آیت‌الله فلاحتی در دیدار فرمانده و معاونان انتظامی گیلان تأکید کرد:

پیاده‌ راه شهرداری رشت نیازمند حضور جدی نیروی انتظامی است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: پیاده راه شهرداری رشت نیازمند حضور جدی نیروی انتظامی است و به گروه های امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردیم در این زمینه با نیروی انتظامی همکاری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار فرمانده، معاونان و روسای پلیس تخصصی و مرزبانی استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی با تبریک و تهنیت این هفته به تمام نیروهای انتظامی و همچنین ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت اظهار کرد: نیروی انتظامی حافظ امنیت جامعه محسوب می شود و مرزبانی حافظ مرزهای جغرافیایی کشور است.

وی، نیروی انتظامی را حافظ منافع عمومی کشور عنوان کرد و افزود: تاکنون همه طرح هایی که نیروی انتظامی عملیاتی کرده، خوب بوده اما هجمه دشمن بسیار است.

امام جمعه رشت دلگرمی مردم خوب، انقلابی و مومن نسبت به نیروی انتظامی را از ویژگی های این نیرو دانست و بیان کرد: ترس افراد خلافکار از نیروی انتظامی از دیگر ویژگی های این نیرو است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه همه مردم خوب با حضور نیروی انتظامی در جامعه احساس امنیت می کنند، تصریح کرد: حضور نیروی انتظامی در جامعه تاثیرگذار است.

وی به موضوع مهم خودسازی به ویژه در نیروهای انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروهای انتظامی مورد توجه همه افراد حقیقی و حقوقی هستند و اگر مسئولی خودصیانتی، خودآگاهی و خداباوری داشته باشد تطمیع نمی شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نیروسازی از جمله اهداف مهم فرماندهان است، خاطرنشان کرد: در آینده نیروهای جوان مسئولیت ها را به عهده می گیرند و از اکنون باید نیروهایی با توانایی های درون سازمانی و بیرون سازمانی تربیت کنید.

آیت‌الله فلاحتی، توجه به رفتارهای فردی و اجتماعی نیروهای انتظامی را مهم ذکر کرد و یادآور شد: اغماض با خلافکار واقعی قابل قبول نیست ضمن اینکه مامور نیروی انتظامی در جامعه باید مردم دار باشد.

وی با تاکید براینکه یک مسئول در جامعه باید رفتار پدرانه داشته باشد، اظهار کرد: از نیروهای انتظامی گیلان راضی هستم.

امام جمعه رشت به گزارش های بسیار نسبت به وضعیت پیاده راه شهرداری اشاره کرد و افزود: پیاده راه شهرداری رشت نیازمند حضور جدی نیروی انتظامی است و به گروه های امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردیم در این زمینه با نیروی انتظامی همکاری کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به وجود آسیب هایی در پیاده راه شهرداری رشت، بیان کرد: هر جا که پلیس حضور داشته باشد آنجا هنجارشکن نیست.

رتبه نخست نیروی انتظامی گیلان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در کشور

فرمانده انتظامی گیلان نیز در دیدار مذکور از کسب رتبه نخست پلیس گیلان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در کشور خبر داد و گفت: پلیس گیلان در حوزه کشف جرائم رتبه سوم کشوری را کسب کرده و ۹۸ درصد جرائم در استان کشف شده است.

سردار عزیزالله ملکی از افزایش ۴۰ درصدی فعالیت ها در حوزه ناظر یک در گیلان خبر داد و تصریح کرد: طی ۶ ماه گذشته، پلیس گیلان رتبه نخست اجرای طرح ناظر یک در کشور را کسب کرده است.

وی، افزایش ۵۹ درصدی کشف مواد مخدر را از جمله موفقیت های پلیس گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون عنوان کرد و افزود: امسال در حوزه ناهنجاری های اخلاقی توفیق های خوبی کسب کردیم.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به تعامل بسیار خوب این نیرو با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، بیان کرد: گشت های اخلاقی پلیس گیلان تقویت شده ضمن اینکه در پاسگاه‌های پلیس راه تیم های امنیت اخلاقی را تشکیل دادیم.

۲۷ مهر تا ۲ آبان ماه سال جاری هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

Share