در درگیری با تروریست‌ها؛

شهادت ۳ مرزبان در آذربایجان غربی

– فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: سه نفر از نیروهای مرزبانی این استان در درگیری با تروریست ها به شهادت رسیده و ۲ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار یحیی حسین خانی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عناصر مسلح ضد انقلاب در حوزه گروهان مرزی «ترگور» آذربایجان غربی، بعد از ظهر امروز با تعدادی از مرزبانان هنگ ارومیه به صورت مسلحانه درگیر شدند.

وی اضافه کرد: در این درگیری، مرزبانان غیور آذربایجان غربی با حضور عوامل کمکی در منطقه و با مقاومت کم‌نظیر، رشادت و ایثار ضمن دفع حمله تروریست‌ها از نفوذ آنان به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کردند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی ادامه داد: در این درگیری سه نفر از نیروهای مرزبانی به نامهای استوار دوم «مسلم جهان‌آرا»، استوار دوم «مالک طاهر» و سرباز وظیفه «کامران کرامت» به درجه رفیع شهادت نائل شده و ۲ نفر دیگر مجروح شدند.

سردار حسین خانی گفت: با توجه به تبادل آتش پرحجم نیروهای خودی، شواهد حاکی از وارد شدن تلفات سنگین و مهلک به عناصر مسلح ضد انقلاب است که گزارش تکمیلی آن اعلام خواهد شد.

آذربایجان غربی از جمله استان‌های مرزی کشور است و همواره شهدایی را در راه دفاع از انقلاب و نظام اسلامی تقدیم می‌کند.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

Share