معاون پارلمانی رییس‌جمهوری؛

مجلس از تصویب طرح‎های دارای بار مالی پرهیز کند | لوایح معیشتی و اقتصادی دولت تصویب شود

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: دولت پیگیر و خواستار تصویب لوایح در حوزه‌های مختلف به ویژه معیشتی و اقتصادی در مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حسینعلی امیری در جلسه شورای معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که در محل سازمان انرژی اتمی برگزار شد، با تاکید بر نقش معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در راستای تعامل و تفاهم میان دولت و مجلس اظهار کرد: رییس‌جمهور همواره تعامل دولت و مجلس را امری ضروری و مهم در راستای پیشبرد اهداف و سیاست‌های دولت و گره‌گشایی از مشکلات و مسایل جامعه می‌داند.

وی ادامه داد: حوزه پارلمانی دولت همواره با نگاه دقیق و کارشناسانه تلاش کرده در راستای تعامل دولت و مجلس حرکت نماید.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر اینکه پیگیر و خواستار تصویب لوایح دولت در حوزه‌های مختلف بویژه معیشتی و اقتصادی هستیم، خاطرنشان کرد: بدنه کارشناسی دولت توانایی تهیه لوایح کارشناسانه مبتنی بر واقعیت‌ها را دارد و از طرف دیگر ارتباط گسترده در مناطق مختلف کشور با مردم توسط دولت امکانپذیر است بنابراین تصویب لوایح می‌تواند در راستای مشکلات جامعه در عرصه‌های مختلف اثربخش باشد.

امیری افزود: در چند ماهه پایانی دولت باید مصمم و منسجم بر عهدی که با مردم در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت بسته‌ایم و انتظاری که آنها از ما دارند گام‌های موثر برداریم بنابراین برای تحقق این امر تلاش مضاعف یکایک معاونین پارلمانی در فراهم کردن بستر لازم برای تعامل با مجلس را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه بنا به نظر مبنایی شورای محترم نگهبان طرح‌های قانونی که توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تهیه می‌شود، نباید بار مالی داشته باشد، گفت: در تهیه و پیشنهاد طرح‌ها باید به این موضوع توجه شود.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: رییس‌جمهور بر پیگیری وزارتخانه و دستگاه‌ها جهت طرح ۲۵ لایحه دولت که از حیث عنوان یا ماهیت اقتصادی و معیشتی است، در مجلس شورای اسلامی تاکید دارند که در این راستا ضروری است که معاونین پارلمانی حضور فعالانه در مجلس داشته باشند.

امیری گفت: معاونین پارلمانی در تبیین دستاوردهای دولت جهت تنویر افکار عمومی و تقویت اعتماد و امید در جامعه به عنوان سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی که از دستاوردهای مهم نظام است حضور فعالانه داشته باشند.

در ادامه این جلسه علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی به نقش ارزنده معاونین پارلمانی اشاره کرد و گفت: معاونین پارلمانی به عنوان حلقه واسط قوه مجریه و مقننه نقش مهمی ایفا می‌کنند بنابراین تحقق این نقش نیاز به دانایی، بینش و اطلاعات وسیع دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب، گفت: تامین برق مطمئن برای نسل‌های آینده و ایجاد زمینه اقتدار برای ملتی که از این صنعت برخوردار است، از وجوه متمایز صنعت انرژی هسته‌ای است. امروز اگر کشورهایی احساس نگرانی می‌کنند به دلیل نقش این صنعت در ایجاد اقتدار است.

وی با بیان اینکه این کشورها فکر می‌کنند که اگر ایران هسته‌ای شود ممکن است تصمیم بگیرد به سمت دیگری برود، افزود: جمهوری اسلامی همواره حرکت در مسیر صلح و دوستی با احترام متقابل با کشورهای مختلف را مدنظر دارد.

در ادامه معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

Share