مدیرکل مدیریت بحران گیلان خبر داد؛

مهار آتش در ییلاقات شاندرمن | ۱۰۰ هکتار جنگل در آتش سوخت

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به مهار آتش در ییلاقات منطقه شاندرمن شهرستان ماسال، گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی به صورت لکه ای و سطحی در آتش سوخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر مرادی در گفتگو با مهر، اظهار کرد: شامگاه گذشته بعد از چهار روز تلاش، آتش سوزی در ییلاقات شاندرمن شهرستان ماسال با همکاری یگان منابع طبیعی، همیاران طبیعت، بسیج، نیروهای محلی و مردمی و سایر نهادها مهار شد.

وی با بیان اینکه در این آتش سوزی ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه ییلاقات شاندرمن طعمه حریق شد، گفت: آتش سوزی به صورت لکه‌ای و سطحی بوده و بیشتر برگ‌های ریخته شدن در کف جنگل‌های این منطقه دچار آتش سوزی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به اینکه بر اساس گزارش فرماندار شهرستان ماسال و با توجه به سابقه قبلی این آتش سوزی عمدی بوده است، افزود: تیمی تشکیل و در زمینه علت آتش سوزی در حال بررسی است.

وی به وقوع آتش سوزی در شهرستان‌های، رودبار، لنگرود، رضوانشهر، آستارا و سیاهکل طی چند روز گذشته با توجه به وزش باد گرم و خشک بودن درختان و برگ‌ها اشاره و تصریح کرد: در هر کدام از این شهرستان‌های حدود دو هکتار از اراضی جنگلی درگیر آتش سوزی شده است.

مرادی با اشاره به اطفا و مهار کامل حریق در این شهرها، گفت: با اطلاع رسانی شهروندان و حضور به موقع منابع طبیعی، نیروهای مردمی و بسیجی و همیاران طبیعت این آتش سوزی‌ها مهار شده است.

وی در ادامه با توصیه به فرمانداران و رؤسای منابع طبیعی شهرستان‌های گیلان مبنی بر فعال کردن آتش برها در مناطق جنگلی، افزود: با توجه به فصل پاییز و برگ ریزان درختان و در برخی از روزها وزش باد گرم و تابش نور خورشید شرایط برای وقوع آتش سوزی فراهم می‌شود که فعال بودن آتش برها به کاهش میزان خسارت کمک خواهد کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان تأکید کرد: تیم‌های عملیات ویژه نیز باید برای مقابله با هر گونه حوادثی در آماده باش کامل باشد.

Share