رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان؛

پلیس با اقدامات پیش‌دستانه خود فرصت ارتکاب جرم را از متجریان به امنیت مردم می‌گیرد

موسوی با بیان اینکه نیروی انتظامی هوشمندانه در خط مقدم نبرد با برهم زنندگان امنیت جامعه قرار دارد، تصریح کرد: پلیس با اقدامات پیش‌دستانه خود فرصت ارتکاب جرم را از متجریان به امنیت، مال و ناموس مردم می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به مناسبت هفته نیروی انتظامی‌ مسئولان سازمان قضایی نیروهای مسلح گیلان با فرمانده انتظامی‌ استان دیدار و گفت وگو کردند.

سیدکمال‌الدین موسوی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان در این دیدار ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، نظم و امنیت امروز جامعه را مرهون زحمات پلیس دانست و گفت: این هفته، فرصت مناسبی است تا از رشادت‌ها و تلاش بی‌وفقه این مجموعه خدوم تقدیر و تشکر شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی هوشمندانه در خط مقدم نبرد با برهم زنندگان امنیت جامعه قرار دارد، تصریح کرد: پلیس با اقدامات پیش‌دستانه خود فرصت ارتکاب جرم را از متجریان به امنیت، مال و ناموس مردم می‌گیرد و مقابله با اراذل و اوباش یکی از مصادیق بارز این رویکرد است.

این مقام قضایی تصمیم‌گیری سریع و برخورد قاطع با پدیده‌های هنجارشکنانه را از توانایی‌های مورد نیاز پلیس عنوان کرد و افزود: این قابلیت جز در لوای تجربه و آموزش‌های تخصصی و علمی‌ میسر نمی‌شود و نقش آموزش‌های قضایی و حقوقی در این بین بسیار برجسته است.

در ادامه این جلسه، موسوی حسنی دادستان نظامی‌استان گیلان رسیدگی به پرونده‌های مسن و رسوب شده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را از اولویت برنامه‌های دادسرای نظامی‌استان عنوان کرد و گفت: پیگیری جدی از رؤسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سراسر استان برای جلب سربازان فراری صورت گرفته که جا دارد فرمانده انتظامی‌استان نیز اهتمام ویژه‌ای در این حوزه و تشویق رؤسای فعال داشته باشند.

سردار عزیزالله ملکی فرماندهی انتظامی گیلان نیز در این جلسه، صیانت و حمایت از کارکنان و پیشگیری از وقوع جرم را از برنامه‌های ویژه پلیس‌استان برشمرد و ادامه داد: با کاهش تعداد کارکنان ستادی و تزریق نیرو در یگان‌های صف و اجرایی، گام مؤثری در انجام وظایف محوله داشته‌ایم که نتیجه آن قابل لمس و مشهود است.

وی اظهار داشت: با تلاش و کوشش همکاران انتظامی، نرخ ارتکاب جرم در استان پایین و سطح امنیت استان در وضع خوب و قابل قبولی است.

Share