، اظهار داشت: کاری که امروز معلمان در نظام تعلیم و تربیت درشرایط کرونایی انجام می دهند، بی‌نظیر است. در این شرایط به نوعی کار معلمان شبانه روزی است، بخشی از زمان برای تولید محتوا، بخشی برای ارائه محتوا، قسمتی برای بررسی تکالیف دانش‌آموزان و بخشی از زمان را هم باید پاسخگوی سوالات آنها باشند.

وی در پایان اظهار کرد: باید مسئولین ذیربط و همه مردم قدردان زحمات معلمان باشند و معلمان عزیز هم باید با اعتمادی که جامعه به قشر فرهیخته معلمان دارند، از همه استعدادها، خلاقیت های فردی و سازمانی در جهت آموزش و تعلیم دانش آموزان بکار گیرند و از آنجائیکه محصلین معلم محورند، همه معلمان باید، علاوه بررشته تحصیلیشان، بعنوان یک مربی پرورشی ایفاء نقش کنند.

Share